روش های طراحی سقف عرشه فولادی

saharrahin

New member
2015-03-30
32
10
0
[h=2]روش های طراحی سقف عرشه فولادی[/h]
1. طراحی و اجرای سقف با ورق های فولادی با قالب ماندگار
در این سبک طراحی سقف عرشه فولادی صرف نظر از قابلیت مقاومت کششی بودن ورق های فولادیدر نظر گرفته میشود ازاین جهت که قادر به تحمل عبور و مرور افراد و جابجایی تجهیزات و ابزارآلات تا مرحله بتن ریزی و سپس تحمل وزن خیس و خشک بتن را داشته باشد. پس از اتمام مراحل بتن ریزی و سخت شدن بتن دیگر نیازی به دکفراژ نبوده و ورق های فولادی بصورت ثابت در ساختار سقف عرشه فولادی تا انتهای عمر ساختمان و یا سازه باقی میماند. عملکرد سازه ای ورقه های فولادی در این روش طراحی سقف عرشه فولادی در نظر گرفته نشده و سقف تحت عنوان دال بتنی تلقی میشود. هزینه آرماتور بندی در مقطع در این روش طراحی سقف عرشه فولادی بیشتر است ازاین جهت که آرماتور نیز باید بهمراه ورق های فولادی در تحمل بار سهیم باشد.
2. طراحی و اجرای سقف عرشه فولادی با ورق های فولادی با المان کششی
در این سبک طراحی سقف عرشه فولادی ورقه های فولادی گالوانیزه تحت عنوان المان کششی مقطع در نظر گرفته میشود. در این روش اتصال بتن و ورقه های فولادی به میزان است که علاوه بر مقاومت، در مقابل لنگرها و برش های موجود به گونه ای عمل میکنند که دچار لغزش با یکدیگر نمیشوند. این حالت با صرفه ترین یا به عبارتی اقتصادی ترین راه طراحی و اجرای سقف عرشه لادی یا همان سقف متال دک است ازاین جهت که آرماتور محاسباتی مقطع در این روش بسیار کاهش میابد.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر