بازاریابی از طریق اینستاگرام

amirrezawd

New member
2016-02-27
7
3
0
بازاریابی از طریق اینستاگرام: امروزه شبکه های اجتماعی نقش بسیار پررنگی در زندگی اکثر افراد ایفا می کند به گونه ای که این افراد ساعات بسیاری را مشغول استفاده از این شبکه های اجتماعی هستند. همان طور که می دانید بعد از و انجام تبلیغات اینترنتی یکی از بهترین روش های تبلیغات که بازدهی بسیار خوبی خواهد داشت تبلیغات و بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی است. یکی از بهترین شبکه ها و نرم افزار های اجتماعی که محبوبیت بسیاری در بین مردم در سراسر دنیا بدست آورده است، اینستاگرام بوده که در زمینه اشتراک گذاری تصاویر و ویدیو های کوتاه (حد اکثر 15 ثانیه) فعالیت می کند. این نرم افزار برای تمامی نسخه های پرطرفدار سیستم عامل گوشی های موبایل از جمله اندروید، ویندوز فون، IOS ساخته شده و قابل استفاده است. از این رو تمام افراد می توانند در گوشی های هوشمند خود این نرم افزار را نصب کرده و از خدمات آن لذت ببرند. یکی دیگر از مزایایی که اینستاگرام داشته و باعث شده برای تمامی افراد قابل استفاده باشد، رایگان بودن آن است. در این راستا و با توجه به بالا بودن مخاطبان این نرم افزار، می توان از اینستاگرام در جهت اهداف خود و تبلیغات و بازاریابی استفاده کرد. اما بازاریابی از طریق اینستاگرام دارای شرایط و ضوابطی است که در این مطلب قصد داریم به آن ها پرداخته و شیوه ثمر بخش بازاریابی از طریق اینستاگرام را با هم مرور نماییم.

اصول بازاریابی از طریق اینستاگرام
با توجه به محبوبیت اینستاگرام نزد مردم و استقبال قابل توجه مردم ایران از آن،
کاملاً به چشم می خورد. با این حال باید اصول بازاریابی از طریق اینستاگرام رعایت شود تا ما را به بازدهی مطلوب برساند. بازاریابی از طریق اینستاگرام اصلاً کار سختی نبوده و به راحتی می توانید با بالا بردن تعداد Follower های خود شغل و خدمات خود را به آن ها معرفی نمایید. همچنین بنر های تبلیغاتی خود را در صفحه خود به اشتراک گذاشته تا follower هایتان آن ها را مشاهده کرده و در صورت تمایل برای تجارت با شما ارتباط برقرار نمایند. اکنون به بررسی اصولی که در بازاریابی از طریق اینستاگرام باید رعایت شود می پردازیم.

اطلاعات پروفایل و صفحه خود را با دقت و به درستی تکمیل نمایید
احتمالاً شما با اینستاگرام آشنا هستید و سابقه کار کردن با آن را دارید. تجربه نشان داده است شما صفحه های تبلیغاتی و صفحات متعلق بر شرکت ها یا فروشگاه هایی که با آن ها سر و کار دارید را طی یک تصمیم گیری لحظه ای follow کرده اید. این باعث می شود در ادامه نام کاربری شرکت یا فروشگاه مورد نظر را فراموش کرده و تصاویری که آن ها به اشتراک می گذارند را مرتبط با موضوع آن نبینید و به صورت گذری از آن عبور کنید. برای جلوگیری از این اقدام راهکار های مناسبی وجود دارد و آن پر کردم اطلاعات مربوط به صفحه خود با اطلاعات دقیق و واقعی است. همچنین قرار دادن لوگوی خود به عنوان تصویر پروفایل می تواند یادآور شرکت یا فروشگاه شما نزد مخاطبانتان باشد. با اندکی تأمل متوجه خواهیم شد رعایت چنین جزئیات کوچکی چه تأثیری می تواند در بازاریابی از طریق اینستاگرام داشته باشد.

قرار دادن مطالب وب سایت در صفحه اینستاگرام
یکی از مهم ترین کارهایی که می توان در جهت بالا بردن سئو سایت و تعداد بازدید کنندگان سایت انجام داد قرار دادن قسمت کوچکی از مطالب موجود در سایت در صفحه اینستاگرام است. با این کار می توانید follower های خود را برای خواندن ادامه مطلب به سایت خود ارجاع دهید تا علاوه بر بالا رفتن تعداد بازدید کنندگان، رشد چشم گیری در جهت بالا رفتن سئو سایت داشته باشید. اگر هم سایتی برای خود طراحی نکرده اید پیشنهاد می شود حتما این کار را برای تجارت خود انجام دهید و خود را در عرصه اینترنت مطرح نمایید.

قرار دادن تصاویر و ویدیو های تبلیغاتی به صورت مداوم
تداوم در به اشتراک گذاشتن تصاویر تبلیغاتی می تواند نام شما را در ذهن مخاطبان و follower هایتان حک کند. برای این کار بهتر است از قرار دادن تصاویر و ویدیو های تکراری پرهیز کرده و همواره تبلیغات جدید با تصاویر و متن های جدید و جذاب انجام دهید. نکته ای که در تصاویر و تبلیغات باید رعایت شود این است که لوگو و نام شرکتتان درج شود تا ملکه ذهن مخاطبانتان شود.

ترفند های جذب کاربر و جلوگیری از unfollow شدن
برای آن که مخاطب و follower های جدیدی را جذب صفحه خود نمایید و از unfollow کردم مخاطبان فعلی خود جلوگیری نمایید بهتر است از ترفند هایی استفاده نمایید که به صفحه شما علاقه مند شده و حس تکراری و اسپم بودن به آن ها دست ندهد. برای مثال می توانید به صورت دوره ای مسابقاتی را برنامه ریزی کنید و یا سورپرایز هایی برای مخاطبان خود به صورت دوره ای در نظر بگیرید. همچنین با انتخاب یک هشتگ (#) مخصوص می توانید نام و آوازه خود را بهبود بخشیده و مخاطبان بیشتری برای خود بدست آورید.

بازاریابی از طریق اینستاگرام امروزه کاربرد بسیاری داشته و توسط افراد بسیاری در حال استفاده می باشد که بی تردید فواید زیادی هم از این طریق نصیب آن ها شده است.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر