۶ خاصیت مهم بادام

Almonds21.jpg

چند وقت پیش مطلبی خواندم مبنی بر اینکه جزو چندین مادهی غذایی است که به تدریج در حال ناپدید شدن هستند؛ یعنی اینکه درختان بادام خشکشده و شاید سالیان بعد دیگر خبری از بادام نباشد. البته نمیدانم این مطلب چقدر صحت داشته باشد و یا چندین سال طول میکشد تا بادام به تاریخ بپیوندد اما حالا که این مادهی غذایی هنوز در دسترس قرار دارد بهتر است تا میشود از آن استفاده کنید.
Almond1.jpg
درخت بادام

بادام باعث چاقی نمیشود
بر خلاف باورهای رایج بادام باعث چاقی نمیشود. بر خلاف تصور عموم بادام و کلاً تمام میوههای صدفی باعث چاقی نمیشوند. مغزهای روغنی مانند بادام و پسته و غیره با وجود اینکه حاوی چربی هستند اما درعینحال احساس سیری طولانی مدتی ایجاد و جذب چربیهای زیاد را مهار میکنند.
بادام برای گیاهخواران
بادام سرشار از کلسیم، منیزیم و فیبر است و یکی از منابع پروتئین محسوب میشود. به همین دلیل میتواند برای افرادی که از محصولات حیوانی مانند گوشت و غیره تغذیه نمیکنند مناسب باشد. توصیه میکنیم گیاهخواران حتماً بادام را در برنامهی غذایی خود داشته باشند.
بادام خام یا بو داده؟
توجه داشته باشید که بادام خام بهتر از بادام بو داده است. برای بو دادن بادام معمولاً از چربیهای مضر استفاده میشود. به همین دلیل بهتر است از بادام خام استفاده کنید تا از چربی و نمک زیاد دور باشید.
بادام سرشار از کلسیم، منیزیم و فیبر است و یکی از منابع پروتئین محسوب میشود
Almonds.jpg
بادام تلخ

بادام تقویتکننده سیستم ایمنی بدن
بادام حاوی مواد مغذی و خواص آنتیاکسیدانی بالایی دارد. یک مشت بادام به اندازهی یک پیاله بروکلی یا چای سبز آنتیاکسیدان پولی فنول به بدن میرساند.
بهتر است بادام را با پوست بخورید
پوست نازک بادام سرشار از آنتیاکسیدانها و مواد مغذی است. این بخش از بادام خواص ضدویروسی و ضدالتهابی فوقالعادهای دارد. توصیه میکنیم بادام را با پوست نازک آن میل کنید.
درخت بادام و درخت آلو از یک خانوادهاند
بادام میوهی درخت بادام است که هم خانوادهی درخت آلو و درختهای میوههای هستهدار میباشد. در واقع بادام هم خانوادهی هلو، گیلاس و آلو است.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر