گشت و گذار: فنلاند، مناظر زیبای یخ‌زده

Nafas

افتخاری
2014-03-18
687
697
0
تهــــــــــــران

عکاسی فنلاندی دست به کار شده و از زیبایی شب‌های پرستاره و طبیعت باشکوه این کشور، مجموعه تصاویر جالب توجهی گردآوری کرده است. در این قسمت شاتر به سراغ فنلاند و مناظر زیبای یخزده‌ی آن آمده‌ایم.
e883d02edaf5fe82a3a11c031c890916_XL.jpg

این عکاس خوش ذوق که میکو لاگرستد (Mikko Lagerstedt)، نام دارد، توجه خود را در این مجموعه تماشایی که "لبه" (Edge)، نام دارد، معطوف چشم انداز زیبا و خارق‌العاده کشورش فنلاند کرده است. او مهارت‌های عکاسی خود را به صورت شخصی و با تلاش بی‌شائبه بهبود بخشیده است.
finland-19.jpg
میکو اولین قدم‌های کار عکاسی را در دسامبر سال 2008 و با استفاده از یک "DSLR camera Nikon D90" برداشت. این عکاس 37 ساله هم اکنون در شهر کراوا (Kerava)، که در 18 مایلی هلسینکی قرار دارد، زندگی می‌کند.
finland-6.jpg
finland-7.jpg
finland-8.jpg
finland-9.jpg
در این مجموعه تصاویر، لاگرستد بیشتر روی خط افق و طبیعت بکر و وحشی متمرکز بوده است. او کار خود روی این پروژه را از سال 2012 آغاز کرده و در جستجوی سوژه‌ی مورد نظرش، دوربین به دست به گوشه و کنار فنلاند سفر کرده است.
او در مورد اولین توجه خود به مقوله‌ی عکاسی چنین می‌گوید:
"اولین بار زمانی به عکاسی علاقمند شدم که در یک روز بارانی در حال برگشت به خانه‌ی دوستی بودم. در این زمان خورشید در حال غروب بود و چشم انداز آسمان بسیار تماشایی و گیرا، به طوری که دوست داشتم این لحظه را برای همیشه جاودانه کنم. این همان جایی بود که عشق به عکاسی در وجودم شکل گرفت."
finland-10.jpg
finland-11.jpg
این عکاس خود آموخته اعلام کرده دوست دارد تصاویرش الهام بخش مردم در گوشه و کنار جهان باشند. کارهای او زینت بخش جلد مجلات بوده و در تبلیغات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

​​



finland-12.jpg

finland-13.jpg

finland-14.jpg
البته هیچ شکی نیست که این کشور اروپایی در فصل‌های دیگر نیز زیبا و خوش منظره است. در ادامه منتخبی از تصاویر طبیعت فنلاند در فصول مختلف سال را برای شما عزیزان آماده کردیم. همچنین به هلسینکی، پایتخت این کشور نیز سری زدیم.
finland-1.jpg

finland-2.jpg

finland-3.jpg

finland-16.jpg

finland-4.jpg

finland-5.jpg

هلسینکی
Finland-17.jpg

finland-15.jpg
و البته نمی‌توان از کنار شفق زیبای قطبی که شب‌های سرد فنلاند را به مراتب زیباتر کرده، بی‌تفاوت گذشت.
finland-18.jpg
امیدوارم از سفر به کشور زیبای فنلاند نیز لذت برده باشید.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر