گزارش آماری رئال-یووه: کهکشانی‌ها، پیش به سوی شکستن آمار

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,710
2,901
113
چابکســـر


یوونتوس هیچ وقت در تورنمنت‌های اروپایی، بعد از برد 2-1 در بازی رفت، از گردونه رقابت‌ها کنار نرفته است.
در آستانه دیدار حساس و تماشایی رئال مادرید و یوونتوس در دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، مروری آماری بر نکاتی مرتبط با این بازی خواهیم داشت:


* چالش پیش روی مادریدی‌ها: رئالی‌ها در شرایطی قصد دارند تا در بازی امشب، نتیجه باخت 2-1 بازی رفت را خنثی کنند که تا به امروزهیچ تیمی در تاریخ تورنمنت‌های اروپایی نتوانسته مقابل یوونتوس چنین کاری را انجام دهد. در سال 1989 تیم چمنیتزر، در این مسیر ناکام ماند و در بازی برگشت 1-0 در آلمان مغلوب بینکونری شد. در سال 1993 پاری سن ژرمن بعد از باخت 2-1 در خانه یووه، در بازی برگشت 1-0 در پاریس به پیروزی رسید. در سال 1999 المپیاکوس بعد از باخت در بازی رفت مقابل یووه، در بازی برگشت به تساوی 1-1 مقابل این تیم دست یافت و دو ماه پیش بوروسیا دورتموند در بازی برگشت ورزشگاه وستفالن 3-0 مغلوب یووه شد.


*یووه در برنابئو: یوونتوس هفت بار درخانه رئال مادرید به میدان رفته و به دو برد (1-0 در سال 1962 و 2-0 در سال 2008) دست یافته و پنج بار هم مغلوب این تیم شده. از این پنج باخت، سه تا در 90 دقیقه رقم خورده و دو مورد هم در وقت‌های تلف شده بوده. هیچ تیم میهمانی نتوانسته سه بار در تورنمنت‌های اروپایی در برنابئو به پیروزی برسد و یووه می‌تواند اولین تیمی باشد که این کار را انجام می‌دهد.


*برگرداندن ورق: نتیجه 2-1 در بازی رفت مرحله نیمه نهایی لیگ‌های اروپا نتیجه‌ای است که جبرانش کار ساده‌ای نیست. هفت تیم در چنین شرایطی مشابه با رئال قرار گرفتند و تنها 3 تیم توانسته‌اند به فینال برسند. یکی لیورپول مقابل مونشن گلادباخ در سال 1978. دیگری بنفیکا مقابل مارسی و بار سوم یوونتوس مقابل رئال مادرید در سال 2003.


*آمار بد: رئال مادرید سیزده سال است که وقتی در دیدار رفت مغلوب حریف شده، نتوانسته به دور بعد برسد. سیزده سال پیش آن‌ها بعد از باخت در خانه بایرن، جواز صعود به دور بعد را به دست آوردند و بعد از آن هفت بار در این مسیر ناکام ماندند: مقابل آرسنال در سال 2006، مقابل رم در سال 2008، مقابل لیورپول در سال 2009، مقابل لیون در سال 2010‌، مقابل بارسا در سال 2011، مقابل بایرن در 2012 و در نهایت مقابل دورتموند در سال 2013.


*نیمه نهایی: رئال هیچ وقت نتوانسته در بازی‌های نیمه نهایی‌ای که در بازی رفتش پیروز نشده به فینال برسد. این اتفاق تلخ ده بار برای رئالی‌ها رخ داده (که هفت بار با باخت در بازی رفت بوده و سه بار هم آن‌ها در بازی رفت به تساوی رضایت دادند) و در تمامی این ده بار، به فینال نرسیدند. اما یوونتوس تنها یک بار نیمه نهایی اروپا که در باری رفت به پیروزی رسیده، توانسته به فینال برسد که در سال 1978 مقابل بروژ بوده (برد 1-0 در ایتالیا و پیروزی 2-0 در بلژیک)


*مصاف با ایتالیایی‌ها: رئال 30 بار در تورنمنت‌های اروپایی مقابل حریفان ایتالیایی قرار گرفته و به 22 برد، 2 تساوی و شش باخت دست یافته. آن‌ها در این سی بازی، 19 گل دریافت کرده‌اند که 11 تا از این گل‌ها در 13 بازی اخیر از راه رسیده.

منبع: یک ورزش

زمان: امشب 23/294 ساعت 23:15 پخش زنده از شبکه سه سیما
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر