کشف انبار پارچه در شهر سوخته

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,710
2,901
113
چابکســـر




کشف انبار پارچه در شهر سوخته
معاون میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: در کاوش‌های صورت گرفته در محوطه باستانی شهرسوخته، باستان‌شناسان به انبار پارچه دسترسی پیدا کردند.

محمدرضا سندگل امروز در گفت وگو با فارس در زاهدان اظهار کرد: در کاوش های صورت گرفته در قسمتی از مجموعه معماری در شهر سوخته برای نخستین بار باستان‎شناسان به انبار پارچه شهرسوخته دسترسی پیدا کردند.


وی افزود: بزرگترین قطعه پارچه به دست آمده در شهر سوخته به طول 60 سانتی متر و عرض 40 سانتی متر است که در سه طیف مختلف از رنگ قهوه ای است.


معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به حساسیت این پارچه از متخصصین مرمت پارچه در کشور درخواست کرده ایم که در شهرسوخته مستقر و این پارچه را مورد حفاظت و مرمت قرار دهند.


گفتنی است، چهاردهمین فصل کاوش شهرسوخته از آذرماه امسال آغاز شده و به با توجه به کشف اشیا ارزشمند در این محوطه باستانی، کاوش آن تا دی ماه جاری ادامه دارد.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر