کاربران اینترنت اکسپلورر بخوانند ، مقابله با حملات zero-day

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,710
2,901
113
چابکســـر


یکی از راههای نفوذ و ارسال کدهای مخرب به درون سیستم عامل از راه دور حملات zero-day می باشد . حمله Zero-Day یک حمله سایبری برای بهره برداری از یک آسیب پذیری و باگ است که تا زمان حمله اعلام نشده است. به عبارتی دیگر حمله یا تهدید Zero-Day یک حمله برای سوء استفاده از یک آسیب پذیری ناشناخته در یک نرم افزار است که توسط هکر می تواند از هر نقطه ای از دنیا اتفاق بیافتد .کافیست این حفره امنیتی توسط یکسری از افراد خاص شناسایی تا در اولین فرصت اقدام به سوء استفاده کنند .اگر این آسیب پذیری به هنگام تست نرم افزار یا قبل از این که توسط هکر ها کشف شود، دیده شود وارد پروسه Patching خواهد شد در غیر این صورت مجرمان سایبری آسیب پذیری را کشف، از آن بهره برداری و برای یک حمله Zero-Day مورد استفاده قرار می دهند. نرم افزار اینترنت اکسپلورر یکی از همین برنامه ها می باشد که همیشه دارای یکسری مشکلات خواص بوده و هست .دقت داشته باشید که این حفره امنیتی در نسخه 10 و 11 اینترنت اکسپلورر هنوز وجود دارد و بهتر است قبل از انجام هر کاری سریعا تنظیمات امنیتی که مایکروسافت معرفی کرده است را بر روی این دو ورژن انجام بدهید تا مشکل برطرف شود .1. بر روی منوی Tools کلیک کرده و سپس گزینه Internet Options را همانند تصویر زیر انتخاب کنید .



2. در پنجره‌ی باز شده، Advanced tab را انتخاب نمایید. با اسکرول صفحه را به طرف پایین حرکت داده و تیک گزینه Enable Enhanced Protected Mode را فعال کنید .
اگر شما از نسخه‌ی 64 بیتی اینترنت اکسپلورر استفاده می‌کنید، علاوه بر کارهای بالا نیاز است تا چک باکس Enable 64-bit processes for Enhanced Protected Mode را نیز فعال کنید.



منبع : learning.asarayan.com
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Atash، mahdi km و zahra

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر