چگونه یک سینک مناسب را برای آَشپزخانه انتخاب کنیم

nazi75

New member
2016-01-30
33
4
0
mo8808.jpg



تجهیزات آشپزخانه: وقتی صحبت از وسایل پرکاربرد در دکوراسیون منزل می شود، مطمئنا سینک آشپزخانه جزو گزینه های اول خواهد بود. خانم های خانه دار به طور مداوم با این وسیله سر و کار دارند، شستشوی ظروف، میوه جات و سبزیجات، آماده کردن غذا و بسیاری از کارهای دیگر در سینک صورت می گیرد. پس انتخاب سینک مناسب یک چالش بزرگ برای هر کسی است که قصد ساختن خانه یا تغییر دکوراسیون آن را دارد. چیدانه مثل همیشه قصد دارد انتخاب را برای شما آسان تر کند، به همین منظور پیشنهاد می کنیم به توصیه های ساده و کاربردی زیر توجه کنید.
انواع سینک آشپزخانه
۱. سینک با یک لگن بزرگ
مزایا: یک سینک تک عمیق به شما اجازه می دهد به راحتی یک ماهی تابه ی بزرگ را بخیسانید یا بشویید یا مقدار زیادی از مواد غذایی را آماده کنید.
معایب: شستشوی سبزی در این نوع سینک ها در حالی که ظروف کثیف در حال خیس خوردن هستند، نیاز به مهارت دارد.
البته بعضی از تولید کنندگان برای حل این مشکل لوازم اضافی مانند سبد سینک برای این نوع سینک ها تولید کرده اند که امکان انجام هم زمان شستشو و آماده سازی را فراهم می کند.
مطلب پیشنهادی: ایده های نو برای نظم دهی به وسایل آشپزخانه
۲. سینک با دو لگن در اندازه های متفاوت
مزایا: سینک های دوقلو به شما این امکان را می دهند که کارهایتان مانند شستن ظروف و آماده سازی مواد غذایی را جدا انجام دهید. سینک هایی که اندازه ی لگن آنها متفاوت است به این منظور تولید شده اند که شما کارهایی از قبیل شستن ظروف را در لگن بزرگتر و کارهای دیگر مانند آماده سازی مواد غذایی را در لگن کوچکتر انجام دهید. سینک های دوقلو در صورتی که نخواهید از ماشین ظرفشویی استفاده کنید نیز کارآمد هستند، می توانید در یک لگن آب صابون بریزید و در لگن دیگر آب برای شستشو.
اگر به دنبال گزینه های برتر برای آشپزخانه ی منزل خود هستید، می توانید به بخش تجهیزات آشپزخانه در اهالی فن چیدانه مراجعه کنید.
معایب: شستن و آب کشیدن ماهی تابه های بزرگ در لگن کوچکتر مشکل است.
۳. سینک با دو لگن هم اندازه
مزایا: این نوع سینک مناسب افرادی است که قرینگی در طراحی را دوست دارند. این سینک همچنین امکان انجام فعالیت های هم زمان (شستشو، آماده سازی و ...) را به صورت جدا فراهم می کند.
معایب: این سینک ها ممکن است برای ماهی تابه های بزرگ، کوچک باشند.
۴. سینک با سه لگن (دو لگن بزرگ و یک لگن کوچک با امکان دفع زباله)
مزایا: شما می توانید از لگن دفع زباله به صورت مستقل از سینک استفاده کنید.
معایب: در بعضی از مدل های سینک مانند این مدل، شما نمی توانید باقی مانده های غذا را از کانتر به لگن دفع زباله منتقل کنید. این نوع سینک ها چون عریض تر هستند، فضای بیشتری را اشغال می کنند.
برای افرادی که می خواهند زباله را از غذا دور نگه دارند، این نوع سینک گزینه ی خوبی است.
انتخاب شکل سینک آشپزخانه
۱. سینک روستایی
مزایا: بسیاری از سینک های روستایی، سینک های تک لگنه ی بزرگ و ساده هستند. تفاوت آنها قسمت جلوی متمایز آنها است که بسیاری از مالکان خانه ها می پسندند. سینک های معمولی مقداری عقب تر از لبه ی کانتر هستند اما سینک روستایی خیلی کمتر عقب نشسته است و باعث می شود افراد کوتاه قد تر و کودکان دسترسی راحت تری به آن داشته باشند. اگر سینک روستایی سرامیکی یا چینی انتخاب کنید، برای انتخاب رنگ گزینه های زیادی پیش روی شما است.
معایب: سینک روستایی نوع طراحی دکوراسیون منزل شما را تعریف می کند و قابل تعویض نخواهد بود. اگر تغییر را دوست دارید، گزینه ی مناسبی برای شما نخواهد بود.
۲. سینک دوقلوی روستایی
مزایا: این سینک مانند سینک های دوقلوی دیگر است.
معایب: این نوع سینک سبک واقعی سینک های تک لگنه ی روستایی را ندارد.
۳. سینک با گوشه های گرد
مزایا: بسیاری از خانه داران تمیز کردن سینک های خمیده را آسان تر از سینک های مربعی می دانند.
معایب: اگر سبک دکوراسیون آشپزخانه ی شما براق و مینی مال است، این نوع سینک برای آن مناسب نیست.
۴. سینک با صفحه ی زه کش توکار
مزایا: این نوع سینک برای زمانی که شما ظرف های زیادی برای شستشو دارید مناسب است. صفحه ی زه کش همچنین امکان خشک شدن میوه ها و سبزیجات را بعد از شستشو می دهد.
معایب: این نوع سینک نیز عریض است و سطح زیادی از کانتر شما را اشغال می کند. چیدانه پیش از این ۱۰ مدل کابینت شیک و مدرن در آشپزخانه را به شما معرفی کرده است.
انتخاب متریال سینک آشپزخانه
۱. سینک فولادی ضد زنگ
مزایا: این متریال بسیار مقاوم است و به آسانی تمیز می شود.
معایب: فولاد می تواند خراشیده شود، اما در فولادهای ضد زنگ رنگ شده امکان پرداخت خراشیدگی ها وجود دارد. بیشتر تولید کنندگان برای اجتناب از خراشیدگی برای کف این سینک ها شبکه های سیمی ارائه می دهند. همچنین اگر در منطقه ای زندگی می کنید که آب آن سخت است، لکه هایی که آب ایجاد می کند خود یک معضل است.
سینک فولادی بسیار منعطف است و با انواع سبک های دکوراسیون متناسب است – سنتی یا مدرن.
۲. سینک چینی
مزایا: این نوع متریال سنتی در آشپزخانه های سبک روستیک زیبا به نظر می رسد. برای افرادی که عاشق رنگ هستند، گزینه های انتخاب بی شمار است.
معایب: سینک های چینی می توانند ورقه شوند و نشانه های سیاه به جا بگذارند. همچنین ماهی تابه های فلزی علامت و خراش سیاه به جا می گذارند که از بین بردن شان سخت است.
۳. سینک گرانیتی
مزایا: این متریال که از ذره ها و پلیمرهای گرانیتی ساخته شده، در برابر خراشیدگی و ورقه شدن مقاومت می کند و لکه های آب را نشان نمی دهد.
معایب: ترکیب های گرانیتی با رنگ های روشن تر ممکن است لکه دار شوند و به مراقبت های ویژه نیاز دارند.
۴. سینک از جنس سنگ طبیعی مزایا: سینک از جنس سنگ طبیعی – رایج ترین نوع آن برای سینک سنگ صابون است – می تواند دقیقا با متریال سطح کانتر شما هماهنگ شود و یک ظاهر یکپارچه و زیبا به آشپزخانه ی شما بدهد.ما قبلا در انوع سنگ با زیبایی ماندگار برای کف، دیوار و سطح کانتر حمام شما را معرفی کرده ایم که سنگ صابون نیز جزو آن هاست.معایب: این متریال گران است و قابلیت خراشیده و ورقه شدن دارد. ممکن است به پاک کننده های مخصوص نیاز باشد.
لوازم جانبی سینک آشپزخانه
مزایا: تولیدکنندگان سینک با لوازم جانبی بی شماری که دقیقا متناسب با لگن ها ساخته شده اند، باعث بهره وری بیشتر سینک ها شده اند. گزینه ها شامل تخته های برش، کاسه های آماده سازی، جعبه های چاقو، صافی ها و اسباب شستشو هستند. این تجهیزات می توانند کار آماده سازی را مرکزیت و نظم بخشند.
معایب: برای هماهنگی کامل و متناسب بودن همه چیز با هم بهتر است این لوازم را مستقیما از تولیدکننده ها بخرید. اگر با چیزهای اضافی مخالفید، لوازم جانبی سینک برای شما مناسب نیستند.
سینک های خاص برای دکوراسیون آشپزخانه
۱. سینک های نظام مند
مزایا: بیشتر تولیدکنندگان درحال ساخت سینک های نظام مند بسیار خاص هستند، مانند سینک گالری. در این نوع سینک ها، همه چیز از شستشو گرفته تا آماده سازی برای پذیرایی در سینک انجام می شود.
آیا می خواهید بدانید بهترین کابینت برای آشپزخانه شما کدام است؟ چیدانه به شما می گوید.
معایب: این سینک ها فضای بسیار زیادی از کانتر را اشغال می کنند، اگرچه بخش آماده سازی آن تا حدی این موضوع را جبران می کند.
البته این سینک ها برای استفاده های معمولی مناسب نیستند.
اگر شما از سینک تان برای سرو غذا استفاده می کنید، بهتر است دو تا سینک داشته باشید.
۲. سینک با جدا کننده ی کوتاه
مزایا: اگر می خواهید سینک دوقلو داشته باشید و در عین حال به راحتی ماهی تابه ی عریض خود را بشویید، این سینک بهترین گزینه است.
معایب: اگر برای آشپزی به عمق زیاد آب نیاز دارید، این سینک به درد شما نمی خورد
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر