چگونه در تابستان ارایش شیکی داشته باشیم؟

Maryam

افتخاری
2013-06-19
253
275
0
شهر قاصدک ها
اگر می خواهید در تابستان یک آرایش شیک داشته باشید، بخوانید

بابی براون یکی از مشهورترینها در زمینه آرایش و محصولات آرایشی است؛ از جمله مشتریان بسیار معروف او مریل استریپ، کاترین زتا جونز و سیدنی کلافورد هستند و مجله نیویورک تایمز از او به عنوان معروفترین مشاور زیبایی نام میبرد .

آراسته و زیبا نگه داشتن صورت در این روزهای گرم واقعا کار دشواری است به خصوص اگر بیشتر فعالیتهایتان بیرون از خانه است البته آرایشهای کم و طبیعیدر این گرما کمی دوام میآورند اما همین آرایش کم هم اصولی دارد تا مبادا روی صورت بیش از اندازه جلوه کند و ظاهر ناخوشایندی به پوست دهد. برای یاد گرفتن همین تکنیکها سراغ توصیههای یکی از معروفترین آرایشگران دنیا رفتیم؛ خانم بابی براون که در میان مشاوران زیبایی یکی از چهرههای سرشناس است خودش عاشق آرایشهای تابستانی است.
خانم براون میگوید: من همیشه عاشق رنگ پوست برنزهام و در نوجوانی هم تلاش زیادی کردم که به آن برسم.حتی گاهی در نوجوانی در اتاق مادرم را روی خودم قفل میکردم و یک عالمه از برنزهکنندهاش را به خودم میزدم. در حال حاضر باتوجه به خطرات آفتاب ترجیح میدهم فقط از برنزهکنندههایی (برنزهکنندهها مانند رژگونهها به عنوان لوازم آرایشی و به صورت موقت به کار میروند اما برخلاف رژگونهها میتوان آنها را به کل صورت زد) که نیاز به نور خورشید ندارند برای به دست آوردن رنگ پوستی که همیشه آرزویش را داشتم، استفاده کنم.
اگر معمولا خودتان عادت دارید که در روزهای گرم کمتر آرایش کنید، باید بگوییم کاملا کار درستی انجام میدهید اما بههرحال در مناسبتها ممکن است نیاز به کاری ویژه باشد.
فقط ضدآب
اگر بخواهید سیاهیها و حلقههای زیر چشم همچنین لکهای پوستی را بپوشانید بهتر است سراغ کانسیلرهای ضدآب بروید تا با عرق کردن پوست به راحتی پاک نشوند، چون در غیر این صورت با پاک شدن کانسیلر، رنگ یکنواخت پوست هم خراب میشود. یادتان باشد مواد آرایشی پودری و ضدآب خیلی ترکیب خوبی نمیدهند و استفاده همزمان آنها نمیتواند در زیبایی چهره شما در این گرمای تابستانی نقشی داشته باشد.
کرمپودر خشک انتخاب بهتری است
کرمپودر خشک برای تابستان که معمولا پوست کمی چربتر میشود، مناسب است و در بسیاری از مواقع این کرمپودر بر کرمپودر چرب و مایع ارجحیت دارد چون حمل آن راحت است؛ نمیریزد و شما میتوانید آن را در کیف آرایش، همراه خودتان داشته باشید. همچنین در ساخت این کرمپودر، از مواد مات و بدون جلایی استفاده شده است که چربی مازاد پوست را جذب میکند. البته پنکیک مات برای تابستان بسیار مناسب است چون برق ناشی از چربی پوست را میگیرد. از این پنکیک میتوانید فقط روی نقاط چرب پوست استفاده کنید مثل پیشانی، بینی و چانه.
پودری بهتر است یا کرمی؟
بـرنـزهکنندههای آرایشی چندین نوع مختلف دارند؛ یکی پودری و دیگری کرمی یا ژلی که پودری بین آرایشگران طرفداران بیشتری دارد چون سریع و تقریبا بدون اشتباه است و انتخابی خوب برای پوستهای معمولی تا چرب است.
توصیه میشود از یک برس کوتاه و نرم برای مالیدن این برنزهکنندهها در جایی که نور آفتاب بهطور طبیعی به صورت، پیشانی، گونهها، بینی و چانه شما میخورد، استفاده کنید، البته اگر پوستی خشک دارید یا اگر میخواهید پوستتان مرطوب به نظر برسد، از کرم آن استفاده کنید. ژل برنزهکننده رنگی صاف و یکدست به شما میدهد و برای پوستهای بسیار چرب مناسب است. از انگشت یا اسفنجهایآرایشی برای به کار بردن کرم یا ژل برنزهکننده استفاده کنید.
اگر میخواهید دور چشمهایتان سیاه نشود…
قبل از آرایش چشم، روی پلکهای خود پودر پنکیک بزنید تا آرایش روی آن تثبیت شود. با این کار چربی پوست گرفته میشود و پوست آماده میشود تا سایه روی آن زده شود. سعی کنید به جای سایههای کرمی از سایههای پودری استفاده کنید؛ چون سایههای کرمی معمولا حاوی کرمهای نرمکننده هستند و دوام زیادی ندارند. همچنین بهتر است از خط چشمهای ژلهای و مایع ضدآب استفاده کنید که روی پوست پخش نمیشوند و مثل چسب روی پوست میچسبند، به ویژه برای روزهای گرم تابستان بسیار مناسب هستند. در هوای مرطوب و گرم، این نوع خط چشم جایگزین بسیار مناسبی برای مداد چشم است که معمولا چرب است و با رطوبت و گرمی هوا روی پوست پخش میشود.
رنگدار بگیرید
برای یکنواخت کردن رنگ پوستتان در تابستان، بهتر است از مرطوبکننده رنگدار استفاده کنید که حاوی جاذبهای محافظتکننده در برابر آفتاب spf هم باشد، البته این spf حتما باید بالای ۲۰ باشد تا یک محافظت حداقلی را از صورت شما به عمل آورد.
چه رنگ پودری برای این روزها مناسب است
وقتی در مورد نوع برنزهکننده تصمیم گرفتید، حالا رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید؛ روشن، متوسط یا تیره، در این مورد براساس اینکه چگونه به صورت طبیعی برنزه میشوید، انتخاب کنید. برای مثال اگر زیر نور خورشید، پوست شما قهوهای طلایی میشود، رنگ برنزه متوسط برای شما بهترین است. بیشتر برنزهکنندههایی که رنگی طبیعی دارند، معمولا قهوهای متمایل به قرمز هستند، درست مثل پوستی که زیر آفتاب برنزه شده باشد. سعی کنید از برنزهکنندههایی که رنگشان به نارنجی میزند، استفاده نکنید؛ اینها روی هر پوستی مصنوعی به نظر میرسند.

از رنگهای تابستانی استفاده کنید

بهتر است فقط از یک رنگ بهعنوان سایه استفاده کنید رنگهایی مثل برنز، آبی، زیتونی و بنفش ارغوانی برای این فصل مناسب است. اگر میخواهید چشمهایتان بهخوبی خودشان را نشان دهند، میتوانید با یک مداد چشم به داخل چشم رنگ دهید. سپس با استفاده از سایهای قهوهای و خط چشم را محو کنید. روی پوستتان را با پودر براق و درخشان با تن برنز، هایلایت زیبایی بزنید. روی گونهها را هم از همین رنگ رژگونه بزنید تا رنگ پوست شما یکنواخت و هماهنگ شود. استفاده از برق لبهایی که رنگ سرد دارند مثل برق لب صورتی، هلویی یا کالباسی درخشش و زیبایی رژلب را روی لبها، دوچندان میکند. همچنین میتوانید با استفاده از یک شاین کمی رنگ روغنی شفاف روی رژلب خود بزنید. اثر این رنگهای روغنی روی لب مثل اثر برق لب است.
بالم ضدآفتاب بخرید
معمولا تمام محصولات مربوط به لب بهگونهای ساخته میشوند که لبها را از بیآبی محافظت کنند و مسلما در زیبایی ظاهر آنها نیز موثرند، پیشنهاد ما برای این روزهای گرم تابستان استفاده از یک بالم طبیعی بدون رنگ است که دارای قابلیت محافظت از لبها در مقابل اشعه ماورای بنفش یعنی spf باشد. به یاد داشته باشید که لبها به راحتی مثل پوست در برابر آفتاب میسوزند، بنابراین حتما توجه کنید که محصولی که میخرید دارای ۱۵ spf یا بالاتر باشد. برای این فصل رنگ صورتی مناسب است البته پیشنهاد ما این است که در این گرما بیشتر از رژهایی استفاده کنید که به رنگ طبیعی لبهای خودتان نزدیک است. البته برای داشتن یک آرایش سبکتر توصیه میکنیم که از بالمهای رنگدار استفاده کنید تا هم حالت لب زیبا شود و هم بهراحتی خراب نشود.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر