پوستي زيبا با عسل

Mohadlove

مدیر بخش آرایش و زیبایی
2014-02-16
1,290
1,063
0
[h=1]پوستي زيبا با عسل

661552464637216140141381211421276956191201.jpg

[/h]در کتاب آسماني ما مسلمانان " قرآن " در سوره نحل آيات 68 و 69 به محتويات عسل و شفا بخشي آن اشاره شده است.
در طي قرن ها، از به عنوان يک محافظ طبيعي پوست و مو استفاده کرده اند؛ کلوئوپاترا با حمام هاي عسل و خود معروف بود و همسر امپراتور روم از يک نوع لوسيون عسل و شير براي پاک سازي و حفظ طراوت و جواني پوست صورتش استفاده مي کرد.
با گذشت زمان، هنگامي که در اواخر دهه 1800، توليد لوازم آرايش به صورت انبوه آغاز گرديد، عسل به عنوان يکي از اجزاي رايج در اين فرآورده ها به کار گرفته شد.
امروزه نيز توليد کنندگان در پاسخ به استقبال مصرف کنندگان از فرآورده هاي طبيعي، به طور وسيع از در فرمولاسيون فرآورده هاي ي پوست، ماسک هاي صورت، نرم کننده هاي مو و ژل هاي شوينده ي بدن، استفاده مي کنند.
[h=2]ساختار شيميايي عسل[/h]اين ساختار اصولاً به نوع زنبور و منبع تغذيه آن بستگي دارد. اما در حالت کلي از دکسترين لوولوز (65 تا 80 درصد) سوکروز (5/0 تا 8 درصد) و دکسترين (از يک تا 10 درصد) تشکيل مي شود.
وجود اسيدهاي آمينه، ويتامين ها، املاح و حتي برخي آنزيم ها نيز در عسل به اثبات رسيده که به نظر مي رسد در ايجاد اثرات مفيد آن نقش دارند.
17671355724167420410835116161463119126.jpg

[h=2]عسل يک مرطوب کننده طبيعي[/h]قدرت نگهداري آب توسط پوست مهم ترين عامل براي حفظ نرمي و الاستيسيته آن است. با ، تماس با عوامل شيميايي و يا استرس هاي محيطي، پوست اين قابليت را از دست مي دهد. به همين سبب با احساس و ظهور مواجه مي شود.
عسل يک ترکيب جاذب براي رطوبت است که آب را جذب کرده و آن را در خود نگه مي دارد. بنابراين به عنوان يک جز ثابت در انواع فرآورده هاي نظير ، ، شامپوها و نرم کننده ها به کار مي رود.
از سوي ديگر به جهت برخورداري از خاصيت ضد التهابي پوستي، انتخاب مناسبي براي استفاده در فرآورده هاي مخصوص (ترکيبات Hypo Sensitive ) و محافظ پوست بدن به شمار مي آيد.
[h=2]آلفا هيدروکسي اسيدها (AHAS)[/h]در حال حاضر، پروسه توليد AHAS با استفاده از عسل در حال تحقيق و بررسي است. آلفاهيدروکسي اسيدها که براي لايه برداري پوست کاربرد دارند جزو موثر کرم هاي ضد پيري پوست (Anti- Aging) و مرطوب کننده هاي پوستي به شمار مي روند.
از سوي ديگر عسل مي تواند در کنار AHAS از بروز عوارض جانبي آن ها و التهابات پوستي پيش گيري کند.
[h=2]عسل يک ترکيب آنتي اکسيدان
[/h]مطالعات پايه بر دلالت دارند. آنتي اکسيدان ها در حفاظت پوست به خصوص در مقابل اثرات مخرب تشعشعات ماوراي بنفش UV نقش دارند.

چنان چه پوست براي مدت هاي طولاني در معرض قرار گيرد احتمال عوارضي نظير و افزايش مي يابد.
از آن جايي که برخي ضد آفتاب هاي شيميايي و فيزيکي مي توانند باعث تحريکات جلدي گردند، شرکت هاي توليد کننده ي آن ها در جست و جوي ، ضد التهاب ها و مرطوب کننده هاي طبيعي مناسب هستند که بتوان از آن ها در فرمولاسيون فرآورده هاي استفاده نمود. خصوصيات مذکور در ترکيب هاي واحدي چون عسل به طور طبيعي وجود دارد.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر