پایتخت هایی که غرق خواهن شد با عکس

نسترن

Moderator
2014-11-28
179
154
0
papioni.blogfa.com
آب شدن یخ‌های قطبی و بالا آمدن سطح دریاها از جمله تاثیرات گرمایش جهانی بر روی کره زمین است. حال اگر پیش‌بینی‌های دانشمندان درست از آب درآید، برخی از شهرها زیر آب خواهند رفت. اما آیا می‌توان کاری در این رابطه صورت داد؟
وبسایت فرادید: بر اساس پیش‌بینی‌ها، اگر جلوی انتشار کربن گرفته نشود، برخی از پایتخت‌های جهان در یک قرن آینده زیر آب خواهند رفت.
آب شدن یخ‌های قطبی و بالا آمدن سطح دریاها از جمله تاثیرات گرمایش جهانی بر روی کره زمین است. حال اگر پیش‌بینی‌های دانشمندان درست از آب درآید، برخی از شهرها زیر آب خواهند رفت. اما آیا می‌توان کاری در این رابطه صورت داد؟ گروهی از کارشناسان گرد هم آمده و با تهیه تصاویر دیجیتالی و نرم افزارهای ویرایش عکس تلاش کردند تا عمق فاجعه را به ما بشناسانند. آن‌ها تصاویر مربوط به شهرهای ساحلی را ویرایش کردند و اعلام کردند که اگراقدامات لازم صورت نگیرد، وضعیت شهرهای جهان تا سال ۲۱۰۰ میلادی به شکل وخیمی بدل خواهد شد. تیم «کلایمت سنترال» برای هر شهر دو تصویر را ارائه داده است: تصویر اول تلاش دارد تا وضعیت شهر در صورت به کارگیری اقدامات لازم را به تصویر کشد، و تصویر دوم نیز حالت عادی شهرها در سال ۲۱۰۰ میلادی خواهد بود. نیویورک – تصویر اول: نیویورک در سال ۲۱۰۰؛ در صورتی که جلوی انتشار گازهای گلخانه‌ای گرفته شود. تصویر دوم نیز نیویورک را در حالت عادی نشان خواهد داد
697263_405.jpg

697264_581.jpg


سیدنی – اگر سیر کنونی گرمایش جهانی کند نشود، سطح آب تا ۱۲ متر بالا خواهد آمد.
697265_460.jpg

697266_586.jpg

لندن – یکی از توریستی‌ترین و گران‌ترین شهرهای جهان هم از گرمایش جهانی آسیب خواهد دید
697267_429.jpg

697268_211.jpg


تیم کلایمت سنترال پیش‌بینی کرده که ۲۱ شهر مهم زیر آب خواهند رفت. دانشمندان پیش‌بینی کرده‌اند که اگر سیر صعودی گرمایش جهانی کند نشود، دمای جهان ۴ درجه سانتی‌گراد گرم‌تر خواهد شد. این بدان معنا است که سطح آب دریاها تا ۱۱ متر افزایش خواهد یافت. این اتفاق متوجه جمعیتی معادل ۷۶۰ میلیون نفر در شش قاره خواهد بود. شهرهای مهمی چون نیویورک، لندن، سیدنی و شانگهای احتمالا به طور کامل زیرآب بروند. علاوه بر این چهار شهر، ۱۷ شهر مهم و ۱۸۰۰ زیستگاه ساحلی دیگر هم زیر آب خواهند رفت.
طبق گفته‌ی تیم کلایمت سنترال، کربن تولید شده توسط خودروها و استفاده از سوخت‌های فسیلی زمان طولانی‌تری در اتمسفر خواهند ماند و حتی اگر همین امروز جلوی تولید آن‌ها را بگیریم، آن‌ها چند سالی را در اتمسفر خواهند ماند.
شانگهای هم تحت تاثیر گرمایش جهانی خواهد بود – ما همین حالا هم با پدیده افزایش سطح آب دریاها روبه‌رو هستیم و کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی به طور حتم تاثیر بسزایی در بهبود شرایط خواهد داشت.
697269_165.jpg


697270_119.jpg


ریودوژانیرو – آب شدن یخ‌های قطبی به افزایش سطح آب دریاها کمک خواهد کرد
697271_336.jpg

697272_374.jpg


بمبئی – گرمایش جهانی در حال حاضر بیشتر بر روی کشورهای در حال توسعه اثر می‌گذارد، اما تغییرات الگوهای جوی تا سال ۲۱۰۰ دامان تمام مناطق را خواهد گرفت
697273_738.jpg

697274_950.jpg


این بدان معنا است که جهان همین امروز هم با سطحی از این پدیده مواجه شده است. اگر بشر امروز بتواند مصرف سوخت‌های فسیلی را کاهش دهد، می‌تواند از این اتفاق تلخ جلوگیری کند. البته این اقدامات می‌بایست یکپارچه و همگانی باشد تا اثر خود را نشان دهد. در این کمپین آمده است: «در ماه دسامبر، گفتگوها پیرامون تغییرات اقلیمی به شکل جدی در پاریس از سر گرفته خواهد شد. تصمیمات آن اجلاس می‌تواند تاثیر بسزایی در آینده بشر داشته باشد.» دوربان، سومین شهر بزرگ آفریقای جنوبی و مهم‌ترین شهر بندری قاره آفریقا
697275_568.jpg


697276_851.jpg
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر