ویندوز ۳۲ بیت و ۶۴ بیت|سوالات متداول

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,710
2,901
113
چابکســـر
۱. چه تفاوتی بین ورژن ۳۲ بیت و ۶۴ بیت وجو دارد ؟


واژه ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی اشاره می کند به روش پردازش اطلاعات توسط CPU کامپیوتر که در ورژن ۶۴ بیتی پردازش بیشتری در یک لحظه برروی اطلاعات نسبت به ورژن ۳۲ بیتی انجام می شود .


۲. چگونه بفهمم ورژن ویندوز من ۳۲ بیت است یا ۶۴ بیت؟


ویندوز ۷ : به مسیر زیر بروید


  • Mycomputer ->Click Right ->Properties
  • در قسمت System ورژن مشخص شده است.
ویندوز XP : به مسیر زیر بروید


  1. Mycomputer ->Click Right ->Properties

  • اگر در قسمت System عبارت “x64 Edition” وجود ندارد شما از ورژن ۳۲ بیتی استفاده می کنید.
  • اگر در قسمت System عبارت “x64 Edition” وجود دارد شما از ورژن ۶۴ بیتی استفاده می کنید.


۳. من کدام ورژن را بر روی کامپیوترم نصب نمایم ؟ ۳۲ بیتی یا ۶۴ بیتی ؟

برای نصب ورژن ۶۴ بیتی ، ابتدا پردازشگر شما می بایست قدرت پردازش ویندوز ۶۴ بیتی را داشته باشد، همچنین حافظه RAM می بایست ۴GB یا بیشتر باشد. اگر این شرایط برای شما فراهم است پیشنهاد می شود از ورژن ۶۴ بیتی استفاده کنید برای اینکه در ویندوز ورژن ۶۴ بیتی اطلاعات به صورت ۶۴ بیت از RAM به CPU فراخوانی می شود و در نتیجه پردازش بین چندین برنامه و سودیچ بین آنها با سرعت بیشتری انجام می شود.


۴. چگونه بدانم که کامپیوتر من می توانید نسخه ۶۴ بیتی را اجرا کند؟

برای اجرای ویندوز نسخه ۶۴ بیتی ، کامپیوتر شما باید یک پردازنده با قابلیت اجرای ۶۴ بیتی را داشته باشد. برای اطلاع از این قابلیت شما می توانید به شکل زیر عمل نمایید:


ویندوز ۷ :

بر روی Start کلیک نمایید و در قسمتsearch program & file عبارت Performance Information and Tools را تایپ نمایید سپس در پنجره مربوطه به قسمت View and print detailed performance and system information. بروید.


  • ۱. Start > search program & file > Performance Information and Tools
  • 2. انتخاب گزینه ی View and print detailed performance and system information.
در قسمت System شما می توانید نوع نسخه سیتم عامل اجرایی را مشاهده نمایید همچنین در قسمت ۶۴-bit Capable شما می توانید از پشتیبانی شدن نسخه ۶۴ بیت توسط سیستم شما اطلاع پیدا نمایید. توجه داشته باشید در صورتی که هم اکنون از نسخه ۶۴ بیت استفاده می نمایید گزینه ی ۶۴-bit Capable وجود نخواهد داشت.




۵. آیا من می توانم در ویندوز از نسخه ۳۲ بیت به ۶۴ بیت یا بلعکس آپگرید کنم ؟

شما می توانید در هنگام نصب از گزینه آپگرید استفاده نمایید، فقط توجه داشته باشید در صورتی شما می توانید فایلها ، برنامه ها و تنطیمات سیستمتان را حفظ نمایید که از ویندوز ویستا ۳۲ بیتی به نسخه ۳۲ بیتی ویندوز ۷ آپگرید نمایید و به طور مشابه از ویندوز ویستا نسخه ۶۴ بیتی به نسخه ۶۴ بیتی ویندوز ۷ آپگرید نمایید.
در صورتی که شما بخواهید از نسخه ۳۲ بیتی به ۶۴ بیتی و بلعکس آپگرید نمایید شما می بایست ابتدا از از فایلهایتان Back up تهیه نمایید و در هنگام نصب از Custom Option استفاده نمایید. و بعد از اتمام کار فایل ها را Restore و برنامه را مجددا نصب نمایید.


۶. آیا می توان برنامه های ۳۲ بیتی را بر روی ۶۴ بیتی اجرا نمود ؟

اکثر برنامه های طراحی شده برای نسخه ۳۲ بیتی ویندوز در نسخه ۶۴ بیتی ویندوز کار می کنند. البته بعضی از آنتی ویروس ها از این قائده مستثنا هستند.
درایورهای مربوط به سخت افزارها که برای نسخه ۳۲ بیتی طراحی شده اند معمولا با نسخه ۶۴ بیتی به مشکل بر می خورند و اجرا نمی شوند. در صورتی که شما برای مثال یک چاپگر دارید و درایور مربوطه متعلق به نسخه ۳۲ بیتی می باشد در ویندوز ۶۴ بیتی اجرا نمیشود و شما می بایست به وب سایت مربوط به چاپگر رفته و درایور نسخه ۶۴ بیتی را دانلود و نصب نمایید.


۷. آیا می توان برنامه های ۶۴ بیتی را بر روی ۳۲ بیتی اجرا نمود ؟

خیر ، برنامهایی که برای نسخه ۶۴ بیتی طراحی شده اند در نسخه ۳۲ بیتی اجرا نمی شوند.
همچنین درایور های مربوط به سخت افزار ها در صورتی که برای نسخه ۶۴ بیتی طراحی شده باشند در نسخه ی ۳۲ بیتی اجرا نمی شوند.


۸. چگونه می توان برنامه های مربوط به ۳۲بیت و ۶۴ بیت را پیدا نمود و از آنها استفاده نماییم؟

شما می بایست به جستجوی برنامه هایی بپردازید که ذکر شده “Compatible with Windows 7″ یا “سازگار با ویندوز ۷″
این نوع برنامه ها بر روی ۳۲بیتی و۶۴ بیتی تست شده اند.


۹. در صورتی که من از ویندوز نسخه ۳۲ بیتی استفاده می کنم، می بایست درایوها ی سخت افزار هم ۶۴ بیتی باشند؟

بله ، در صورتی که شما از نسخه ۶۴ بیتی استفاده می کنید می بایست درایورهای سخت افزار تان را آپگرید نمایید و از نسخه ۶۴ بیتی استفاده نماید.
معمولا برای کاربران بررسی آخرین آپگریدهای سخت افزار های مربوطه مشکل می باشد از این رو مایکروسافت برنامه ی “Windows 7 Upgrade Advisor ” به منظور بررسی درایورهای سخت افزار ها و بررسی آماده بودن سیستم شما برای ارتقا به سایر نسخه ها و غیره را طراحی کرده و در اختیار کاربران قرار داده شما می توانید آنرا دانلود نمایید و از وضعیت سیستمتان با خبر شوید.





منبع: hinetwork​
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر