وزن کم هنگام تولد، بیماری های قلبی را در بزرگسالی افزایش می دهد

Nafas

افتخاری
2014-03-18
687
697
0
تهــــــــــــران

تهران- ایرنا- وزن کم نوزاد در هنگام تولد و بهره مند نشدن از شیر مادر برای مدتی طولانی، احتمال ابتلا به فشار خون و بیماری های قلبی و عروقی را در سنین بزرگسالی افزایش می دهد.


81140237-5653871.jpg


به گزارش گروه علمی ایرنا؛تازه ترین تحقیقات دانشمندان در آمریکا که این هفته منتشر شد نشان می دهد، وزن کم در هنگام تولد و شیردهی کوتاه مدت مادر خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد.

جذب بالای سی آر پی یا همان C-Reactive Protein که نوعی پروتئین سنتز شونده در کبد است ابتلا به فشار خون مزمن و بیماری های قلبی و عروقی و بیماری های متابولیکی را در بزرگسالی افزایش می دهد. البته عوامل افزایش این نوع پروتئین هنوز مشخص نیست.

محققان با کار بر روی 6951 جوان 24 تا 32 ساله و مراجعه به پرونده پزشکی آن ها دریافتند سطح پروتئین سی- ری اکتیو که یک عامل بیولوژیکی کلیدی فشار خون است به وزن هنگام تولد و مدت شیردهی مادر مرتبط است.

محققان مشاهده کردند وزن کم هنگام تولد به افزایش میزان پروتئین سی- ری اکتیو در سن بزرگسالی ارتباط مستقیم دارد و شیردهی طولانی مدت بر میزان آن موثر است.

سازمان بهداشت جهانی همواره تاکید کرده است شیر مادر غذای ایده آل برای نوزادان است و تمامی مواد لازم را برای رشد آن ها فراهم می کند.دارای آنتی بادی هایی است که آن ها را در مقابل بیماری های رایج نظیر اسهال و ذات الریه که دو عامل اصلی مرگ و میر نوزادان است مصون نگه می دارد.

__________________

 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: zahra

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر