واکنش ایران به واقعه گروگان‌گیری در شهر سیدنی

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,710
2,901
113
چابکســـر




به گزارش «تابناک»، واکنش ایران به واقعه دیروز گروگان‌گیری در استرالیا، از جمله موضوعاتی است که امروز مورد توجه شمار زیادی از مطبوعات و رسانه‌ها قرار گرفته است.


خبرگزاری «ترند» ضمن پرداختن به این موضوع می‌نویسد: ایران گروگان‌گیری در کافه‌ای در شهر سیدنی را به شدت محکوم کرده است. این خبرگزاری به نقل از مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه ایران می‌نویسد: «توسل به شیوه‌های غیر انسانی و ایجاد ترور و وحشت به نام دین مقدس اسلام، در هیچ شرایطی قابل توجیه نیست». افخم اشاره کرده پلیس استرالیا کاملا از شرایط غیرعادی روانی گروگان‌گیر که دو دهه پیش به استرالیا مهاجرت کرده، آگاه بوده است.


اما آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+ ۵، موضوع دیگری است که در عرصه رسانه‌ای بین‌المللی مورد توجه قرار گرفته است. خبرگزاری چینی «شین هوا» می‌نویسد، چند هفته پس از گذشت ضرب‌‌الاجل ۲۴ نوامبر و تمدید دوره زمانی مذاکرات هسته‌ای ایران، مقامات ایالات متحده و ایران، ملاقات دوجانبه‌ای ‌درباره موضوع هسته‌ای در شهر ژنو برگزار کردند.


یک مقام آمریکایی اشاره کرده که گفت‌و‌گو‌ها میان طرفین از بعدازظهر روز دوشنبه آغاز شد و در روز سه شنبه نیز ادامه پیدا می‌کند. شین هوا اشاره می‌کند، ‌این دیدار‌ها، پیش از برگزاری دور جدید مذاکرات ایران با کشورهای عضو گروه ۱+ ۵ انجام می‌شود.


در مطلبی دیگر در موضوع هسته‌ای، روزنامه «نیویورک تایمز» جدید‌ترین مواضع رئیس جمهور ایران را درباره موضوع مذاکرات هسته‌ای بازتاب داده و می‌نویسد، روز گذشته حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، تأکید کرده مصمم به دستیابی به توافق هسته‌ای بوده و آماده است در برابر آن دسته از محافظه‌کارانی که ترجیح می‌دهند توافقی با غرب ‌نشود، بایستد.


این روزنامه به نقل از روحانی می‌نویسد: «ممکن است برخی افراد نخواهند تحریم‌ها برداشته شود. تعداد آن‌ها اندک است و می‌خواهند آب را گل‌آلود کنند». نیویورک تایمز اشاره می‌کند، ‌روحانی مستمر بر قابلیت حصول توافق هسته‌ای تأکید داشته است.


در ‌‌نهایت‌ در ادامه مطالبی که درباره جنگ نفتی عربستان سعودی علیه ایران مطرح می‌شود، روزنامه «واشنگتن تایمز» مطلبی را در همین موضوع منتشر کرده و می‌نویسد، باور عمومی در کشورهای غربی این است که عربستان سعودی با مقاومت جدی در مقابل کاهش سطح تولید نفت در اجلاس اوپک، قصد دارد از یک سو سهم خود را به ضرر دیگر کشورهای تولیدکننده نفت اوپک گسترش داده و از سوی دیگر، سرمایه‌گذاران را از ادامه سرمایه‌گذاری در پروژه‌های نفتی آمریکا منصرف کند. با این حال، این راهبرد نمی‌تواند در ‌‌نهایت موفقیت‌آمیز باشد، زیرا کاهش درآمدهای نفتی، سبب کسری بودجه شدید در عربستان شده و این کشور را با دشواری‌های زیادی مواجه خواهد ساخت.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر