همزیستی حجاب و مُد

alijenab

New member
2014-12-10
42
17
0
طهران
هر روز بر تعداد زنان مسلمانی که در شبکه‌های اجتماعی مثل یوتیوب و اینستاگرام از حجاب اسلامی به عنوان مدیومی برای نمایش مد امروزی استفاده می‌کنند؛ افزوده می‌شود.
یاسمین کانر دختر مسلمان ۲۵ ساله آمریکایی یکی از زنانی است که با حضور فعال در یوتیوب و اینستاگرام تلاش دارد چهره جدیدی از زنان مسلمان در جهان مدرن ارائه کند و این کلیشه قدیمی را که اسلام با مد امروزی مغایرت دارد؛ بشکند.
ویدئوهای یاسمین در یوتیوب در فاصله‌ای اندک بیش از یک میلیون بازدیدکننده داشته است. در این ویدئوهای پر بازدید نه خبری از گربه‌های خانگی است نه حرکات اغواگرانه یک دختر جوان! او فقط سبک‌های مختلف استفاده از روسری را به نمایش می‌گذارد. در اینستاگرام نیز بیش از ۷۰ هزار نفر پست‌های او را دنبال می‌کنند.
AABBCC1.jpg



یاسمین می‌گوید: «وقتی من کارم را شروع کردم، هیچ راهنما یا آموزشی برای آشنایی با سبک‌های مختلف استفاده از روسری در اینترنت وجود نداشت. برای همین است که فکر می‌کنم کار من اینقدر مورد توجه قرار گرفت.»
یاسمین از پدری ترکیه‌ای و مادری کوبایی متولد شده و دوران نوجوانی خود را در یک منطقه مسلمان‌نشین در میامی امرییکا گذرانده است. او می‌گوید: در ابتدا الگوی او در استفاده از روسری مادرش بود اما کم‌کم حس کرد سبک ترکیه‌ای برای استفاده از روسری سختی‌های خاص خود را دارد زیرا زن ترکیه‌ای مجبور است یک گره بزرگ زیر چانه‌اش بزند که همین صورت او را اذیت می‌کند. بنابراین یاسمین به فکر افتاد سبک‌های دیگری را امتحان کند و در نهایت پنج سال قبل نتیجه تجربیات خود را در قالب یک ویدئو در یوتیوب منتشر کرد. طولی نکشید که بیش از ۵۰ هزار نفر مشترک ویدئوهای او در یوتیوب شدند و در فیس بوک نیز ۶۰۰ هزار نفر او را دنبال کردند.

او می‌گوید: «این روزها دخترهایی که می‌خواهند ضمن داشتن حجاب اسلامی؛ اهل مد هم باشند گزینه‌های متفاوتی در اختیار دارند.»
هرچند ویدئوها و تصاویر کانر با استقبال گرم مخاطبان مواجه شده است، اما برخی هم هستند که از این شیوه او انتقاد می‌کنند اما او به انتقادات توجهی ندارد و همچنان با جدیت به کارش ادامه می‌دهد. او می‌گوید: شبکه‌های اجتماعی این فرصت را در اختیار او و دیگران قرار داده‌اند که نشان بدهند اسلام و مد با هم منافاتی ندارند و دختران مسلمان می‌توانند هم حجاب خود را رعایت کنند هم اهل مد باشند.


asia-faraji.jpg

اسیا فرجی یک زن مسلمان دیگر است که در اینستاگرام بیش از یک میلیون نفر از صفحه‌اش بازدید می‌کنند. او نیز در صفحه اینستاگرام خود تلاش می‌کند سبک‌ها و ترکیب‌های نوآورانه روسری و عینک دودی را برای زنان مسلمان به نمایش بگذارد.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر