نگاه استقلال به قهرمانی نیم فصل

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,710
2,901
113
چابکســـر

آخرین دیدار نیم فصل رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران را دو تیم استقلال تهران و ملوان بندر انزلی در ورزشگاه آزادی برگزار می‌کنند.


این دیدار که بازی عقب افتاده از هفته دوازدهم محسوب می‌شود برای آبی‌پوشان حساسیتی دوچندان دارد. آنها با پیروزی با اختلاف دو گل در این دیدار می‌توانند قهرمانی نیم فصل را جشن بگیرند. قهرمانی‌ای که به لحاظ جدولی اعتبار چندانی ندارد اما به گفته اعضای کادر فنی این تیم، می‌تواند به لحاظ روحی و انگیزشی این تیم را شارژ کند. مسئولان استقلال که چندین ملی‌پوش دارند، تلاش زیادی انجام دادند تا این دیدار تعویق بیافتد اما با مخالفت مسئولان سازمان لیگ مواجه شدند. آبی‌های پایتخت در فرصت نیم فصل نتوانستند تیم کاملی در اختیار داشته باشند و به لحاظ بدنسازی و کارهای تاکتیکی به اهدافشان نرسیدند.

از سویی دیگر استقلال با مشکلات مالی عدیده‌ای روبه‌رو است و اخیرا زمزمه‌های جدای منتظری از این تیم هم به گوش می‌رسد. هرچند علی فتح‌الله‌زاده می‌گوید نگرانی‌ای بابت جذب بازیکنان ندارد اما آنچه که نگرانی هواداران استقلال را تشدید کرده است، لطمات این مشکلات در روحیه تیم است.

اما ملوانی‌ها که پس از اولتیماتوم هیات مدیره این تیم به اسکوچیچ، توانسته‌اند سه پیروزی پیاپی را جشن بگیرند در اوج آمادگی به سر می‌برند. آنها تمرینات منظمی را پشت سر گذاشته‌اند و آنطور که مربیشان گفته، آماده‌اند تا آبی‌پوشان را غافلگیر کنند. ازنکات جالب این دیدار حضور محسن یوسفی کاپیتان چند سال پیش استقلال در ملوان است که از بازیکنان اصلی و تاثیرگذار این تیم محسوب می‌شود.

استقلال در این دیدار خسرو حیدری را به دلیل مصدومیت همراه خود ندارد و وضعیت سیاوش اکبرپور و احمد جمشیدیان نیز برای این دیدار در هاله‌ای از ابهام است. همچنین ملوانی‌های در این یدار سهیل رحمانی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارند.

از نکات جالب تقابل‌های این دو تیم، شکست ناپذیری استقلال در تهران برابر ملوان است. دو تیم ده بار در رقابت‌های لیگ برتر در تهران به مصاف یکدیگر رفته‌اند و در این میان سهم استقلال هفت پیروزی و در نهایت سه تساوی نتیجه سایر دیدارهای دو تیم بوده است.

استقلال در صورت پیروزی در این دیدار علاوه بر اینکه شانس بالایی در قهرمانی نیم فصل خواهد داشت، بار دیگر در جمع مدعیان نقشی پررنگ را ایفا می‌کند. از سویی دیگر ملوانی‌ها با برتری در این دیدار می‌توانند بطور کامل خود را از منطقه خطر دور کنند و با آرامش بیشتری به کارشان ادامه دهند.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر