نکاتی در رابطه با بازاریابی محتوا ( قلب فعالیت های بازاریابی روز دنیا )

razi

New member
2016-02-28
13
3
0
ممکن است فکر کنید چرا بعضی از کسب و کارها تا این حد میتوانند باهوش باشند که مشتری ، پشت مشتری جذب کنند و سود های آن چنانی به دست آورند و نام خود را در ذهن مشتری ماندگار کنند ، خب تعجبی ندارد زیرا این شرکت ها و کسب و کارها میدانند کجای بازار ایستاده اند و مدام بازار را زیر نظر میگیرند تا مبادا عقب بیافتند ، چه از لحاظ تکنولوژی چه علوم بازاریابی و چه استراتژی های مدیریتی و بسیاری موارد دیگر . حال این مقدمه ای کوتاه بود برای آن که بگوییم اگر میخواهید روی یک کسب و کار سرمایه گذاری کنید باید خود را با علم روز دنیا هم گام کنید ، کاری که برند ها و کسب و کارهای معروف و نامدار دنیا انجام میدهند . یکی از این موارد بازاریابی محتواست که ممکن است در رابطه با آن چیزهایی شنیده باشید اما به درستی ندانید ساز و کار آن چیست و جایگاه آن در کسب و کارتان چه بوده و چطور باید روی آن سرمایه گذاری کنید :

تعریف :
بازاریابی محتوا یعنی آن که با محتوایی ارزشمند و مفید فایده برای علاقمندان به بیزینس تان به اشتراک بگذارید و آن ها را به مشتریان وفادار و دائمی تبدیل کنید . این محتوا هر چه میتواند باشد اما باید حول و حوش همان محصول یا خدماتی باشد که می فروشید یا ارائه میکنید .

فواید :
مردم امروزه وقت بیشتری را با اینترنت می گذرانند بنابراین شما اگر از طریق اینترنت و سیستم های آن لاین به تولید محتوای مفید بپردازید هم مردم از خواندن آن خوششان می آید هم آن را به اشتراک می گذارند و دوستداران شما بیشتر خواهند شد دیگر کم کم تبلیغات و بازاریابی های سنتی و قدیمی حوصله مردم را سر برده و بیشتر روی تبلیغات دیجیتال و روی اینترنت توجه میکنند .

همه امروزه هر چی که بخواهند در اینترنت جستجو میکنند بنابراین اگر اطلاعات شما به اندازه کافی قوی و استخوان دار باشد می تواند به اولین گزینه انتخابی هر جستجو گری در بیاید و کسب و کار شما بیشتر سر زبان ها بیافتد .

اگر میخواهید سرمایه ای برای این کار قرار دهید باید بدانید که تولید محتوا و بازاریابی از این طریق یک کار موقتی نیست شما همواره باید نسبت به آن رویکردی فعالانه داشته باشید و چون هدف کسب بیشترین منفعت و سود آوری از مشتری است اگر وقفه ای در این زمینه رخ دهد به راحتی به دست فراموشی سپرده خواهید شد .

نکات :
نکته 1 : بازاریابی محتوایی باید در جهت بیشترین تاثیر گذاری روی مشتری و بر انگیختن احساسات آن ها باشد .
نکته 2 : باید هر آن چه مشتری از کسب و کار و سرمایه گذاری ما نیاز دارد که بداند ، از این طریق در اختیارش قرار دهیم .
نکته 3 : در بازاریابی محتوایی باید به منفعت مشتری و این که او با استفاده از کسب و کار ما چه سودی میبرد اشاره مستقیم داشته باشیم .
نکته 4 : باید حسابی همه چیز را زیر ذره بین ببرید ، این که بیشتر روی کدام رسانه ها سرمایه و تمرکز خود را قرار دهید تا بیشترین بازخورد را بگیرید .
نکته 5 : در بازاریابی محتوایی اهداف استراتژیکی سرمایه گذاری خود را فراموش نکنید .
نکته 6 : مخاطب خود را به خوبی شناسایی کنید و مطابق با سلیقه و سطح اجتماعی آن ها و علاقمندی شان روند بازاریابی محتوایی را در پیش بگیرید .
نکته 7 : در بازار یابی محتوا دقت داشته باشید نباید مشتری متوجه شود هدف فروش و منفعت شماست باید علاوه بر ارضای حس کنجکاوی مشتری کاری کنید که سرگرم شوند و در عین حال که از آن ها یک مشتری باهوش ساخته اید غیر مستقیم برای استفاده از خدمات و محصولات تان ترغیب شان کنید .
نکته 8 : بازاریابی محتوا بیش از دیگر رسانه ها در رسانه ها اجتماعی نقش پر اهمیت تری پیدا کرده است .
نکته 9 : محتوای با کیفیت و ارزشمند تولید کنید که مشتری ماندگار شود و دوست داشته باشد در صفحه شما بماند ، صرفا " اطلاع رسانی شما را به تند باد فراموشی خواهد سپرد.
نکته 10 : استفاده از اینفوگرافیک جدیدا" خیلی مرسوم شده و چون به صورت نمودار و اشکال گرافیکی می باشد مخاطب از خواندن آن بیشتر خوشش می آید ، حتی میتوانید از طریق پینترست اطلاعات گرافیکی کار خود را دیگر کسب و کارهای مربوطه به اشتراک بگذارید .
نکته 11 : از روند بازار و صنعت در رابطه با کسب و کار خود غافل نشوید و حتما" درباره آن محتوایی تولید کنید.
نکته 12 : میتوانید برای تنوع در کار از فایل های ویدئویی نیز استفاده کنید .
نکته 13 : وب سایت خود را مکانی برای فروش محصول یا خدمات تان نکنید ، به عنوان یک سرمایه گذار کسب و کار باید باهوش تر از این حرفا باشید و غیر مستقیم با اطلاع رسانی ارزشمند و محتوایی سرگرم کننده و در عین حال جذاب ، مخاطب را به سمت کسب و کار خود هدایت کنید .

منبع:
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: SaraAnistion

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر