ممکن است فکر کنید چرا بعضی از کسب و کارها تا این حد میتوانند باهوش باشند که مشتری ، پشت مشتری جذب کنند و سود های آن چنانی به دست آورند و نام خود را در ذهن مشتری ماندگار کنند ، خب تعجبی ندارد زیرا این شرکت ها و کسب و کارها میدانند کجای بازار ایستاده اند و مدام بازار را زیر نظر میگیرند تا مبادا عقب بیافتند ، چه از لحاظ تکنولوژی چه علوم بازاریابی و چه استراتژی های مدیریتی و بسیاری موارد دیگر . حال این مقدمه ای کوتاه بود برای آن که بگوییم اگر میخواهید روی یک کسب و کار سرمایه گذاری کنید باید خود را با علم روز دنیا هم گام کنید ، کاری که برند ها و کسب و کارهای معروف و نامدار دنیا انجام میدهند . یکی از این موارد بازاریابی محتواست که ممکن است در رابطه با آن چیزهایی شنیده باشید اما به درستی ندانید ساز و کار آن چیست و جایگاه آن در کسب و کارتان چه بوده و چطور باید روی آن سرمایه گذاری کنید :
تعریف :
بازاریابی محتوا یعنی آن که با محتوایی ارزشمند و مفید فایده برای علاقمندان به بیزینس تان به اشتراک بگذارید و آن ها را به مشتریان وفادار و دائمی تبدیل کنید . این محتوا هر چه میتواند باشد اما باید حول و حوش همان محصول یا خدماتی باشد که می فروشید یا ارائه میکنید .
فواید :
مردم امروزه وقت بیشتری را با اینترنت می گذرانند بنابراین شما اگر از طریق اینترنت و سیستم های آن لاین به تولید محتوای مفید بپردازید هم مردم از خواندن آن خوششان می آید هم آن را به اشتراک می گذارند و دوستداران شما بیشتر خواهند شد دیگر کم کم تبلیغات و بازاریابی های سنتی و قدیمی حوصله مردم را سر برده و بیشتر روی تبلیغات دیجیتال و روی اینترنت توجه میکنند .
همه امروزه هر چی که بخواهند در اینترنت جستجو میکنند بنابراین اگر اطلاعات شما به اندازه کافی قوی و استخوان دار باشد می تواند به اولین گزینه انتخابی هر جستجو گری در بیاید و کسب و کار شما بیشتر سر زبان ها بیافتد .
اگر میخواهید سرمایه ای برای این کار قرار دهید باید بدانید که تولید محتوا و بازاریابی از این طریق یک کار موقتی نیست شما همواره باید نسبت به آن رویکردی فعالانه داشته باشید و چون هدف کسب بیشترین منفعت و سود آوری از مشتری است اگر وقفه ای در این زمینه رخ دهد به راحتی به دست فراموشی سپرده خواهید شد .
نکات :
نکته 1 : بازاریابی محتوایی باید در جهت بیشترین تاثیر گذاری روی مشتری و بر انگیختن احساسات آن ها باشد .
نکته 2 : باید هر آن چه مشتری از کسب و کار و سرمایه گذاری ما نیاز دارد که بداند ، از این طریق در اختیارش قرار دهیم .
نکته 3 : در بازاریابی محتوایی باید به منفعت مشتری و این که او با استفاده از کسب و کار ما چه سودی میبرد اشاره مستقیم داشته باشیم .
نکته 4 : باید حسابی همه چیز را زیر ذره بین ببرید ، این که بیشتر روی کدام رسانه ها سرمایه و تمرکز خود را قرار دهید تا بیشترین بازخورد را بگیرید .
نکته 5 : در بازاریابی محتوایی اهداف استراتژیکی سرمایه گذاری خود را فراموش نکنید .
نکته 6 : مخاطب خود را به خوبی شناسایی کنید و مطابق با سلیقه و سطح اجتماعی آن ها و علاقمندی شان روند بازاریابی محتوایی را در پیش بگیرید .
نکته 7 : در بازار یابی محتوا دقت داشته باشید نباید مشتری متوجه شود هدف فروش و منفعت شماست باید علاوه بر ارضای حس کنجکاوی مشتری کاری کنید که سرگرم شوند و در عین حال که از آن ها یک مشتری باهوش ساخته اید غیر مستقیم برای استفاده از خدمات و محصولات تان ترغیب شان کنید .
نکته 8 : بازاریابی محتوا بیش از دیگر رسانه ها در رسانه ها اجتماعی نقش پر اهمیت تری پیدا کرده است .
نکته 9 : محتوای با کیفیت و ارزشمند تولید کنید که مشتری ماندگار شود و دوست داشته باشد در صفحه شما بماند ، صرفا " اطلاع رسانی شما را به تند باد فراموشی خواهد سپرد.
نکته 10 : استفاده از اینفوگرافیک جدیدا" خیلی مرسوم شده و چون به صورت نمودار و اشکال گرافیکی می باشد مخاطب از خواندن آن بیشتر خوشش می آید ، حتی میتوانید از طریق پینترست اطلاعات گرافیکی کار خود را دیگر کسب و کارهای مربوطه به اشتراک بگذارید .
نکته 11 : از روند بازار و صنعت در رابطه با کسب و کار خود غافل نشوید و حتما" درباره آن محتوایی تولید کنید.
نکته 12 : میتوانید برای تنوع در کار از فایل های ویدئویی نیز استفاده کنید .
نکته 13 : وب سایت خود را مکانی برای فروش محصول یا خدمات تان نکنید ، به عنوان یک سرمایه گذار کسب و کار باید باهوش تر از این حرفا باشید و غیر مستقیم با اطلاع رسانی ارزشمند و محتوایی سرگرم کننده و در عین حال جذاب ، مخاطب را به سمت کسب و کار خود هدایت کنید .
منبع:
تعریف :
بازاریابی محتوا یعنی آن که با محتوایی ارزشمند و مفید فایده برای علاقمندان به بیزینس تان به اشتراک بگذارید و آن ها را به مشتریان وفادار و دائمی تبدیل کنید . این محتوا هر چه میتواند باشد اما باید حول و حوش همان محصول یا خدماتی باشد که می فروشید یا ارائه میکنید .
فواید :
مردم امروزه وقت بیشتری را با اینترنت می گذرانند بنابراین شما اگر از طریق اینترنت و سیستم های آن لاین به تولید محتوای مفید بپردازید هم مردم از خواندن آن خوششان می آید هم آن را به اشتراک می گذارند و دوستداران شما بیشتر خواهند شد دیگر کم کم تبلیغات و بازاریابی های سنتی و قدیمی حوصله مردم را سر برده و بیشتر روی تبلیغات دیجیتال و روی اینترنت توجه میکنند .
همه امروزه هر چی که بخواهند در اینترنت جستجو میکنند بنابراین اگر اطلاعات شما به اندازه کافی قوی و استخوان دار باشد می تواند به اولین گزینه انتخابی هر جستجو گری در بیاید و کسب و کار شما بیشتر سر زبان ها بیافتد .
اگر میخواهید سرمایه ای برای این کار قرار دهید باید بدانید که تولید محتوا و بازاریابی از این طریق یک کار موقتی نیست شما همواره باید نسبت به آن رویکردی فعالانه داشته باشید و چون هدف کسب بیشترین منفعت و سود آوری از مشتری است اگر وقفه ای در این زمینه رخ دهد به راحتی به دست فراموشی سپرده خواهید شد .
نکات :
نکته 1 : بازاریابی محتوایی باید در جهت بیشترین تاثیر گذاری روی مشتری و بر انگیختن احساسات آن ها باشد .
نکته 2 : باید هر آن چه مشتری از کسب و کار و سرمایه گذاری ما نیاز دارد که بداند ، از این طریق در اختیارش قرار دهیم .
نکته 3 : در بازاریابی محتوایی باید به منفعت مشتری و این که او با استفاده از کسب و کار ما چه سودی میبرد اشاره مستقیم داشته باشیم .
نکته 4 : باید حسابی همه چیز را زیر ذره بین ببرید ، این که بیشتر روی کدام رسانه ها سرمایه و تمرکز خود را قرار دهید تا بیشترین بازخورد را بگیرید .
نکته 5 : در بازاریابی محتوایی اهداف استراتژیکی سرمایه گذاری خود را فراموش نکنید .
نکته 6 : مخاطب خود را به خوبی شناسایی کنید و مطابق با سلیقه و سطح اجتماعی آن ها و علاقمندی شان روند بازاریابی محتوایی را در پیش بگیرید .
نکته 7 : در بازار یابی محتوا دقت داشته باشید نباید مشتری متوجه شود هدف فروش و منفعت شماست باید علاوه بر ارضای حس کنجکاوی مشتری کاری کنید که سرگرم شوند و در عین حال که از آن ها یک مشتری باهوش ساخته اید غیر مستقیم برای استفاده از خدمات و محصولات تان ترغیب شان کنید .
نکته 8 : بازاریابی محتوا بیش از دیگر رسانه ها در رسانه ها اجتماعی نقش پر اهمیت تری پیدا کرده است .
نکته 9 : محتوای با کیفیت و ارزشمند تولید کنید که مشتری ماندگار شود و دوست داشته باشد در صفحه شما بماند ، صرفا " اطلاع رسانی شما را به تند باد فراموشی خواهد سپرد.
نکته 10 : استفاده از اینفوگرافیک جدیدا" خیلی مرسوم شده و چون به صورت نمودار و اشکال گرافیکی می باشد مخاطب از خواندن آن بیشتر خوشش می آید ، حتی میتوانید از طریق پینترست اطلاعات گرافیکی کار خود را دیگر کسب و کارهای مربوطه به اشتراک بگذارید .
نکته 11 : از روند بازار و صنعت در رابطه با کسب و کار خود غافل نشوید و حتما" درباره آن محتوایی تولید کنید.
نکته 12 : میتوانید برای تنوع در کار از فایل های ویدئویی نیز استفاده کنید .
نکته 13 : وب سایت خود را مکانی برای فروش محصول یا خدمات تان نکنید ، به عنوان یک سرمایه گذار کسب و کار باید باهوش تر از این حرفا باشید و غیر مستقیم با اطلاع رسانی ارزشمند و محتوایی سرگرم کننده و در عین حال جذاب ، مخاطب را به سمت کسب و کار خود هدایت کنید .
منبع:
برای مشاهده لینک نیاز به ثبت نام دارید؛ برای ثبت نام کلیک کنید