نکاتی جهت طراحی کردن فروشگاه اینترنتی

sheyda69

New member
2016-07-11
14
6
0
iran


فروشگاه های اینترنتی معین ه های ویِژگزینشه خود را دارند بطوریکه بگونه ای طراحی شده اند تا کاربر ان تنها را انجام دهند – خرید آنلاین یا اینترنتی. طراح وب سایتی که میخواهد چنین وب سایت هایی را طراحی نماید می بایست معیارهای فروش اینترنتی گوناگونی را مد نظر داشته باشد. در این مطلب تلاش ما بر آن است تا نبعضی اجمالی به برخي از جنبه های مهمی که در طراحی یک فروشگاه اینترنتی مد نظر گرفته می شوند بیاندازیم.
بسياري از شماها ابه احتمال زیاد لا قبلا این سوال در ذهنتان بوجود آمده است که چرا طراحی وبسایت یک فروشگاه اینترنتی با های دیگر مفرق است . چنین وب سایت هایی می بایست جذاب، سازمان یافته و منسجم باشند از رنگ های درستی که مناسب روحیه وب سایت هستند مصرف شود. نبرخي دقیقتر به فروشگاه های اینترنتی خوب ، مفهوم فرق های بین فروشگاه های اینترنتی خوب را نشان می نماید .

یک فروشگاه اینترنتی می بایست از مبانی فروش خاصی پیروی نماید :

- دادن روحیه نشاط به کاربر ان حین خرید اینترنتی
- اطمینان حاصل بکنید که وب سایت تان اطلاعات کافی در خصوص اینکه صاحبان این سایت چه افرادی هستند و چرا این وب سایت صاحبان آن افراد امینی می باشند ارائه می دهد.
- استفاده از سایت می بایست برای همگان آسان باشد. اگر نیست، خریداران به سمت رقبایتان خواهند رفت.

این اصول، اصول جدیدی هستند . تمام ما با این اصول از طریق تجربیات روزمره خود در فروشگاه ها، مغازه ها و مراکز خریدی که منتظر باز شدن درب توسط مشتریان هستند ، آشنایی داریم. معضل مهم برای یک طراح وب سایت آنست که چگونه این روشهای فروش مرسوم را در یک وب سایت، اینترنتی، یک جهان ی مجازی به نام اینترنت پیاده سازی نماید .
من مطمئنم که تمام شما متوجه شده اید که سری پخت اکثر شیرینی فروشها، در دورترین بخش شیرنی فروشیها قرار دارند ولی همچنان بوی شیرینی تازه، از درب ورود به مشام میرسد (حتی برخي اوقات، آنها از هواکشهایی جهت پخش کردن بوی شیرینی به بیرون استفاده می کنند). آنها اینکار را به عمد انجام می دهند. فروشنده ها از حس بویایی جهت جذب مردم کشاندن آنها به فروشگاه هایشان استفاده می کنند جاییکه انواع انواع کالاها اجناس اغوا کننده وجود دارد - شبیه همان مثال شیرینی فروشی.

مسیر فرضی در وب سایت شما
این مسیر فرضی چیست چطور می توان چنین مسیری را در وب سایت تان رسم کرد؟ مسیر، راهی است که بازدید کننده را به سمت عملیاتی که شما رفیق دارید بازدید کنندگان انجام دهند، هدایت خواهد کرد... به مفهوم خرید آنلاین اینترنتی. برخلاف مثال شیرینی فروشی، وب سایت ما بو ندارد. در وب سایت ها، فاصله بین هر نقطه تا هر نقطه دیگر، همیشه یکسان است ، در نتیجه بر خلاف مثال شیرینی فروشی، خروجی همیشه و همـواره دم دست است .
در وب سایت، می توان کالاها را در هر زمانی که فکر میکنید مناسب هست به مشتریان خود نشان دهید، ولی اینکار را می توان وهله به وهله با آرامش انجام داد تا مشتری را بیشتر به هیجان آورید (درست مثل بوی شیرینی در یک شیرینی فروشی).
همان گونه که دیده می شود، گذاشتن کالاها در یک فروشگاه اینترنتی، بسیار زیاد آسان تر از اجاره کردن جا، بازکردن سوپر مارکت، قرار دادن کالاها است . ولی با وجود این، فروش اینترنتی خیلی سخت تر از فروش در جهان ی واقعی است .
یک فروشگاه اینترنتی که ببهتر ی طراحی شده است، مشتریان را نهایتا با یا دو کلیک به صفحه مناسب هدایت می نماید . بعضی از طراحان وب سایت از روشهایی استفاده می کنند که در های غیر فروشگاهي هیچ وقت بکار نخواهند رفت.




فروش اینترنتی، فروشگاه اینترنتی نیست


هر کسی حداقل یکبار که شده وب سایت هایی را بر پایه یک متن یا نامـه دیده است. در صفحات این وب سایت ها، تنها لینک هایی به فرم سفارش دیده می شود. چنین وب سایت هایی که فقط بر پایه نامـه و لینک به درخواست خرید می باشند ، های اینترنتی نهستند چرا که آنها اکثرا تنها یک محصول را می فروشند. این شیوه به طراحان وب سایت ها مجوز می دهد تا با بزرگ جلوه دادن اصل کلیک کردن بر روی یک لینک، آن را نوعی مزیت نشان دهند. نشان دادن خصوصیات مختلف محصول به مشتریان تنها راهی زیرکانه برای بیشتر شدن شانس کلیک کردن مشتریان بر روی دکمه سفارش محصول هر چند خط به چند خط است .
چنانچه مشتری در وهله هنوز متقاعد به خرید نشده است، همچنان می تواند به خواندن ادامه دهد و نظرات مشتریان دیگر را هم در خصوص آن محصول در وب سایت بخواند. چه باور داشته باشید چه باور نداشته باشید، وب سایت های تک متن ای هنوز واقعا فروش بهتر ی دارند.

فروشگاه اینترنتی چیست؟


فروشگاه اینترنتی، بایستی بیشتر از یک محصول را ارائه دهد. اما افزایش تعداد محصولات ، بر پیچیدگی وب سایت می افزاید. فروشگاه های اینترنتی پیچیده، از روشهای گوناگونی استفاده می کنند تا بهتریـن محصولات گزینش شده را برای ارائه به مشتریان نشان دهند. این محصولات گزینش شده، جهت هر مشتری نسبت به مشتری دیگر مفرق است به اصطلاح فروشگاه جهت هر مشتری خصوصی می شود . روشهای خصوصی سازی قسمت عمده از فروشگاه اینترنتی را تشکیل میدهد.
ولی به هر حال این مطلب خارج از بحث این مطلب است . هوشمندی روشهای گزینش شده برای خصوصی سازی فروشگاه اینترنتی، تاثیر عمده ای در طراحی آن می گذارد. اولین سازمانی که از اینراهنمای استفاده کرد، amazon.com بود که کتابهایش را بر مبنای سفارشات قدیم آن بازدید کننده و ترکیبی از آمارهایی که در خصوص علایق آن بازدید کننده از کتابهای دیگر و مدت خواندن مقدمه های کتاب های مورد علاقه بازدید کننده، در جلوی چشـم انش قرار می داد. امروزه هدف پیشگویی آنست که چه چیزی را در اولین بازدید به مشتریانمان و بازدیدکنندگان ارائه دهیم.

طراحی فالب فروشگاه اینترنتی

طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی، طراحی قالب را حاوی می شود . یکی از مهمترین موضوعات آنست که چه جایی از صفحه را بازدید کننده در نگاه اول خواهد دید. مشاهدات زیاد ی روی این موضوع صورت گرفته است. اکثر این بررسی ها نشان می دهند که در وب سایت های انگلیسی زبان، قسمت وسط سمت چپ بعلاوه وسط صفحه و در وب سایت های فارسی زبان، سری وسط سمت راست بعلاوه وسط صفحه اولین جایی هستند که نگاه های بازدید کننده را به خود جلب میکنند. در طراحی فروشگاه اینترنتی مطلب مهم که به احتمال زیاد باید در نظر گرفته شود وبسایت جهت موتور جستجوگر گـوگل است.



نتیجه اینکه خصوصیات ی اصلی فروشگاه اینترنتی، ابتدا کامل بودن و استاندارد بودن وب سایت بر طبـق گوگــل و آوردن فرد ان به فروشگاه است . پس نگه داشتن کاربر با مصرف از امکانات جذاب و کامل.
با استفاده به همین دلیل ش، طراحان وب سایت ها تلاش می کنند تا مسیر حرکت چشم ان بینندگان را به سوی جلب کنند درست شبیه همان کاری که شیرینی فروش، با بوی شیرینی اینکار را انجام می دهد. یک طراح پیشرفته فروشگاه اینترنتی، ببهتر ی می داند چه طرحی را طراحی نماید تا نگاه ها را بسوی خود معطوف نماید .
چنانچه قصد دارید تا فروشگاه اینترنتی را باز بکنید یا قبلا چنین فروشبعضی را دارا می باشید، اطمینان حاصل بکنید که مبانی فروش آنلاین و اینترنتی را ببهتر ی می دانید. با طراح وب سایت مجرب مشورت بکنید . ترجیحا شخصی که تجربه ای زیاد در فروشگاه های اینترنتی دارد.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر