نمايندگي سيسکو - محصولات سيسکو - تجهيزات شبکه

aliasys

New member
2016-07-04
1
0
0
تهران
لن بزاک و سندي لرنر (داراي مدرک ليسانس از دانشگاه ايالتي کاليفرنيا، فوق ليسانس اقتصادسنجي از دانشگاه کلرمونت و فوق ليسانس علوم کامپيوتر از دانشگاه استنفورد)، زوجي که در بخش کامپيوتر دانشگاه استنفورد کار مي‌کردند
، Cisco را تأسيس کردند. بزاک نرم‌افزار روترهاي چند پروتکل را که توسط ويليام ياگر(يک کارمند ديگر که کارش را سالها قبل از بزاک شروع کرده بود) نوشته شده بود تکميل کرد.

با وجود اينکه نمایندگی سیسکو اولين شرکتي نبود که Router(رهياب) طراحي و توليد مي‌کرد، اولين شرکتي بود که يک Router چند پروتکل موفق توليد مي‌کرد که اجازه ارتباط بين پروتکل‌هاي مختلف شبکه را مي‌دهد. از زماني که پروتکل اينترنت (IP) به يک استاندارد تبديل شد، اهميت Routerهاي چند پروتکل کاهش يافت. امروزه بزرگ‌ترين روترهاي نمایندگی سیسکو طراحي شده‌اند تا بسته‌هاي IP و فريمهاي MPLS را هدايت کنند. شرکت به سهامي عام تبديل شد و سهام آن در بازار بورس نزدک عرضه شد. بزاک و لرنر با چند ميليون دلار از شرکت خارج شدند و بعد از مدتي جدا شدند. زمان انفجار اينترنت Cisco شرکت Cerent واقع در کاليفرنيا را با قيمت چند ميليارد دلار خريداري کرد.

با خريد شرکت‌هاي ديگر، توسعه داخلي و همکاري با ديگر شرکت‌ها، نمایندگی سیسکو به بازار بسياري از قطعات ديگر شبکه (غير از Router) راه پيدا کرده‌است، مانند Ethernet Switching، دسترسي از راه دور، Routerهاي شعبه‌اي، شبکه خودپردازهاي بانک‌ها، امنيت، fire wall، تلفن اينترنتي و غيره. Cisco شرکت محبوب LinkSys توليد کننده تجهیزات شبکه کامپيوتر را خريداري کرد و آن را در صدر توليد کننده‌هاي قطعات مربوط به کاربران عادي گذاشت.

نمایندگی سیسکو توليدکننده تجهيزات شبکه (Network) است. اين شرکت محصولات سیسکو را طراحي مي‌کند. درابتدا، سيسکو فقط روترهاي چند پروتکل توليد مي‌کرد ولي امروز محصولات سيسکو را در همه جا از اتاق نشيمن گرفته تا شرکت‌هاي ارائه دهنده خدمات شبکه مي‌توان پيدا کرد. ديد سيسکو اين است «تغيير روش زندگي، کار، بازي و آموزش».
در سالهاي اخير نمايندگي سيسکو عمده فعاليتش را بر روي توزيع محصولات سيسکو متمرکز نموده است و امروزه به يکي از بزرگترين و تخصصي ترين شرکت هاي ارائه کننده تجهیزات شبکه مبدل گشته است .

شبکه هاي کامپيوتري مجموعه اي از کامپيوترهاي مستقل متصل به يکديگرند که با يکديگر ارتباط داشته و تبادل داده مي کنند. مستقل بودن کامپيوترها بدين معناست که هر کدام داراي واحدهاي کنترلي و پردازشي مجزا بوده و بود و نبود يکي بر ديگري تاثيرگذار نيست. متصل بودن کامپيوترها يعني از طريق يک رسانه فيزيکي مانند کابل ، فيبر نوري ، ماهواره ها و ... به هم وصل مي باشند. دو شرط فوق شروط لازم براي ايجاد يک شبکه کامپيوتري مي باشند اما شرط کافي براي تشکيل يک شبکه کامپيوتري داشتن ارتباط و تبادل داده بين کامپيوترهاست .

تجهيزات شبکه به مجموعه‌اي از ابزار و وسايلي گفته مي‌شود که براي راه اندازي يک شبکه رايانه‌اي نياز است ، تجهيزات شبکه به چند دسته تقسيم مي‌شوند : تجهيزات فعال - تجهيزات غير فعال

تجهيزات شبکه فعال (به انگليسي: Active Products) تجهيزاتي هستند که فعاليت الکترونيکي در درون آنها صورت مي‌گيرد و اطلاعات وارد شده به انها بسته به شرايط برنامه ريزي شده براي دستگاه، پردازش و رد و بدل مي‌گردد
انواع تجهيزات فعال عبارتند از:

تجهيزات شبکه غير فعال (به انگليسي: Passive Produscts) تجهيزاتي هستند که قابل برنامه ريزي نبوده و نمي‌توانند تغييراتي روي اطلاعات و يا محتواي تبادل شده در شبکه داشته باشند. بخشي از تجهيزات شبکه هم که بمنظور نصب و پيکر بندي سخت‌افزاري شبکه (از قبيل کابل کشي و نصب دستگاه‌ها) استفاده مي‌شود در اين دسته جاي مي‌گيرند.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر