نقد و بررسی تبلت ایسوس ممو پد اچ دی 7 دو سیم کارت - 8 گیگابایت | ASUS MeMO Pad HD7 ME175 Dual SIM - 8GB

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,710
2,901
113
چابکســـر



مشخصات کلی:ابعاد: 11.35 × 120.8 × 199.5 میلی متر - وزن: 338 گرم
پردازنده:Qualcomm Quad-core Processor
حافظه داخلی:حافظه داخلی 8 گیگابایت - قابلیت نصب کارت حافظه
صفحه نمایش:صفحه نمایش لمسی از نوع LED-backlit IPS LCD - اندازه 7 اینچ - 800 × 1280
امکانات ارتباطی:- قابلیت نصب سیم کارت به همراه قابلیت مکالمه 3G - GPRS - قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای - بلوتوث - GPS - USB
دوربین:5 مگاپیکسل - وب کم 0.3 مگاپیکسل
امکانات:- قطب نما ، شتاب سنج ، ژیروسکوپ ، سنجش نور محیط ، مجاورت
سایر مشخصات:اندروید 4.3 - کارکرد باتری 36 ساعت مکالمه مداوم در حالت 3G



[h=2]ASUS MeMO Pad HD7 ME175 Dual SIM[/h]
گوگل نکسوس 7 نسخه 2013 بی شک محبوب‌ترین تبلت 7 اینچی اندرویدی در بازار است. این محصول که حاصل همکاری گوگل با تبلت ساز پر کار این روزها یعنی ایسوس بوده، همچنان در صدر 7 اینچی‌های پرطرفدار بازار قرار دارد. پس از توفیق نکسوس 7 در جلب رضایت کاربران، تعداد زیادی از محصولات برندهای مختلف در این سبک و سیاق تولید شدند، اما هیچ یک نتوانستند رقیبی جدی برای نکسوس 7 باشند. کمتر از دو سال پیش ایسوس با هدف کسب سهمی از این بازار، دست به تولید خانواده جدیدی از تبلت هایش با عنوان MeMo Pad زد. هر چند این مدل به خاطر قیمت مناسبش مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفت، با این وجود برخی نواقص آن ، عده زیادی را از خریدش منصرف می‌نمود. سپس ایسوس نسخه به‌روزرسانی شده آن تبلت را تحت عنوان MeMo Pad HD7 روانه بازار کرد. حال این شرکت تایوانی با عرضه یک مدل دو سیمکارته در تلاش است به سلیقه های مختلف بازار پاسخ دهد. این تبت جدید ASUS MeMO Pad HD7 Dual SIM نام دارد و به نمایشگری 7 اینچی با رزولوشن 1280 در 800، چیپ کوآلکام اسنپدراگون، پردازشگر 4 هسته ای با سرعت 1.2 گیگاهرتز، یک گیگابایت رم، 8 گیگابایت حافظه داخلی، دوربین 5 مگاپیکسلی در جلو و وبکم مجهز است و از اندروید 4.3 و یک باتری 3950 میلی آمپر-ساعتی بهره می‌برد. در ضمن این تبلت به شیار microSD نیز مجهز است و از آن طریق می‌توان به حافظه دستگاه اضافه کرد.



[h=2]طراحی و ساخت[/h]




قصد نداریم ASUS MeMO Pad HD7 Dual SIM را با نکسوس 7 مقایسه کنیم اما این محصول به نوعی میراث دار طراحی نکسوس 7 است که توسط ایسوس تولید شده بود. طراحی ظاهری، نحوه قرار گیری کلید های جانبی و البته خمیدگی لبه های دستگاه همگی مواردی هستند که 7 اینچی گوگل را در ذهن مخاطب یادآور می‌کند. این تبلت دو سیمکارته دارای ابعادی معادل 11.35 × 120.8 × 199.5 میلی متر است و وزنی برابر با 338 گرم دارد. ترکیبی از پلاستیک و شیشه مجموعه بدنه ASUS MeMO Pad HD7 Dual SIM را تشکیل داده است. باز هم پلاستیک براق و باز هم اثر انگشت. هر چند ایسوس از مواد اولیه بسیار خوبی در طراحی این تبلت بهره برده، اما استفاده از ساختار پلاستیکی در پشت دستگاه موجب باقی ماندن اثر انگشت بر روی بدنه آن شده است.

تبلت دو سیمکارته ایسوس به مانند مدل‌های دیگر MeMo Pad، ابعاد بسیار مناسبی دارد و نسبت طول و عرض آن به نحویست که کاملاً در دستان شما می‌نشیند. در نمای جلویی دستگاه تنها دوربین مخصوص مکالمه در بالا و لوگوی ایسوس در قسمت پایین نمایشگر جلب توجه می‌کند و از کلید Home فیزیکی و یا کلیدهای کنترل کننده خارج از محیط نمایشگر خبری نیست. اگر به لبه هایASUS MeMO Pad HD7 Dual SIM نگاهی بیندازیم در قسمت بالا جک 3.5 میلی متری اتصال هدفون و پورت میکرو USB را ملاقات خواهیم کرد. در طرف راست و اندکی متمایل به سمت پشت دستگاه کلید پاور و کلید کنترل کننده میزان بلندی صدا گنجانده شده است. طرف چپ میزبان شکاف اتصال کارت حافظه است. در قسمت پشت دستگاه، دوربین در بخش بالایی و اندکی پایین‌تر لوگو ایسوس قرار گرفته‌اند. در بخش پایینی نیز خروجی صدای اسپیکر قرار دارد. به طور کلی تبلت های سریMemo Pad دارای طراحی ساده در عین حال شیکی هستند و به نظر می‌رسد در آن‌ها همه چیز در محل استاندارد خود قرار گرفته است.

[h=2]نمایشگر[/h]


ASUS MeMO Pad HD7 Dual SIM همچون برادر خود یعنی Memo Pad HD7 قادر به نمایش تصاویر HD است. نمایشگر این تبلت دو سیمکارته از نسل LED های مجهز به پنل IPS می‌باشد. زاویه دید نمایشگر مناسب و قابل قبول بوده و با بسیاری از مدل‌های هم رده‌اش از نظر قیمت، قابل مقایسه نیست. امکان تشخیص چند لمسی و وضوح تصاویر برابر با 800 × 1280 پیکسل از دیگر ویژگی‌های این نمایشگر می‌باشند. ایسوس که مدتیست طراحی و توسعه اپلیکیشن های اختصاصی خود را مبتنی بر پلتفرم اندروید آغاز کرده، پس از سیستم صوتی این بار به سراغ نمایشگر رفته و با نصب اپلیکیشنی تحت عنوان Asus Splendid امکانات و ابزارهای مختلفی را برای تنظیم میزان نور، عمق و اشباع رنگ‌ها در اختیار کاربر قرار داده است که مشابه آن را در FonePad نیز دیده بودیم.

[h=2]سخت افزار و باتری[/h]

پردازنده استفاده شده در طراحی ASUS MeMO Pad HD7 Dual SIM، یک چهار هسته ای از سری پردازنده های کوآلکام با فرکانس کاری 1.2 گیگاهرتز است. میزان حافظه پردازشی در این تبلت معادل 1 گیگابایت و از نوع DDR3 می‌باشد. میزان حافظه پیش فرض Memo Pad HD7 برای میزبانی اطلاعات کاربران 8 گیگابایت است که به واسطه وجود درگاه اتصال کارت حافظه از نوع micro SD تا 32 گیگابایت علاوه بر مقدار پیش فرض قابلیت ارتقا دارد. بلوتوث، جی پی اس، امکان دسترسی به شبکه های اینترنت محلی (Wi-Fi) و پورت میکرو USB از جمله امکانات ارتباطی ASUS MeMO Pad HD7 Dual SIM می‌باشند. باتری لیتیوم پلیمری استفاده شده در این تبلت 36 ساعت مکالمه مداوم در حالت 3G و 13 ساعت پخش چند رسانه ای را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

[h=2]نرم افزار[/h]


در این تبلت از نسخه 4.3 سیستم عامل اندروید که تحت عنوان JellyBean شناخته می‌شود استفاده شده است. بر خلاف اکثر تولید کنندگان تلفن‌های هوشمند که از رابط کاربری اختصاصی خود بر روی اندروید استفاده می‌کنند ایسوس ترجیح داده که در اصل سیستم عامل دخل و تصرفی نکند و تنها به بهینه سازی آن و البته کار بر روی اپلیکیشن های بسیار کاربردی اختصاصی‌اش بپردازد. این رویکرد ایسوس تنها مربوط به MeMo Pad که از مدل‌های دارای قیمت متوسط یا ارزان هستند نمی‌باشد و حتی در مدل‌های سطح بالا همچون Padfone نیز همین سیاست اعمال شده است. با توجه به ساختار سخت افزاری که ASUS MeMO Pad HD7 Dual SIM میزبانی می‌کند و البته در کنار نسخه بهینه سازی شده اندروید 4.3، کاربری بسیار روان و بی دردسری در انتظار شماست. از جمله اپلیکیشن های اختصاصی ایسوس می‌توان به App Backup که ویژه تهیه نسخه پشتیبان از فایل‌هاست اشاره کرد. App Locker به شما این امکان را می‌دهد که دسترسی دیگران را به بخش‌های مختلف محدود نمایید. البته مشابه این برنامه قبلاً برای اندروید ارائه شده بود اما تفاوت App Locker ایسوس در جزئیات بیشتر است. به طور مثال شما می‌توانید گالری را در دسترس همه کاربران قرار دهید اما دسترسی به یک آلبوم مشخص را محدود نمایید. Asus Story و Asus Studio یک گالری هوشمند و یک استودیو شخصی ویرایش فیلم است که خلاقیت شما را می‌طلبد. Asus Artist عنوان جدیدی است که به تبلت های ایسوس اضافه شده است و اگر ذوق هنری در طراحی و نقاشی دارید پیشنهاد می‌کنیم حتماً به آن سری بزنید. Asus Splendid نیز نام اپلیکیشن تازه واردی است که در بخش نمایشگر به آن پرداختیم. Asus To-Do یک دستیار هوشمند است که تمامی کارهای شما را لیست و یادآوری می‌کند.

[h=2]جمع بندی[/h]با همه گیر شدن تبلت های 7 اینچی، بعضی شرکت‌ها به این فکر افتاده‌اند که با عرضه نسخه های سیمکارت خور، طیف بیشتری از مصرف کنندگان را به سمت خود جلب کنند. شرکت مطرح ایسوس هم در این زمینه تخصص ویژه ای پیدا کرده، تا جایی این شرکت مدل دو سیمکارته تبلت محبوب خود یعنیMeMO Pad HD7 را روانه بازار نموده. اگر بر اساس قیمت و امکانات بخواهیم قضاوت کنیمASUS MeMO Pad HD7 Dual SIM یک سر و گردن از سایر هم رده‌هایش بالاتر خواهد ایستاد. البته FonePad 7، دو مدل 2012 و 2013 نکسوس 7 و گلکسی تب 3 هم از گزینه‌هایی هستند که به آسانی نمی‌توان از آن‌ها گذشت. با این وجود، قیمت مناسب، دو سیمکارته بودن، قابلیت مکالمه، و طراحی شکیل، همه و همه در کنار هم ASUS MeMO Pad HD7 Dual SIM را به تبلتی خواستنی تبدیل کرده‌اند . حال اگر به دنبال دستیار هوشمند با قیمت مناسب هستید که هم سیمکارت خور باشد و هم قابلیت مکالمه داشته باشد، حتما MeMO Pad HD7 Dual SIM می‌تواند یک گزینه مناسب برای شما باشد. حال تصمیم نهایی با شماست.



مزایا:
قیمت مناسب
دوسیمکارته بودن تبلت
سیستم عامل اندروید 4.3
قابلیت مکالمه
قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی (microSD)
نمایشگر 7 اینچی HD
طراحی شکیل


معایب:
عملکرد متوسط سخت افزار
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: سحریی

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر