نحوه فعال کردن حالت مطالعه در مرورگر Firefox

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,710
2,901
113
چابکســـر
در این آموزش قصد داریم نحوه فعال کردن حالت مطالعه در مرورگر فایرفاکس را توضیح بدهم. حالت مطالعه چیست و چه کاربردی در فایرفاکس دارد ؟
در حالت مطالعه کاربران میتوانند مطالب و خبرهای مورد نظر خود را در سایت های مختلف با محیطی ساده و بدون آیتم های اضافی در صفحه ی مرورگر خود مطالعه نمایند و همچنین تمامی صفحه با فرمت متنی یکسانی برای کاربران به نمایش درمیاید .




این ویژگی با ابزارهای پیش فرض ویندوز فعال نمی شود و نیاز به افزونه دارد . دیروز آموزشی توسط آقای صبح خیز با عنوان "با یک کلیک جدیدترین محتوای سایت مورد علاقه تان را با FeedDemon مشاهده کنید" در سایت فعال شد که این افزونه نیز از نظر محیط گرافیکی شباهت زیادی به ین برنامه دارد .


1.برای فعال کردن حالت مطالعه در فایرفاکس در ابتدا نیازمند یک افزونه بنام Reader میباشیم.برای نصب این افزونه بر روی مرورگر خود ابتدا بر روی این لینک کلیک کنید .


2. سپس در پنجره ای که برای شما باز میشود بر روی گزینه ی Add to Firefox کلیک نمایید.



3.زمانی که برای شما پنجره ی Software Installation به نمایش درآمد بر روی گزینه ی Install کلیک نمایید تا این افزونه بر روی مرورگر شما نصب شود.



4.حالا برای اعمال تغییرات یک بار مرورگر خود را باز و بسته کنید.


5.با اجرا کردن مجدد مرورگر فایرفاکس مشاهده خواهید کرد که در بالا سمت راست پنجره یک گزینه ی نارنجی رنگ با یک حرف انگلیسی R سفید رنگ درون آن برای شما در مرورگرتان اضافه شده است و با کلیک بر روی آن میتوانید حالت مطالعه را فعال نمایید.



* برای ایجاد تغییرات در رنگ و سایز و فونت و ... در حالت مطالعه باید بر روی فلش کوچکی که در سمت راست آیکن حالت مطالعه قرار دارد کلیک نمایید و تنظیمات آن را با توجه به سلیقه و نظر خودتان تغییر دهید.



منبع
 

mask

New member
2015-05-13
4
4
0
ممنونم چشام کور شده بود:smile:
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Sina

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر