ناهار نذری مسموم 500 مرندی را روانه بیمارستان کرد!

  • نویسنده موضوع نویسنده موضوع Atash
  • تاریخ شروع تاریخ شروع
👋 سلام!

انجمن یه حس خوب جایی برای گفت‌وگو، تجربه‌های مفید و ارتباط دوستانه است. برای ارسال پیام، چت خصوصی، یا دانلود فایل‌ها، کافیه ثبت‌نام کنی.

📝 [ثبت‌نام کن و شروع کن!]

Atash

افتخاری
2013-07-17
1,565
3,717
0
سلامانه :فرماندار مرند اعلام کرد: 500 نفر در روستای ˈگله بانˈ از توابع این شهرستان بدلیل مسمومیت غذایی در آیین ترحیم، روانه مراکز درمانی شدند.
ˈتقی کرمیˈ پنجشنبه شب به ایرنا گفت: جمعی از اهالی این روستا بعد از صرف ناهار نذری در مسجد، دچار مسمومیت شدند.
وی افزود: این مسمومیت از نوع باکتری بود و علت آن مصرف گوشت موجود در غذا تشخیص داده شد.
کرمی گفت: 45 نفر از مسمومین در بیمارستان ˈرازیˈ مرند بستری شده اند که از این تعداد 26 نفر کودک و بقیه بزرگسال هستند.
فرماندار مرند اظهار کرد: 40 نفر از مسمومین نیز به مراکز درمانی تبریز اعزام و بقیه بعد از مداوا ترخیص شده و هم اکنون وضعیت مناسبی دارند.
وی گفت: به محض دریافت این خبر بلافاصله ستاد مدیریت بحران با حضور مسوولان بهداشت و درمان در محل بیمارستان تشکیل شد و اقدامات اورژانسی به عمل آمد.
فرماندار مرند از دعوت بکار تمام کارکنان، پرستاران و کادر پزشکی بیمارستان بلافاصله بعد از تشکیل مدیریت بحران خبر داد و افزود: تمام درمانگاه های خصوصی و دولتی شهرستان اعم از درمانگاه سپاه، ارتش و فرهنگیان، بیماران را پذیرش و با تمام امکانات دارویی و پزشکی همکاری کردند.
وی از اعزام کادر درمانی شامل پزشک، پرستار و بهورز به روستای گله بان نیز خبر داد و گفت: 60 نفر از روستاییان در مسجد روستا تحت درمان قرار گرفته و هم اکنون تیم کامل پزشکی با آمبولانس مجهز در روستا مستقرند.
کرمی با تقدیر از عوامل و کارکنان بهداشت و درمان شبستر، جلفا و تبریز اظهارکرد: هیچ کمبودی از بابت دارو، آمبولانس و کادر درمانی وجود ندارد و اوضاع آرام است.
وی گفت: علت قطعی این حادثه در دست بررسی است.
شهرستان ویژه مرند با بیش از 220 هزار نفر جمعیت در 57 کیلومتری تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده و دارای دو بخش، سه شهر، 9 دهستان و 129 آبادی است.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: zelzeleh، بچه کرد و zahra

درباره ما

  • انجمن یه‌حس‌خوب در اردیبهشت سال 1392 با هدف ایجاد یک شبکه اجتماعی شامل موضوعات سرگرمی، علمی، دانشگاهی، فناوری و ... شروع بکار کرد و بیش از یک دهه آنلاین است. این مجموعه کاربرمحور بوده و اعضای آن در طول این سال‌ها تجارب خود را برای شما بازدیدکنندگان عزیز به اشتراک گذاشتند. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد، از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری نمایند.

منوی کاربر