مهر: شریک خانواده حاتمی، متهم اختلاس سه هزار میلیاردی بود؟ / سینما جمهوری به مزایده گذاشته شد

بچه کرد

مدیر تالار ورزشی
2013-10-22
1,156
1,206
0
[h=2]مهر: شریک خانواده حاتمی، متهم اختلاس سه هزار میلیاردی بود؟ / سینما جمهوری به مزایده گذاشته شد[/h]
کافه سینما- حراج املاك و مستغلات مه آفريد خسروي متهم ردیف اول پرونده فساد بزرگ مالی در 25 استان کشور در قالب مزایده آغاز شد. نکته قابل تامل وجود نام سینما جمهوری در این لیست است.
213938_669.jpg


به گزارش کافه سینما، سسینما «جمهوری» با نام سابق «نیاگارا» در سال 1337 با 960 صندلی ساخته شد و در دهه ۴۰ اولین سینمای ایران بود که به سیستم صندلی‌های متحرک مجهز شد. در آن زمان دو هنرمند فقید علی حاتمی و محمد علی فردین مالکان این سینما بودند . اما 24 آبان 1387 بود که سینمای قدیمی «جمهوری» دچار آتش‌سوزی شد و بخش زیادی از آن تخریب شد. در این مدت خانواده‌ی زنده‌یاد علی حاتمی که یکی از مالکان این سینما هستند، علیرغم پیگیری‌های زیاد نتوانسته‌اند برای بازسازی سینما کاری از پیش ببرند.
این سینما اما درحال حاضر به جز خانواده حاتمی یک شریک غیرسینمایی هم دارد. صبح امروز خبرگزاری مهر، بدون ذكر نام و در قالب آگهي فروش املاك به صورت مزايده اموال و مستغلات متعلق به گروه اميرمنصور آريا (مه آفريد خسروي) را منتشر كرد. در اين ليست چهار صفحه اي املاكي به چشم مي خورد كه از نظر قيمت و متراژ قابل توجه و تامل است. مانند زمين 53 ميليارد توماني در بلوار ارتش. اما نکته قابل تامل در ميان متن اين مزايده فروش يك سينما است. اين سينما به نام سينما جمهوري حدفاصل خيابان فلسطين و ابوريحان است كه به قيمت حدود 2 ميليارد و نيم به مزايده گذاشته شده است.
حال باید منتظر ماند و دید سرانجام این سینمای قدیمی که مسعود کیمیایی به گفته خودش هیچ‌وقت نمایش «اسپارتاکوس» را در سینما «جمهوری» از خاطر نمی‌برد، چه می‌شود!
کیمیایی در جایی گفته بود که «هر سالن سینمایی که از بین می‌رود، تکه‌ای از فرهنگ است که از بین می‌رود»

Tags:​
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر