ویژه جام جهانی 2014 مصاحبه آسوشیتدپرس با نکونام و آندو در مورد جام جهانی

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,710
2,901
113
چابکســـر
جواد نکونام کاپیتان تیم ملی و آندرانیک تیموریان دیگر بازیکن با تجربه ایران در مصاحبه ای با خبرگزاری آسوشیتدپرس به مسائل مختلفی از قبیل وضعیت تیم ملی ایران و حضور کارلوس کی روش به عنوان سرمربی این تیم پرداختند.

نکونام در این باره اظهار داشت: حضور کی روش برای فوتبال ایران بسیار مفید بوده است و باعث شده اعتماد به نفس بازیکنان تیم بالا برود. ما در بازی‌های انتخابی در گروه سختی قرار داشتیم. اکنون پس از صعود به جام جهانی تمام تمرکز خود را معطوف به نتیجه گرفتن در برزیل کرده‌ایم. می‌خواهیم برای اولین بار در جام جهانی از گروه خود صعود کنیم. می‌دانیم که این کار سختی است اما می‌خواهیم تمام مردم ایران را خوشحال کنیم و در جام جهانی برزیل افتخارآفرینی کنیم.

ایران بازی‌هایش را در انتخابی جام جهانی با برتری برابر ازبکستان اغاز کرد و سپس چند نتیجه ضعیف باعث شد شانس صعود ایران به بازی‌های جام جهانی کمرنگ شود اما در ادمه 3 برد ارزشمند پی‌درپی باعث شد تا شاگردان کارلوس کی‌روش به عنوان تیم نخست به مرحله نهایی جام جهانی در برزیل صعود کنند. اتفاقی که برای چهارمین بار در تاریخ فوتبال ایران رخ می‌دهد. مشکل بزرگ ایران در انتخابی جام جهانی گل زدن بود. ایران تا قبل از 3 بازی نهایی خود در این گروه تنها 2 گل زده در کارنامه خود داشت اما برد 4 بر صفر برابر لبنان و سپس 2 پیروزی برابر قطر و کره‌جنوبی باعث شد کمی این نقیصه برطرف شود.

کارلوس کی روش در سال 2011 پس از ناکامی ایران در رسیدن به جام جهانی 2010 و جام ملت‌های آسیا به عنوان سرمربی این تیم معرفی شد و ازان زمان تلاش زیادی برای آوردن بازیکنان اروپایی به تیم ملی ایران انجام داد. اشکان دژاگه، دانیل داوری، رضا قوچان‌نژاد و مهرداد بیت آشور از جمله بازیکنانی بودند که کارلوس کی‌روش انها را برای حضور در تیم ملی ایران متقاعد کرد. ایران با حضور این بازیکنان و تجربه بازیکنان داخلی دیگر مانند جواد نکونام و آندرانیک تیموریان موفق شد به عنوان تیم نخست به جام جهانی راه یابد و اکنون نیز در رده بندی فیفا در صدر تیم‌های آسیایی قرار دارد.

آندرانیک تیموریان نیز درباره شرایط فوتبالی ایران می‌گوید: ایران کشوری است که با فوتبال زندگی می‌کند. مردم ایران علاقه زیادی به فوتبال دارند. در جام جهانی برزیل تمام مردم ایران از ما حمایت خواهند کرد تا نتایج خوبی کسب کنیم. ما برای موفیت در جام جهانی هر کاری از دستمان برآید انجام خواهیم داد.

 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر