مزایای استفاده از کانتینر و کانکس

mojtaba_br

همراه نمونه
2015-09-21
406
41
0
مزایای استفاده از کانتینر و کانکس: همان طور که می دانید تجارت و بازرگانی امروزه ارتباط زیادی با ها و ها دارد. به همین دلیل کانتینر ها دارای انواع مختلفی از نظر کاربرد می باشند. به طور کلی می توان گفت کانتینرها حجم زیادی از کالا ها را در سطح کشور ها حمل می کنند. ما می توانیم عمده ترین دلایل استفاده از کانتینرها را در موارد زیر خلاصه کنیم.

دلایل اصلی استفاده از کانتینر
1. حفاظت کالا در برابر عوامل طبیعی همچون باران ، آفتاب و …
2. حفاظت در برابر دستبرد سارقیان در حین حرکت
3. سهولت بارگیری و تخلیه
4. سهولت قرار گرفتن کانتینر در محیط های مختلف و کشتی
5. استفاده ی بهینه از فضای انبار ها و کشتی ها
6. سهولت در شمارش بار

موارد گفته شده مهم ترین دلایل استفاده از کانتینر ها می باشد. حتی می توان گفت هیچ کدام از روش های باربری مزیت های کانتینر را ندارند. به همین دلیل می باشد که در تمام نقاط تجاری دنیا شاهد استفاده از کانتینرهای استاندارد هستیم.

انواع کانتینر
گرچه کانتینرها دارای انواع و مدل های زیادی هستند اما به طور کلی بر اساس کاربرد و جنسشان گروه بندی می شوند. در زیر برخی از این گروه بندی ها را عنوان کرده ایم.

کانتینر های سرباز (Open Top)
این نوع کانتینرها سقف ندارند و به جای سقف به روی آن ها یک پارچه ی برزنتی جهت پوشاندن کالا ها قرار می گیرد. از این نوع کانتینرها جهت جابجایی کالا هایی استفاده می شود که ارتفاع زیادی دارند.

کانتینر های تانکری
این کانتینر ها دارای یک تانکر بزرگ هستند که در چارچوب کانتینرهای استاندرد به راحتی جای می گیرند. این کانتینرها را جهت جابجایی اجسام مایع مورد استفاده قرار می دهند.

کانتینر های یخچالی
این نوع کانتینر نیزهمان طور که از نامش مشخص است ، به منظور حمل کالاهایی مورد استفاده قرار می گیرند که نیاز است در دمای پایین قرا داشته باشند مانند گوشت ها ،‌ میوه ها و …

کانتینر های swap body
مهم ترین ویژگی این نوع کانتینر ها سبک بودنشان می باشد. این کانتینر ها به قدری سبک هستند که می توانیم به راحتی آن ها را بر روی یکدیگر قرار بدهیم. یا از بالا آن ها را بلند کنیم. مزیت دیگری که این نوع کانتینر ها دارند ، به صرفه بودن قیمت ابتداییشان می باشد. سایز swap body ها کاملا برابر سایز کانتینر های استاندارد می باشد. مزیت اصلی این نوع کانتینر ها که همان وزن کمشان می باشد ، در کشتیرانی ها زمانی که می خواهد کانتینر را از روی سطح کشتی به روی کامیون قرار دهند مشخص می گردد.

کانتینر های حرارتی
این نوع کانتینر نیز درست بر خلاف کانتینر های یخچالی ، جهت حمل کالا هایی مورد استفاده قرار می گیرند که نیاز به نگه داری در دمای بالا دارند.

کانتینر های عایق دار
مهم ترین ویژگی این کانتینرها بدنه ی عایق شده ی آن ها می باشد که با توجه به نوع بار مورد استفاده قرار می گیرند.

کانتینر های حمل گاز
از این دسته از کانتینرها جهت حمل گاز های فشرده شده از نقطه ای به نقطه ی دیگر مورد استفاده قرار می گیرند.

کانتینر های تهویه دار
این کانتینرهای نیز دارای تهویه هستند و جهت حمل کالاهایی استفاده می شود که نیاز به هوای تازه دارند.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر