مراقبت هاى لازم پس از انجام ليزر مو هاى زائد

mojtaba_br

همراه نمونه
2015-09-21
406
41
0
مراقبت هاى لازم پس از انجام ليزر مو هاى زائد:
پس از این که عمل های زائد را انجام دادید ، نیاز است برخی نکات را رعایت کنید. این نکات به شرح زیر هستند:
برای قسمت های باز پوست یعنی قسمت هایی که زیر پوشش لباس قرار نمی گیرند مانند صورت از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.
درصورتی که قرمزى ها و احساس سوزش پوست ادامه پیدا کردند ، ١٢ ساعت پس از انجام ليزر موى زائد ، بهتر است از لوسيون ها و كرم هاى ترميمى مانند ميموزا (سيگل) ، سيكازوم (face-doux) ، سيكابيو (bioderma) و … استفاده شود.
پوست را با شوينده هاى ملايم و آب ولرم یا خنك بشویید.



بعد از پایان اولین جلسات لیزر مو ، حدودا 70 در صد مو های زائد ناحیه درمان شده ، از بین خواهند رفت. جهت کنترل بقیه ی مو های زائد ، و تبلیغات نشه) توصیه می کند ، در صورت مشاهده ی رویش مجدد مو های زائد ، حتما جهت درمان مراجعه شود. البته لازم به تذکر می باشد که در صورتی که رویش مجدد مشاهده نشده باشد ، نیازی به مراجعه به کلینیک زیبایی نمی باشد.
شاید این سؤال برایتان مطرح شود که چرا در همان جلسات اولیه ، همه ی مو های زائد ریشه کن نمی شوند؟
برای پاسخ به این مساله باید گفت مو های زائد هر ناحیه از بدن ، دارای طول عمر متفاوتی هستند و در دوره های مختلفی از رشد قرار دارند ، بنابراین امکان دارد مقداری از این مو های زائد ، در دوره هایی قرار داشته باشند که لیزر مو نمی تواند به آن ها صدمه بزند ، در نتیجه ی این امر ، مو های زائد دوباره رشد خواهند نمود. این موضوع ، در جلسات بعدی نیز ممکن است تکرار شود ، اما به تدریج میزان مو های زائد به مقدار زیادی کاهش پیدا می کنند و مو های زائد باقی مانده هم ممکن است حالت ظریف ¬تر و نازک¬ تری به خود بگیرند.
لازم به ذکر می باشد که لیزر مو های زائد ، موهای سفید را نمی تواند درمان کند. اما ما به شما این مژده را می دهیم که در کلینیک زیبایی و کلینیک لیزر بهتین برای حذف موهای سفید از دستگاه الکترولیز استفاده می شود. پروسه ی لیزر مو ، نیازمند تجربه کافی می باشد. دستگاه های مورد استفاده در کلینیک زیبایی و کلینیک لیزر بهتین دارای کیفیت مناسبی باشند. این کیفیت مناسب موجب شده است که علاوه بر تأثیر درمانی بهتر، احتمال بروز عارضه در بیماران نیز به حداقل برسد.
در کلینیک زیبایی و کلینیک لیزر بهتین از دستگاه فوق حرفه ای VPL یا لیزر مو VPL ساخت کمپانیEnergist انگلستان که یکی از پیشرفته ترین دستگاهای لیزر مو در دنیای پزشکی زیبایی است ، استفاده می شود.
امروزه ، در حوزه زیبایی و لیزر مو دستگاه VPL کم عوارض ترین ، سریع ترین و موثر ترین دستگاه لیزر مو های زائد در دنیا می باشد و کلینیک های کمی در تهران از آن بهره می برند.

كاربرد هاى دیگر ليزر مو های زائد دايود lightsheer :
از دیگر کاربرد های این لیز مو های زائد می تواین به افرادى اشاره کنیم كه پس از اپيلاسيون يا اصلاح کردن ، موهايشان زير پوست قرار می گیرد ، در اصطلاح دارای عارضه ی پوستی مرغى (pseudofolliculitis barbae) هستند.
همچنین کاربرد دیگر این لیزر مو برای درمان عروق متسع زيرجلدى يا leg vein ها – كه گاهى اشتباها واريس گفته مى شود ، می باشد.

مقایسه ی لیزر مو های زاید و الکترولیز:
الکترولیز(electrolysis) به معنای تخریب (lysis) با استفاده از برق (electro) می باشد. در روش الکترولیز ، یک سوزن نازک را کنار ساقه ی مو ، به عمقی اندازه ی پوست وارد می کنند و به وسیله ی برقرار کردن جریان الکتریسیته ، فولیکول مو تخریب می شود.
مزیت اصلی الکترولیز در برابر لیزر این موضوع می باشد که برای همه ی انواع مو های زائد ، حتی مو های بور و سفید قابل استفاده می باشد. درحالی که لیزر به روی مو های تیره ، تاثیر بهتری دارد. از معایب الکترولیز می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1- تأثیر الکترولیز تا حد زیادی به اپراتور آن بستگی دارد ، زیرا سوزن الکترولیز ، می بایست به طورکامل در تماس با فولیکول مو قرار داشته باشد تا نتیجه مطلوب بدست بیاید.
2- تأثیر الکترولیز در اشخاص مختلف ، متفاوت می باشد. یعنی برخی از بیماران ازالکترولیز نتیجه خوبی بدست میاورند در صورتی که برخی دیگر نتیجه ی مطلوب نمی گیرند.
3- الکترولیز برای درمان مو های زائد مناطق وسیع ، غیر ممکن است.

الكتروليز مناسب چه كسانى می باشد؟
الکترولیز برای افرادی که دارای مو های زائد سفید ، درنواحی کوچک مثل چانه هستند مناسب تر است.

درمان دارویی مو های زائد:
داروی افلورنیتین (Eflornithine) که مهارکننده آنزیم اورنیتین دکربوکسیلاز می باشد ، سرعت رشد مو های زائد را کمتر می کند و در امروزه به عنوان درمان مكمل برای از بین بردن موهای زائد چانه درخانم ها ، مورد استفاده قرار می گیرد.

تصاویر زیر مربوط به نتایج درمانی با لیزر مو هاى زائد از نوع دایود مدل lightsheer می باشد.



تصویر فوق نیز نتایج حاصل از درمانی پس از دو جلسه لیزر مو های زائد در ناحیه زیر بغل و پشت لب را نشان می دهد.

 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر