مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی (آنلاین) کدام است؟

sheyda69

New member
2016-07-11
14
6
0
iran
قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی دارید؟ بهتر است قبل از طراحی فروشگاه اینترنتی یا سفارش راه اندازی فروشگاه ساز به شرکـت طراحی وب سایت این متن را تا انتها و به دقت بررسي کنید ! در این مقاله با مراحل نحوه راه اندازی فروشگاه اینترنتی به طول کامل آشنا میشوید . از لحظه ثبت دامین مناسب تا انتخاب شرکت طراحی سایت برنامه فروشگاه ساز و راه اندازی فروشگاه اینترنتی بطور کامل همراه با وسائل تجهیزات بازاریابی اینترنتی و تبلیغات اینترنتی شرح داده شده است .

webdesign.jpg


گزینش کمپانی طراحی سایت مناسب جهت راه اندازی فروشگاه اینترنتی

از گام اول از چند مجموعه طراحی وبسایت را کاندید بکنید . برای انتخاب شرکت طراحی وب سایت مناسب کافیست به وب سایت این شرکت ها مراجعه و نمونه کارها تلفن ثابت آدرس همچنین نرخ امکانات نرم افزار فروشگاه ساز این کمپانی های طراحی سایت را با یکدیگر مقایسه بکنید . “ با کیفیت ترین مجموعه های طراحی ” در ایران را در گوگل جستجو بکنید . بعد از جستجوی صحیح مقایسه وب وبسایت شرکت های ثبت دامین هاستینگ و یا شرکـت های طراحی وب سایت برای طراحی فروشگاه آنلاین همآهنگ با مراحل زیر كار می شود :

مرحله ۱ – ثبت دامنه مناسب

ثبت دامین (دامنه) مناسب مهمترین اولین گام راه اندازی وب سایت و فروشگاه اینترنتی است . کوتاه بودن ؛ امکان به خاطر سپردن ؛ مفهوم بودن ؛ آسانی از برخي از خصوصیات ی دامنه مناسب است . ثبت دامنه شبیه ثبت نام تجاری یا انتخاب نام برای شرکـت است ولی قواعدی دارد.مرحله ۲ – خرید هاستینگ مناسب

هاستینگ فروشگاه اینترنتی از نظر تعداد بازدیدکنندگان فروشگاه استقبالی که کاربر ان بعد از راه اندازی فروشگاه اینترنتی میکنند از ارزش مخصوص ای برخوردار است . جهت خرید هاستینگ مناسب از شرکت های هاستینگ مناسب شما کافیست چند مجموعه هاستینگ را با کمک مشاورین IT و یا دوست ها ی که اطلاعات در مورد گزینش هاستینگ مناسب برای شما دارند انتخاب بکنید .
سایت های مجموعه هاستینگ مورد نظرتان راتحلیل بکنید و با بهره گیری از نظرات کمپانی نسبت به خرید هاست ویندوز یا خرید هاست لینوکس اقدام بکنید . خوبتر است طراحی فروشگاه اینترنتی و ثبت دامین هاستینگ شما بوسیله یک مجموعه هاستینگ و طراحی وب سایت انجام شود که در سالهای آتی ارائه خدمات روش و پشتیبانی همچنین تمدید خدمات دامین هاستینگ برای شما راحتتر صورت گیرد .

مرحله ۳ – برنامه فروشگاه ساز مناسب ! با ثبت دامین هاستینگ شما مرحله اول دوم طراحی فروشگاه اینترنتی خود را به انتها رسانده اید .

یکی از مراحل خیلی مهم برای راه اندازی سایت یا فروشگاه ؛ گزینش نرم افزار طراحی وبسایت یا فروشگاه است . اگر بخواهید مدیریت و ظهور رسانی کالاها قیمت ها ؛ محتوای فروشگاه اینترنتی را خودتان انجام دهید ؛مسلما نرم افزار فروشگاه سازی جهت شما مناسب است که قابلیت تولید مدیریت محتوای فروشگاه اینترنتی را داشته باشد .

روش گزینش شرکت طراحی وبسایت , گزینش برنامه فروشگاه ساز !

جهت مقایسه و مشاهده فهرست برترین کمپانی های فروشگاه اینترنتی میتوانید از موتورهای جستجوگر کمک بگیرید یا با استفاده از اطلاعیه های روزنامـه چند شرکت طراحی وب سایت را برای سفارش طراحی فروشگاه اینترنتی یافته با یکدیگر مقایسه بکنید .

با مقایسه نمونه فروشگاه های اینترنتی طراحی شده + ظاهر وبسایت شرکـت طراحی وب از لحاظ گرافیکی و امکانات + معین بودن محل کمپانی طراحی سایت + وجود تلفن ثابت پشتیبانی و فروش جهت کمپانی طراحی وب + وسائل روش و پشتیبانی پیشرفته مانند گفتگوی آنلاین سیستم مدیریت رابطه با مشتریان (تیکتینگ)+قیمت فروشگاه ساز +مشاهده و استعلام روزنامـه رسمی مجموعه طراحی وبسایت + بررسي سابقه و تاریخچه مجموعه طراحی سایت و . . . مقایسه موارد ی دیگر که میتوان براحتی با مراجعه به وب سایت شرکـت طراحی وب این مقایسه را انجام داد .

الف – امکانات برنامه فروشگاه آنلاین را چگونه تحلیل کنیم و چه امکاناتی الزامیست ؟

امکانات وسائل نو فروشگاه اینترنتی سبب می شود تا خریداران فرد ان فروشگاه اینترنتی شما فرق فروشگاه شما را بابقیه فروشگاه های اینترنتی احساس کنند . برخي از امکانات فروشگاه اینترنتی واقعی شما بدیهی است .
بطور مثال : پرداخت الکترونیک با بانک های عضو شتاب ؛ سبد خرید ؛ مقایسه کالا ها با یکدیگر ؛ گروه بندی کالاها ؛ امکان درج نظر فرد ان جهت هرکالا ؛ خرید اینترنتی آسان کالاها ؛ امکان انتشار تصاویر ویژگی کالاها در شبکه های اجتماعی ؛ امکان استفاده از روشهای متداول پرداخت ؛ امکان اضافه کردن تعداد کالاها ؛ نمایش محبوبترین ها+پرفروشترین ها+جدیدترین کالاها و . . موارد دیگر جز امکانات مرسوم های اینترنتی است .
پنل مدیریت فروشگاه ساز شما میبایست فارسی باشد مقایسه امکانات فروشگاه ساز اینترنتی بوسیله کارفرما و شخصی که قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی را دارد انجام می شود . بطور معمول کلیه کمپانی های طراحی وب وب سایت در سایت خود امکانات فروشگاه ساز را جهت مقایسه کاربر ان قرار داده اند .

ب: ارتقا سرعت دسترسی به فروشگاه آنلاین :

فروشگاه های اینترنتی که سرعت دسترسی بالاتری دارند موفق ترند . اما سرعت دسترسی فروشگاه اینترنتی به عواملی مانند فضای میزبانی وب و سرور هاستینگ و همين طور سرعت سرویس اینترنتی که کاربر ان از آن استفاده میکنند دارد ولی با مقایسه ابتدائی میتوانند نمونه فروشگاه های اینترنتی که در وبسایت شرکت های طراحی وبسایت منتشر شده است ؛ نسبت به انتخاب پرسرعت تر اقدام بکنید . برخي از فروشگاه ساز ها امکانات کمتری دارند به همین سرعت دسترسی بالاتری دارند . خوب است جهت مشاهده سرعت دسترسی فروشگاه ساز از مشاور یاری بگیرید .ج- رعایت اصول “سئو” در فروشگاه ساز

فروشگاه اینترنتی خوب فقط کالا با قیمت مناسب نمیفروشد .بعد از طراحی فروشگاه اینترنتی در صورتیکه قصد بازاریابی اینترنتی و تبلیغات اینترنتی فروشگاه اینترنتی خود را داشته باشید میتوانید سفارش این خدمات را به یک شرکـت بازاریابی اینترنتی بدهید .

بخشی از عملیات سایت تبلیغات اینترنتی با مصرف از وسائل مدیریت محتوای فروشگاه ساز انجام میگردد . پس فروشگاه ساز شما میبایست دارای وسائل ظهور جهت “سئو سایت ” را داشته باشد .


د- قیمت نرم افزار طراحی فروشگاه اینترنتی


در گزینش و خرید فروشگاه ساز مسلما قیمت نقش مهمی دارد . اما مهمترین مورد محسوب نمی شود ؛ چراکه فروشگاه اینترنتی یا هر کسب و کار آنلاینی که بخواهد در بین رقبا موفق یت نسبی را کسب نماید نیاز به تعرفه هایی بیشتر از نرخ هایی که رقبا کرده اند دارد .هیچزمان با ایده اولیه تنها با نقد قیمت فروشگاه اینترنتی را راه اندازی نکنید ؛ چراکه اینکار دقیقا مانند این است که برای کسب کاری که هیچ اطلاعی از آن ندارید بخواهید در کوچه مغازه ارزان اجاره بکنید . مسلما بعد از مدت کوتاهی با خسارت خیلی مغازه را پس میدهید کسب و کار شما با شکست مواجه میشوید .

website-design-tips.png


مرحله ۴ – طراحی قالب فروشگاه اینترنتی

طراحی قالب سایت | طراحی قالب فروشگاه اینترنتی | طراحی قالب اختصاصی | طراحی فروشگاه اینترنتیظاهر فروشگاه اینترنتی در جذب مخاطب بازدیدکنندگان از ارزش ویژه ای برخوردار است . بطور معمول طراحی قالب اختصاصی فروشگاه اینترنتی توسط شرکت طراحی سایت ی که نرم افزار فروشگاه ساز را از آن تهیه و تولید کرده اید انجام میگردد .طراحی قالب اختصاصی فروشگاه آنلاین می بایست چه خصوصیات یی داشته باشد ؟

مکان قرارگیری لوگو ؛ تعداد مکان قرارگیری لینک های اصلی بالای صفحه ؛ محل شیوه دسترسی به منوها زیر منوهای فروشگاه ؛ روش چیدمان صفحه اول ؛ لینک های زود پایین صفحه و مکان قرارگیری باکس های هوشمند مربوط به نو ترین ؛ محبوبترین پرفروشترین کالاهای داخـل فروشگاه اینترنتی است .

با کیفیت ترین است برای سفارش طراحی قالب فروشگاه اینترنتی اطلاعات متنی عکس ی مربوط به صفحه اول را به همراه لوگوی باکیفیت تصاویر با کیفیت را جهت آتلیه طراحی گرافیکی کمپانی طراحی سایت ارسال کرده شرح ات ضروری مانند : کد رنگ یا الگوی گزینش ی جهت اجرای گرافیکی قالب را ارسال نمایید .

مرحله ۵- طراحی صفحات وب , ورود تصاویر معین ات کالا و خدمات در فروشگاه ساز :

شما میتوانید اطلاعات اولیه مانند محتوای صفحات مربوط به منوها زیر منوها را همراه با تعدادی از کالاها مربوط به گروه های کالای مفرق را برای شرکت طراحی وب سایت ارسال بکنید . شیوه جمع آوری ارسال اطلاعات متن و تصویر ی مربوط به فروشگاه میبایست با نقشه کلی فروشگاه اینترنتی همموزیک ی داشته باشد .
بهتر است از بین فروشگاه های اینترنتی داخلی یا خارجی یا حتی از بین الگوهای گرافیکی مربوط به قالب فروشگاه اینترنتی ؛نسبت به انتخاب الگو برای نقشه سایت کد رنگ ها و نحوه اجرای قالب اقدام نمایید .

الف – نقشه وبسایت , منوها و زیرمنوهای فروشگاه آنلاین :

معماری نقشه کلی فروشگاه اینترنتی شما در بهینه سازی سایت بازاریابی محتوای فروشگاه اینترنتی شما اثر گذار است . بهمین منظور خوب است نقشه معماری سایت را به کارشناس سئو و طراحی وبسایت بسپارید یا برای طراحی نقشه فروشگاه اینترنتی از یک الگوی مناسب و آسان بهره بگیرید .

معماری نقشه فروشگاه آنلاین هر چقدر آسان تر , خوب !

ارزش طراحی صحیح معماری و نقشه سایت در استفاده همیشگـی دائمی از چیدمان اولیه شماست . حتی ممکن است قالب اختصاصی فروشگاه را هر چند یکبار تغییر دهید , لیکن با تغییر نقشه سایت چیدمان منوها از رتبه وبسایت شما کم می شود کلیه لینک ها و آدرس های صفحات تغییر خواهد کرد. پس برای ایجاد معماری اصولی نقشه استاندارد وب سایت خود دقت بکنید .

ب – نحوه جمع آوری اطلاعات متنی عکس ی در فروشگاه آنلاین :

اکثرا مجموعه های طراحی سایت و طراحان وب سایت اطلاعات متنی را بر روی فایل Word با فونت Tahoma و سایز ۱۲ یا ۱۴ دریافت میکنند و اطلاعات تصویر ی مربوط به هر بخش را بصورت طبقه بندی شده (تصاویر دارای نام معین مربوط به همان صفحه متنی در فولدرهای جداگانه) با کیفیت استاندارد واضح دریافت میکنند .

در صورتیکه میخواهید تصاویر کالاها برخي از بخش ها را ارسال بکنید ؛ بهتر است در صورتیکه تصاویر با کیفیت کالاها را دراختیار ندارید به کمپانی طراحی سایت ؛ سفارش عکاسی صنعتی مربوط به کالاها بعضی از موارد دیگر که درفروشگاه اینترنتی شما فرد د دارد را بدهید .

در صورتیکه تصاویر بنرهای فروشگاه اینترنتی شما منحصربفرد باشد ؛ این فروشگاه نزد متخصصین طراحی وب از امتیاز برای ای برخوردار می شود مسلم بدانید کاربر ان خریداران فروشگاه های اینترنتی نسبت به منحصربفرد بودن مطالب و تصاویر داخل یک وب سایت آبعضی ضروری را دارند و در این رابطه با یکدیگر به تبادل نظر میپردازند .

مرحله ۶ – بهینه سازی وبسایت (سئو) فروشگاه آنلاین

افزایش رنک فروشگاه در گـوگل ؛ یاهو ؛ بینگ ؛ الکسا و . .بقیه موتورهای جستجو به همراه ارتقا رتبه واژه های کلیدی و ارتباط با کالاها خدمات فروشگاه اینترنتی سبب جذب بازدیدکننده مشتری جهت فروشگاه اینترنتی شما خواهد شد طبق آمار متخصصین بیش از ۷۰% فروش یک فروشگاه اینترنتی از جذب بازدیدکنندگان از موتورهای جستجوگر صورت میگیرد .
به عنوان مثال : در صورتیکه در گـوگل توسط یک کاربر واژه “تلفن همراه ” یا ” خرید تلفن همراه ” وارد شود در بین نتایج جستجوگر گوگــل ؛آدرس فروشگاه اینترنتی شما به نمایش در آید . . .

الف : ارسال پست الکترونیکی تبلیغاتی

احتمال دارد با خود بگویید ارسال ایمیل تبلیغاتی و گروهی روش قدیمی کم نرخ است ولی باید به شما بگویم کاملا در غلط هستید . بخشی از افزایش بازدیدکننده و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری از طریق ارسال ایمیل گروهی انجام می شود . اما ارسال پست الکترونیکی گروهی بایستی طراحی قشنگ و اصولی داشته باشد مسلما پست الکترونیکی های هدفی که قرار است به آن ایمیل تبلیغاتی ارسال شود بایستی پست الکترونیکی های فعال و هدفمند باشد .

ب : ارسال پیام کوتاه تبلیغاتی ( ارسال پیامک هدفمند)

ارسال پیام کوتاه انبوه ، ارسال پیام کوتاه منطقه ای ، ارسال پیامک به مدیران اصناف و مشاغل .. ارسال اس ام اس های اطلاع رسانی اتوماتیک ازطریق فروشگاه اینترنتی از دیگر وسائل تبلیغات بازاریابی برای فروشگاه اینترنتی شما محسوب می شود .
ارسال اس ام اس تبلیغاتی یا حتی ارسال پیام کوتاه های موردی از وب سایت چنانچه اصولی با متن در مناسب انجام شود ؛ در افزایش مشتریان شما تاثیر بسزائی خواهد داشت . . .

ج : تبلیغات اینترنتی در وب سایت های رنک بالا

تبلیغ در وبسایت هاییکه از وبسایت شما رتبه بهتری در ” الکسا ” یا ” گوگل ” دارند در کوتاه کردن وقت برای افزایش رتبه وبسایت شما تاثیرگذار خواهد بود . یکی از تکنیک های و جذب مشتری برای وبسایت شما ؛ مصرف از پکیج های اصولی برای تبلیغات در سایت هایی است که ارزش بالای از لحاظ رنک و رتبه خواهد داشت . . .
وبسایت سایت الکسا یکی از وب سایت هایی است که گزارشات متنوع و تخصصی به مالک فروشگاه اینترنتی همين طور مدیر فروشگاه اینترنتی میدهد . این گزارشات حاوی : رتبه وبسایت در کشور ؛ رتبه سایت در جهان در نظر بازدیدکننده ؛ کلمات کلیدی که با آن بازدیدکننده وارد وب سایت شده است ؛ معدل سن جنسیت بازدیدکننده و گزارشات جالبی از درصد بازدیدکنندگانی که پس از معین ی وب سایت را ترک کرده اند و بازدیدکنندگانی که تبدیل به مشتری شده اند .. و غیره

web-design-tips.jpg


با توجه به ارزش سایت الکسا در رتبه بندی بین وب سایت های داخـل کشور و خارج کشور یکی از خدمات تاثیر گذار که به طور موازی سبب افزایش رتبه در گـوگل وبقیه جستجوگر ها می شود افزایش رتبه وب سایت در الکسا است . .

س : معرفی فروشگاه آنلاین در با کیفیت ترین سایت ها با رتبه بالا :

وب سایت هایی مانند وبگذر ایستگاه ، بلاگ ها ، تابناک جهان ی اقتصاد خبر آنلاین ورزش ۳ ؛ فروم ها ، سایت های خبری . . وب سایت هایی با رنک رتبه بالا در گوگل الکسا اهمیت از لحاظ جذب بازدیدکننده و همچنین ارزش با هدف بیشتر شدن رتبه فروشگاه اینترنتی میباشند .

ش : مصرف از روشهای بازاریابی اینترنتی تبلیغات اینترنتی :


جذب بازدیدکننده ، حفظ بازدیدکننده تبدیل بازدیدکننده به مشتری و خدماتی مانند طراحی صفحات فرود ؛ طراحی بنرهای جذب عضو دریافت اطلاعات برای برنامه ها . . غیره امروزه بوسیله سیستم های پیشرفته بازاریابی تبلیغات انجام می شود . بطور مثال : ارسال ایمیل تبلیغاتی در بازه های زمانی معین بعد از خرید مشتری یا بعد از ثبت نام مشتری در فروشگاه اینترنتی بصورت اتوماتیک یا ارسال اس ام اس تبلیغاتی بصورت اتوماتیک در بازه های زمانی معین از عبارت این خدمات محسوب می شود . یکی از سیستم های پیشرفته جهت ارتقا بازدیدکننده و همين طور جذب مشتری ؛ نرم افزار جذب بازدیدکننده واقعی با IP های واقعی همراه با سیستم تبادل لایک فیس بوک , گوگل پلاس . . است .
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Sina

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر