مذهب نادرشاه افشارچه بود؟

GULF 4 PERSIAN

سرپرست تالار
2014-03-13
701
653
0
34
سوزیانا-اندیمشک
مذهب نادر شاه افشار در هاله ای از ابهام؟
متاسفانه در میان تعصبات قومی و ملی گرایانه آنچه از دید عموم مردم دور میماند؟ نقش دین و اعتقادات مذهبی شخصیتهای تاریخی این مرز و بوم است. جهان بینی دینی و مذهبی افراد و پایبندی افراد به اعتقادات مذهبیشان به معنای حقیقی، یکی از شاخصه ها و مولفه های اصلی و اساسی در تحلیل و بررسی و رسیدن به شناختی عالمانه نسبت به آن شخصیت است.
شاخصه دیندار بودن یا نبودن و میزان تقید به مذهب ما را در درک درست وقایع و حوادث آن دوره تاریخی و رسیدن به قضاوتی درست همراه با اشراف هر چه بهتر و بیشتر بر همه ابعاد و زوایایی زندگی سیاسی و فرهنگی آن شخصیت در آن دوره تاریخی، بر آن فرد است. «میشل مالرب» محقق در عرصه ادیان و مذاهب درباره نقش بنیادین دین در عنصر تمدن ساز بودن آن می گیود:
« در میان عناصری که یک تمدن را میسازند? دین را نباید نادیده انگاشت. در حقیقت? هر تمدنی یک زیر ساخت دینی دارد که به یقین? روشنگر فرهنگ در معنای هر چه گستردهتر این کلمه است».

متاسفانه سیاستهای فرهنگی طاغوتی سلسله منحوس پهلوی، در اشاعه و ترویج تعصبات کور و بی منطق ناسیونالیستی، ملی گرایانه و باستانگرایانه، زمینه را برای سوء استفاده های بعدی دشمنان دین و آئین اسلام فراهم آورد. به گونهایکه بسیاری از ناسونالیستها و پان ایرانیستها(خصوصا طرفداران سلسله پهلوی که کینه این انقلاب را به دل دارند) در پوشش دفاع از تمدن باستانی ایران و خصوصا سلسه های پادشاهی قبل از اسلام، با حمله به اعراب و حضور اعراب در ایران، به همه ساختارهای اعتقادی، دینی و مذهبی تشیع و اسلام حمله کرده و آنها را به شدت زیر سوال می برند.
بنده خود شخصا در یکی از سایتهای منتسب به این جریان مدتهاست درحال مناظره با طرفدارن سر سخت این جریان هستم و بر سر اثبات حقانیت اسلام و انقلاب بارها با تهیدی و ارعاب و هتاکی این جریان مواجه شده ام. متاسفانه بیشترین قشری که تحت تاثیر عمال ضد دین و ضد انقلاب قرار گرفته اند، قشر تحصیل کرده هستند که مایه تاسف و اندوه هر انسان متدین و دلسوزی را فراهم می آورد و کم هم ننیستند.( گاهی این باستانگرایی به حدی میرسد که بعضی جوانان حتی اساس دین را هم انکار می کنند، با نام و نشان و هویت شیعی و اسلامی. متاسفانه این قضیه در میان جوانان شیعه محسوس تر و مشهودتراست!)خاندان پهلوی با به خدمت گرفتن عده ای از نویسندگان و مورخین روشنفکر سکولار و غیر مذهبی تلاش گسترده ای را برای احیاء مجدد فرهنگ و تمدن های قبل از اسلام و سلسله های پادشاهی مشرک قبل از اسلام (که همه آنها بدون استثنا و با دلایل و شواهد متقن تاریخی تابع ادیان غیر الهی چون آئین زرتشتی، مهر پرستی،...بوده اند و هر آنچه که مورخین و نویسندگان متعصب و ناسیونالیست در جهت توجیه موحد بودنشان به کار برده اند تاثیری در حقایق تاریخی ندارد و عملکرد آنان گواه از چیز دیگریست که نمونه بارز آن کوروش است و سجده او به بتهای بابلی و تجلیل و تکریم از ادیان مشرکانه تمدن بابل است).
پهلویها به دلیل نداشتن ریشه و اصالت مذهبی برای حاکمیت خویش (که متاسفانه این بی دین بودن شاه و حتی سیاستهای دین ستیزانه وی به دلیل تبلیغات ریاکارانه اش در دوره حاکمیت پهلویها از جمله مشرف شدن به بارگاه ائمه معصومین علیهم السلام و دیدار برخی از علماء از دید مردم پنهان مانده و حتی عکس آن نیز در میان مردم جا افتاده) و عدم مقبولیت و جایگاه مردمی ، برای جبران این خلاء بزرگ بی ریشگی خود و تحمیلی بودن حکومت مستبدانه اش، نیاز به ساختن پشتوانه و شجره نامه ای شاهانه برای سلطنت خود داشت.
او این ماموریت مهم را بر عهده باستانشناسان غربی(نوعا یهودی و صهیونیست) و ایرانی واگذار کرد تا با توجیهات باستانشناسی و تفاخر به شاهان باستان، قداست بخشیدن و اهورایی و خدایی جلوه دادن سلطنت های قبل از اسلام در و با تاریخ سازی و تمدن سازی برای آنان، این خلاء بزرگ را با توهمات و تخیلات داستان پردازانه مورخین مزدور خویش به اتمام برساند.
یکی از نمونه های بارز این نوع سیاستهای ترویج طاغوت گرایی باستانی و اهمیت بخشیدن به سلطنت در برابر حاکمیت دین و مذهب و ائمه معصومین در جامعه مذهبی و شیعی ایران، تبلیغ نادر شاه افشار می باشد که متاسفانه نشانه های این حرکت طاغوتی و ضد دینی در حال حاضر در مشهد مقدس و در برابر مضجع شریف حضرت علی ابن موسی الرضا(علیه السلام) خود نمایی میکند (و صد افسوس در حال حاضر از بودجه بیت المال در حفظ و نگهداری آن و تبلیغ آن تلاش وافر به عمل میآید و حتی عجیبتر اینکه بنده نیز خود شاهد بودم، فروش بروشور ها و جزواتی در همان مکان ودر قالب باستانگرایی لی در حقیقت تبلیغ آئین زرتشت، به چشم میخورد!!! عجیب تر از آن فروش همین نوع کتابها در نمایگشاه کتابی در قسمت بیرونی مرقد مطهر حضرت موسی الرضااست که آن هم به وفور دیده میشود!!!)
در اینجا ادله و مدارکی را مبنی عدم تقید مذهبی نادر شاه افشار ( که صرفا یک فرد ایلیاتی و جنگ آور بوده و بس) و آلت و ابزار بودن مذهب در دست این نوع شاهان برای تداوم سلطه خود، ارائه می دهیم، امید که این روشنگری کمک کوچکی در افتادن پرده های زخیم فرهنگ طاغوتی که متاسفانه آثار و تبعات ان هنوز بر بخشهایی از جامعه علمی سایه افکنده، بنماید
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر