لینک در html

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,709
2,901
113
چابکســـر
یکی از پرکاربردترین و مهمترین قسمت های یک وب سایت که باعث پویایی صفحات نیز می شود لینک می باشد . وب سایتی را در نظر بگیرید که برای ارتباط بین صفحات و محتوا هیچ لینکی ندارد ؟ چکاری باید انجام دهید تا به صفحات بعدی بروید . ساخت لینک در Html و نرم افزار دریم ویور بسیار کار ساده ای می باشد . اجازه بدهید اول انواع لینک را برای شما توضیح بدهم تا با نحوه و تگ آن بیشتر آشنا بشوید .

انواع لینک در html
لینک سراسری(Global Links): لینک هایی که به صفحات یک سایت دیگر اشاره دارند.
لینک محلی یا موضعی(Local Links): لینک هایی که به صفحات دیگر همان سایت اشاره می کند. یعنی از سایتی که در آن هستید خارج نمی شوند.
لینک داخلی (Internal Links): لینک هایی هستند که به قسمتی همان صفحه ای که در آن هستید اشاره می کنند. برای ساختن لینک کافی است از دستور <a>...</a> مخفف anchor استفاده کنیم. هر آنچه که بین </a>…<a> قرار می گیرد به عنوان لینک شناخته می شود. برای اینکه مقصد لینک نیز مشخص شود از صفت href مخفف "hypertext reference" استفاده می کنیم. توجه کنید بین دستور a هر المانی از جمله متن ، عکس و... می تواند قرار بگیرد و بعد از این کار با کلیک بر روی آن المان به پیوند مورد نظر منتقل خواهیم شد. نحوه نوشتن کلی یک لینک به شکل زیر می باشد . شکل کلی

HTML:
<a href="/url">Link text</a>


به صورت درست باید به شکل زیر نوشته شود

HTML:
<a href="http://www.asarayan.com/">فروشگاه آسا رایان </a>

ایجاد لینک داخل محتوا در HTML

HTML:
<html><head><title>عنوان صفحه</title></head><body><p> شما می توانید قیمت قطعات کامپیوتر را در <a href="http://www.asarayan.com/">فروشگاه آسا رایان </a> مشاهده و مورد بررسی قرار بدهید </p></body></html>

استفاده از ویژگی _target برای تگ a
در صورتیکه بخواهیم لینک مورد نظر در یک صفحه جدید باز شود از این ویژگی به شکل زیر استفاده می کنیم .

HTML:
<a href="http://www.asarayan.com/" target="_blank">asarayan!</a>

استفاده از ویژگی Title برای تگ a
با استفاده از این صفت وقتی ماوس بر روی پیوند مورد نظر قرار می گیرد متنی که در جلوی این صفت نوشته شده ظاهر می شود.

HTML:
<a href="http://www.asarayan.com/" target="_blank" title="فروش قطعات کامپیوتر">asarayan!</a>

منبع: learning.asarayan.com
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر