لشكركشي چين به ایران!

GULF 4 PERSIAN

سرپرست تالار
2014-03-13
701
653
0
34
سوزیانا-اندیمشک
14 فوريه سال 102 ميلادي «وادي» خاقان وقت چين با استفاده از فرصت درگيري ايران با روميان در غرب، يك سپاه چهل هزار نفري از نيروهاي خود را روانه فرارود كرد. اين حمله در منطقه فرغانه و در نيمه را خجند به سمرقند، بدون نياز به اعزام افراد پادگانهاي تپورستان (مازندران)، آثرپاتيگان (آذربايجان) و پارس (سراسر جنوب ايران تا اصفهان)، توسط نيروهاي محلي پارت (خراسان)، آريانا (افغانستان امروز) و كهستان در هم شكسته شد و بسياري از چينيان به اسارت درآمدند. اسيران چيني هدف حمله نظامي را به دست آوردن اسبان دره فرغانه كه بزرگتر از اسبان چين، نيرومند و پرطاقتند بيان كرده بودند.
قضيه به مهستان (سناي ايران) در تيسفون گزارش شد و قرار شد كه اگر خاقان پوزش بخواهد، اسيران چيني آزاد و سه هزار اسب نيز به خاقان فروخته شود كه خاقان پذيرفت و به جاي پول نقد، بابت بهاي اسبان به ايران ابريشم تحويل داد

 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر