قورباغه‌هایی که با چشم می‌بلعند

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,710
2,901
113
چابکســـر
به گزارش سرویس علمی ایسنا، منطقه خراسان، قورباغه از جمله حیواناتی است که زندگی عجیبی دارد. پیش از این محققان قورباغه‌ای را معرفی کرده بودند که به جای تخمگذاری زایمان می‌کند و این‌بار قورباغه‌ای را معرفی کرده‌اند که با چشم غذا را می‌بلعد.


در زندگی قورباغه‌ها بعضی از موارد نادر و عجیب وجود دارد؛ بعضی از قورباغه‌ها غذا را با چشم خود می‌خورند. ظاهرا چشمان بزرگ فوایدی برای قورباغه‌ها دارد.


کریستوفر راکسورتی، متخصص خزنده شناسی در موزه تاریخ طبیعی آمریکا اظهار کرد: موجودات غذا را با دهان خود می‌خورند اما قورباغه‌هایی هستند که از چشم برای فرو بردن غذا استفاده می‌کنند.


یا این که اکثر قورباغه‌ها تخم می‌گذارند اما تعداد انگشت‌شماری از آنها بدون تخم گذاری این کار را انجام می‌دهند. نوعی قورباغه مینیاتوری به نام froglets در این دسته قرار دارد.


نوع دیگری از قورباغه ماده هم تخمگذاری کرده و تخم‌ها را رها می‌کند. قورباغه نر باید آنها را بارور کند و مجددا قورباغه ماده این تخم‌ها را می‌بلعد و آن گاه نوزاد از دهان متولد می‌شود.


بر اساس گزارش موزه تاریخ طبیعی امریکا، بعضی از قورباغه‌ها اندازه‌ای غیر معمول دارند؛ قورباغه‌ای با طول 38 سانتیمتر و وزن 3.2 کیلوگرم در غرب افریقا زندگی می‌کند.


همچنین قورباغه‌ای به نام Pipa pipa از عجیب و غریب‌ترین گونه قورباغه‌هاست. شکل این حیوان بسیار عجیب و پهن و همانند یک کلوچه است. این حیوان تمام عمر خود را در آب سپری می‌کند.

 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر