قوانین مهاجرت سرمایه گذاری آمریکا

mojtaba_br

همراه نمونه
2015-09-21
406
41
0
قوانین مهاجرت سرمایه گذاری آمریکا: دوره اعتبار ۳ ساله قانون اخذ گرین کارت آمریکا از طریق (EB-5) در روز ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۵ برابر با ۸ مهرماه ۱۳۹۴ به پایان رسید. به دلیل نیاز کنگره آمریکا به بحث و بررسی بیشتر در مورد طرح پیشنهادی برای تغییر و تمدید قانون مربوط به سرمایه گذاری در مراکز منطقه ای، قانون فعلی تا روز 16 دسامبر 2015 برابر با 25 آذرماه 1394 تمدید شده بود. روز گذشته کنگره تصمیم گرفت تا مجددا قانون فعلی را تا پایان ماه سپتامبر 2016 برابر با 5 مهرماه 1395 تمدید کند.


پیش از این، متن طرح پیشنهادی از دو عضو مطرح سنای آمریکا برای اعمال تغییر در قانون فوق الذکر منتشر شده بود.


اگرچه تغییر در شرایط فعلی قانون، با تصویب اکثریت کنگره آمریکا در پایان مهلت قانونی (30 سپتامبر 2016) اتفاق خواهد افتاد، ولی اطلاع از تغییرات احتمالی و نتایج آن از اهمیت زیادی برخوردار است.


بر اساس طرح پیشنهادی تغییرات زیادی در قانون فعلی پیشنهاد شده است. اکثر تغییرات، مربوط به نحوه فعالیت مراکز منطقه ای و اداره مهاجرت ایالات متحده است. مواردی از جمله نطارت بیشتر بر فعالیت مراکز منطقه ای، نحوه و شرایط ایجاد شغل از سوی پروژه ها و ایجاد مکانیزمی برای کاهش مدت زمان رسیدگی پرونده ها از سوی اداره مهاجرت، موضوع این تغییرات است.


تنها موردی که مستقیما سرمایه گذار و متقاضی درخواست گرین کارت از طریق سرمایه گذاری در مراکز منطقه ای را تحت تاثیر قرار خواهد داد، افزایش حداقل مبلغ سرمایه گذاری است.


بر اساس این طرح و در صورت تصویب کنگره در پایان ماه سپتامبر 2016، مبلغ مورد نیاز برای از مبلغ فعلی ۵۰۰ هزار دلار، با ۶۰ درصد افزایش به مبلغ ۸۰۰ هزار دلار افزایش خواهد یافت.


همچنین مبلغ مورد نیاز برای سرمایه گذاری مستقیم که در حال حاضر ۱ میلیون دلار است با ۲۰ درصد افزایش به مبلغ ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار افزایش پیدا خواهد کرد.


موضوع مهم دیگر آن است که در صورت تصویب این طرح و تبدیل آن به قانون ، آن گروه از متقاضیان که پرونده آنان تا تاریخ 30 سپتامبر 2016 برابر با 5 مهرماه 1395 به اداره مهاجرت ایالات متحده واصل شده و در حال رسیدگی باشد، مشمول این قانون نشده و پرونده سرمایه گذاری آنان با مبلغ سرمایه گذاری شده فعلی (۵۰۰ هزار دلار) ادامه خواهد یافت.


لذا در صورتی که علاقمند به درخواست گرین کارت از طریق سرمایه گذاری (EB-5) هستید و شرایط اقدام برای این ویزا را دارید، می توانید از این فرصت باقیمانده استفاده کنید.


شایسته است برای کسب اطلاعات دقیق در مورد شرایط قانونی اخذ گرین کارت از طریق سرمایه گذاری، با وکیلی آگاه و متخصص در این نوع ویزامشاوره ای داشته باشید.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر