فواید زناشویی و رابطه جنسی

Nafas

افتخاری
2014-03-18
687
697
0
تهــــــــــــران
علاوه بر قلبی سرشار از عشق، رابطه عاشقانه نیز دارای فوایدی جهت حفظ سلامتی است.
برخی مطالعات علمی بیان می دارد روابط عاشقانه، لمس یکدیگرو رابطه جنسی دارای فواید بسیاری جهت حفظ سلامتی است مانند کاهش فشار خون. البته رابطه جنسی، حفظ سلامت فرد و شادی او را ضمانت نمی کند، اما تیر عشق سلامت بیشتر را به سوی شما نشانه می رود.
رابطه جنسی برای قلب مفید است.
آیا می خواهید سالم باشید و در عین حال به شما خوش بگذرد؟ توجه داشته باشید هر چیزی که باعث فعالیت قلب شما شود برای بدن شما نیز مفید است که این امر شامل رابطه جنسی نیز می شود. تحریک جنسی باعث می گردد قلب با سرعت بیشتر بزند و در اوج لذت جنسی میزان ضربان قلب در دقیقه به اوج خود می رسد.
اما مانند ورزش، در اوج لذت جنسی نیز میزان ضربان قلب به شدت آن بستگی دارد. برخی مطالعات حاکی از آن است که میزان متوسط ضربان قلب در اوج لذت جنسی مانند میزان ضربان قلب در هنگام انجام ورزش های سبک است مانند بالا رفتن از ﭘله. البته این مقدار برای حفظ سلامت فرد کافی نیست.

رابطه جنسی برای قلب مفید است.
بزرگسالان باید هر هفته حداقل ۱۵۰ دقیقه(دو ساعت و نیم) ورزش های هوازی متوسط انجام دهند مانند پیاده روی تند یا دوچرخه سواری.
اگر آن قدر خوش شانس نیستید که در هفته ۱۵۰ دقیقه اوج لذت جنسی داشته باشید به ورزش دوچرخه سواری یا پیاده روی تند یا به رقص بپردازید.
اگر به بیماری قلبی مبتلا هستید این به آن معنا نیست که باید همیشه در رختخواب باشید. متخصصان توصیه می کنند فرد تا مادامی که قادر است فعالیت های روزمره خود را مانند بالا رفتن از پله ها به اندازه دو پایگرد انجام دهد و در ناحیه سینه احساس درد نکند می تواند به صورت معمول رابطه جنسی داشته باشد.
منبع: ریرکپاناپیپات پی[۱]، استانیک ام اس[۲]، ام ان کوتلر[۳]. رابطه جنسی و قلب: نقش متخصص قلب وعروق چیست؟مجله قلب اروپا ۲۰۰۱؛ ۲۲ : ۲۰۱-۲۰۸ .
در آغوش کشیدن یکدیگر فشار های عصبی را از بین می برد.
بر اساس گفته محققان در آغوش کشیدن فردی که به او علاق دارید فشار خون را کاهش می دهد. در طی یک آزمایشی که در این زمینه انجام پذیرفت مشخص شد زوجینی که دست یکدیگر را به مدت ۱۰ دقیقه می گرفتند و به دنبال آن ۲۰ ثانیه یکدیگر را در آغوش می کشیدند عکس العمل سالم تری از خود در برابر استرس مانند صحبت در جمع نشان می دادند. در مقایسه با زوجینی که بدون لمس یکدیگر نشسته بودند زوجینی که یکدیگر را در آغوش کشیده بودند دارای:
ضربان قلب پایین تر
فشار خون پایین تر
و ضربان قلب آنان کمتر افزایش می یافت.
پس همسر خود را در آغوش بکشید این امر باعث می شود فشار خون شما در حد سالم باقی بماند.
در مورد نوازش فرد بدون اهداف جنسی نیز همین اثر مشاهده شد البته این نوع نوازش فشار خون را در میان زنان کاهش می داد نه مردان.
منبع: گرون کی ام[۴]، اندرسن بی جی[۵]، گیردلر اس اس[۶]، لایت کی سی[۷]. رابطه گرم با همسر در ارتباط با واکنش پذیری قلبی عروقی. رفتاری پزشکی،

رابطه جنسی قادر است استرس را از بین برد.

حجم کار بسیار بالاست؟ پس از کار ناراحت و خسته هستید؟ بر اساس مطالعه ای که بر روی ۴۶ زن و مرد انجام پذیرفت مشخص شد رابطه جنسی قادر است استرس زندگی در قرن ۲۱ را کاهش دهد.
در این تحقیق شرکت کنندگان یک یادداشتی از فعالیت های جنسی خود تهیه کردند که شامل رابطه جنسی از طریق دخول یا رابطه جنسی خارجی و خود ارضایی بود. در آزمایشات مربوط به استرس از جمله صحبت در جمع و انجام محاسبات ذهنی با صدای بلند افرادی که هیچ رابطه جنسی نداشتند دارای سطح بالاتری از استرس بودند. و کسانی که فقط رابطه جنسی از طریق دخول داشتند دارای فشار خون پایین تری بودند. این امر نشان می دهد که آنان با استرس بهتر کنار می آیند.
برخی افراد احساس می کنند صمیمت و اوج لذت جنسی بدون دخول باعث آرامش آنان می شود همانند ورزش و دارو. البته لزومی ندارد حتما رابطه جنسی از طریق دخول باشد هر نوع رابطه ای که به شما حس خوبی می دهد مناسب است.
منبع: برودی اس[۸]. پاسخ فشار خون به استرس در افرادی که به تازگی رابطه جنسی از طریق دخول را آغاز کرده اند در مقایسه با کسانی رابطه جنسی نداشته یا گونه ای دیگر رابطه جنسی داشته اند بیشتر است . روانشناسی زیستی،
رابطه جنسی به صورت هفتگی بیماری ها را دفع می نماید.
محققان بیان می دارند بین رابطه جنسی و سیستم ایمنی بدن رابطه ای وجود دارد. طی تحقیقی که در پنسیلوانیا انجام پذیرفت مشخص شد دانشجویانی که یک بار یا دوبار در هفته رابطه جنسی داشتند در بدن آنان سطوح بالایی از مواد ضد بیماری وجود داشت. بعلاوه مشخص شد ایمونوگلوبولین ای(ای جی ای)[۹] در افرادی که یک بار یا دوبار در هفته رابطه جنسی داشتند در مقایسه با افرادی که اصلا رابطه جنسی نداشتند۳۰ درصد بالاتر بود. اما در افرادی که بیش از دوبار در هفته رابطه جنسی داشتند این سطح پایین بود. اما هنوز نمی توان یک جدول زمانی برای رابطه جنسی تعیین نمود. تحقیقات بیشتری لازم است تا ثابت شود رابطه جنسی هفتگی به سیستم ایمنی بدن یاری می رساند. تحقیقی دیگر مشخص شد نوازش سگ در دانشجویان باعث افزایش سطح ای جی ای می شود(اما آرام نشستن و نوازش سگ در خواب چنین تاثیری ندارد.)




 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: zahra

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر