غذايی برای جلوگيری از پوكی استخوان

Atash

افتخاری
2013-07-17
1,568
3,723
0

  • [h=2]غذايی برای جلوگيری از پوكی استخوان[/h]
    100881620896.jpg






    مواد لازم براي يك نفر
    چغندر: نصف يك عدد
    تخم‌مرغ: يك عدد
    روغن زيتون: يك قاشق غذاخوري
    سير خرد شده: يك عدد
    پيازچه خرد شده: يك عدد
    پنيرپيتزا رنده شده: يك‌دوم پيمانه
    نمك و فلفل: به مقدار لازم
    طرز تهيه: درون يك ظرف آب بريزيد و روي حرارت بگذاريد تا بجوشد. سپس چغندر را درون آن بيندازيد تا بپزد و نرم شود. مي‌توانيد آن را بخارپز نيز بكنيد. سپس آن را از درون ظرف درآورده و پوست آن را بكنيد. به صورت دلخواه خرد كنيد و كنار بگذاريد تا سرد شود. در اين زمان بقيه مواد را آماده كنيد.
    درون يك تابه روغن بريزيد و آن را روي حرارت بگذاريد تا داغ شود سپس سير را درون روغن بريزيد و 30 ثانيه آن را به هم بزنيد تا سرخ شود بعد پيازچه را نيز به آن اضافه كنيد و تفت دهيد، به آنها ادويه بزنيد و از روي حرارت برداريد.
    فر را روي 375 درجه فارنهايت تنظيم كنيد و ظرف فر را به روغن آغشته كنيد و بگذاريد تا كمي گرم شود.
    در يك كاسه تخم‌مرغ، نمك، فلفل، شير، مخلوط پيازچه و سير و پنير پيتزا را بريزيد و خوب مخلوط كنيد تا كاملا يكنواخت شود. سپس لبو را نيز درون آن بريزيد. تمام مواد را داخل ظرف فر بپزيد و 40ـ35 دقيقه بگذاريد تا بپزد. وقتي روي آن طلايي شد از درون فر بيرون بياوريد و با تزيين دلخواه آن را سرو كنيد.
    چغندر كه پخته شده آن لبو نام دارد خواص غذايي بسيار دارد. رنگ بنفش چغندر به خاطر رنگدانه‌اي به نام بتاسيانين است كه اثر ضدسرطاني دارد.
    از ديگر خواص چغندر اين است كه حاوي فولات بالا مي‌باشد. فولات براي رشد طبيعي خصوصا در دوره جنيني لازم است و از نقايص مادرزادي ستون فقرات جلوگيري مي‌كند. نياز روزانه هر فرد به فولات حدودا 400 ميكروگرم است و هر پيمانه چغندر پخته حدود 136 گرم فولات دارد.
    مطالعات مختلفي نشان داده‌اند كه فيبر موجود در چغندر به كاهش LDL و كلسترول كلي بدن كمك مي‌كند.
    منيزيم يك ماده معدني مهم براي توليد استخوان‌هاي سالم و حفظ استحكام آنهاست. بدون وجود سطح كافي منيزيم، كلسيم نمي‌تواند بخوبي مورد استفاده قرار گيرد. چغندر حاوي مقدار زيادي منيزم است و مصرف آن خصوصا در خانم‌ها براي كاهش خطر پوكي استخوان توصيه مي‌شود. دقت كنيد كه برگ‌هاي چغندر حاوي مقدار زيادي اسيد اگزاليك هستند كه با متابوليسم كلسيم مداخله مي‌كنند. بنابراين افرادي كه از پوكي استخوان رنج مي‌برند بايد مصرف برگ چغندر را به حداقل برسانند.
    چغندر را به صورت نشسته مي‌‌توان به مدت 4 ـ2 هفته در يخچال نگهداري كرد. در هنگام انتخاب چغندر بهتر است آنهايي را انتخاب كنيد كه اندازه كوچك يا متوسط دارند و ريشه آنها نرم، لطيف و پررنگ باشد.​




 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر