Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,709
2,901
113
چابکســـر
ناسا تصاویر منحصربفردی را از عبور ایستگاه فضایی بین‌المللی از مقابل ماه کامل منتشر کرده است.
بیل اینگالز و جوئل کاسکی عکاسان ناسا، در زمان عبور ایستگاه فضایی از مقابل ماه، این عکس‌ها را از وودفورد در ویرجینیای آمریکا برداشتند.
به گفته آقای اینگالز گرفتن این عکس‌ها کار "بی‌اندازه دشواری نیست" اما به زمان سنجی، برنامه ریزی، آمادگی و شناخت دقیق از امکانات و محدودیت های دوربین و یافتن محل مناسب برای عکسبرداری نیاز دارد.







ایستگاه فضایی بین‌المللی با سرعت سی هزار کیلومتر از مقابل ماه عبور کرد، از این رو عکاسان برای عکسبرداری هشتاد و دو صدم ثانیه بیشتر فرصت نداشتند.
این ایستگاه که چهار صد کیلومتر بالاتر از سطح زمین در مدار قرار دارد، معمولا از ستارگان اطراف قابل تشخیص نیست اما اگر دیده شود مانند خط روشنی است که با سرعت زیاد حرکت می‌کند.
ایستگاه فضایی بین المللی حدود ۱۱۰ متر، به اندازه یک زمین فوتبال، طول دارد و بزرگترین شی ساخته بشر در فضاست.
اما در مقابل ماه که ۳۴۷۵ کیلومتر قطر دارد مانند ذره‌ای به نظر می‌رسد.
عبور ایستگاه فضایی از مقابل ماه چند روز بعد از وقوع "ماه آبی" رخ داد.
ماه آبی پدیده‌ای است که ربطی به رنگ ماه ندارد و به ظهور دو قرص ماه کامل در طی یک ماه، اشاره دارد که از عدم تطبیق تقویم شمسی و قمری ناشی می شود.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر