علت صدای تق تق هارد دیسک برای چیست ؟

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,710
2,901
113
چابکســـر


علت صدای تق تق هارد دیسک برای چیست ؟ یکی از اصلی ترین قطعات داخل کامپیوتر هارد دیسک می باشد که باید کاربران به آن دقت ویژه ای داشته باشند و به محض رویت و شنیدن صدای غیر متعارف از این قطعه آن را تعویض یا با استفاده از دستگاههای تخصصی که وجود دارد مشکلش را حل کنند . البته این دستگاهها در اختیار شرکت های متخصص در زمینه ریکاوری اطلاعات می باشد .
چرا هارددیسک کامپیوتر من با اینکه چند سالی هست کار می کند یکدفعه صدای تق تق از آن شنیده می شود ؟ دقت داشته باشیدکه قطعات تولید شده در سال های جدید با قطعاتی که در سالهای گذشته تولید می شده اند بسیار متفاوت می باشد و شرکت ها به سمت مصرف گرایی سوق پیدا کرده اند و سعی می کنند محصولاتی را روانه بازار کنند که عمر مفید آن بیشتر از یک دوره زمانی مشخص نباشد . هارد دیسک ها قبلا با ضمانت پنج ساله و در حال حاضر با ضمانت یکساله در بازار عرضه می شوند . به نظر شما این چه معنی میدهد .


صدای تق تق هارد دیسک بدلیل ضربه های ناگهانی ، افتادن کیس و نوسانات برق ایجاد می شود و راه حلی وجود ندارد مگر اینکه قطعه شما دارای ضمانت باشد و شرکت گارانتی قطعه معیوب را با یک قطعه سالم جابجا کند به شرطی که از قبل اطلاعات را جابجا کرده باشید .
ضربه مهم ترین دلیل و نوسانات برق دومین دلیل برای خرابی هارد دیسک در سالهای اول خرید این محصول می باشد واگر عمر هارد دیسک شما از پنج سال گذشته است و دو مورداول برای آن اتفاق نیافتاده عمر هارد دیسک به پایان رسیده است در شرایطی که هارد شما زیاد صدا بدهد .
به این نکته هم دقت داشته باشید که این مشکل برای تمام کاربران اتفاق نمی افتد و شرکت های تولید کننده به دنبال این موضوع نیستند که با توضیح محصولات بی کیفیت در بازار نام برند خودشان را در بین مردم بی ارزش کنند . بنده به طور کلی و طبق تجربه یکسری موارد را نام برده ام و به صورت صد در صد این موضوع که هارد بعد از 5 سال خراب می شود درست نمی باشد .

منبع:
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر