علت اصلی جوش صورت را در رختخوابتان بیابید

Nafas

افتخاری
2014-03-18
687
697
0
تهــــــــــــران
یافته های جدید دانشمندان نشان می دهد عامل اصلی دیر بهبود یافتن جوش ها و لکه های صورت را باید در...

به گزارش نامه نیوز به نقل از جام نیوز، یافته های جدید دانشمندان نشان می دهد عامل اصلی دیر بهبود یافتن جوش ها و لکه های صورت را باید در لا به لای موهایتان جستجو کنید. موها آغشته به چربی هستند و این چربی سریعا با هر پارچه و یا ملحفه ای که در ارتباط باشند جذب آن می شود و محیطی برای "رشد میکروب ها" فراهم می کند.




بررسی ها نشان می دهند ارتباط نزدیکی بین ملحفه و بالش با جوش ها وجود دارد و این در حالی است که دانشمندان با انجام آزمایشاتی روی هزاران افرادی که از جوش های چرکی روی صورت خود رنج می برند دریافتند علت اصلی بروز آنها و وقفه طولانی مدت در بهبود نیافتن آنها بالشت است.




نتایج مطالعات نشان می دهند بالش ها هر 2 هفته یک بار باید با "شوینده های بهداشتی" و مواد ضد عفونی شسته شوند و اگر موهای چربی دارید، تعداد حمام رفتن‌هایتان را بیشتر کنید تا از شر جوش های صورت خلاص شوید.




چند راه حل فوق العاده برای درمان جوش صورت:


- عسل، این ماده مغذی و البته خوشمزه هم می‌تواند برای رفع جوش‌های شما کمک بزرگی به حساب بیاید. برای این کار مقداری عسل را روی محل جوش قرار داده و 15 دقیقه تامل کنید؛ سپس صورت خود را بشویید. برای تاثیر بیشتر این ماسک، سه روز در هفته از آن استفاده کنید.


- یکی دیگر از انواع ماسک‌های ضد جوش، موز له شده است. موز را له کنید و روی جوش قرار داده و پس از 20 دقیقه محل جوش‌ها را با آب گرم بشویید.


- استفاده از شلغمی که کاملا له شده باشد هم می‌تواند برای رفع جوش‌های سطحی مفید باشد.


- استفاده روزانه و مداوم از ماست کم‌چرب به عنوان یک ماسک نیز برای مبتلایان به این عارضه پوستی کمک بزرگی به حساب می‌آید. برای استفاده از ماست بهتر است ابتدا پوست صورت خود را با آب ولرم کاملا تمیز کنید و پس از آن ماست کم‌ چرب را به مدت 30 دقیقه روی پوست خود قرار دهید. اگر قصد استفاده از این ماسک را دارید، دقت داشته باشید اگر از ماست پرچرب استفاده کنید نه تنها جوش‌های شما برطرف نمی‌شود که باعث تشدید جوش ها نیز خواهد شد.


- استفاده از گلاب هم یکی از راههای پیشگیری و همچنین درمان جوش‌های صورت است. برای این کار خوب است صورت خود را هر روز با گلاب شست وشو دهید. البته بهتر است این کار قبل از خواب انجام شود تا گلاب مدت زمان بیشتری روی پوست باقی بماند.


- در پایان افرادی که نگران جوش‌های صورت خود هستند بهتر است بدانند بخور دادن می‌تواند کمک بزرگی برای برطرف شدن جوش‌های آنها باشد بنابراین از بخور دادن مرتب و مداوم در طول هفته غافل نشوید.


__________________


 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Atash و pegah

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر