عربستان، اسرائیل خلیج‌فارس

  • نویسنده موضوع نویسنده موضوع Atash
  • تاریخ شروع تاریخ شروع
👋 سلام!

انجمن یه حس خوب جایی برای گفت‌وگو، تجربه‌های مفید و ارتباط دوستانه است. برای ارسال پیام، چت خصوصی، یا دانلود فایل‌ها، کافیه ثبت‌نام کنی.

📝 [ثبت‌نام کن و شروع کن!]

Atash

افتخاری
2013-07-17
1,565
3,717
0
[h=1]عربستان، اسرائیل خلیج‌فارس
[/h]

» سرویس: بين الملل - گزارش و تحليل
کد خبر: 94022112396
دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲



مدیر سیاست خارجی روزنامه اینترنتی هافینگتون پست در مطلبی با انتقاد از تجاوزات اخیر عربستان به یمن، آن را با حملات رژیم صهیونیستی به غزه مقایسه کرد و گفت که ریاض در حال تبدیل شدن به اسرائیل حوزه خلیج‌فارس است.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رابرت نایمان، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی در پایگاه آمریکایی هافینگتون پست در مطلبی می‌نویسد: «ظاهرا عربستان سعودی در حال تبدیل شدن به اسرائیل کشورهای خلیج‌فارس است که به یک متجاوز همیشگی بین همسایگان خود تبدیل شده است و در تجاوزات خود از آمریکا کمک می‌گیرد.
در واقع می‌توان استدلال کرد که عربستان بیش از اسرائیل به یک مهاجم منطقه‌ای خطرناک تبدیل شده است چرا که تاکنون، دست‌کم، تجاوز عربستان به یمن، همانند تجاوز آن به بحرین، با واکنش بین‌المللی کمتری از جمله در آمریکا روبه‌رو بوده است تا حمله اخیر اسرائیل به غزه.
همانند جنگ‌های اخیر اسرائیل در غزه و لبنان، کمپین عربستان سعودی به لحاظ نظامی یک ناکامی و شکست محسوب می‌شود و این بدین معناست که آنها همانند اسرائیل در غزه و لبنان، تعداد زیادی انسان از جمله غیرنظامیان را کشته‌اند در حالی که هدف نظامی مشخصی هم نداشته‌اند.
حملات هوایی علیه سکونتگاه عبدالله صالح، رئیس‌جمهوری سابق یمن در استان صعده، همچنین بیانگر این است که ائتلاف تحت رهبری عربستان برای رسیدن به پیروزی نظامی از طریق کشتن رهبران اپوزیسیون تمایل دارد. شش هفته پس از آغاز بمباران‌ها، تحلیلگران بر این باورند که این کمپین در رسیدن به بیشتر اهداف اصلی خود شکست خورده است.
بیش از 1400 تن از ماه مارس که زمان آغاز کمپین بمباران هوایی علیه حوثی‌هاست، کشته شده‌اند. براساس گزارش آکسفام، 1400 فردی که تاکنون کشته شده‌اند، شامل دست‌کم 400 غیرنظامی است. عربستان، همانند اسرائیل در غزه وانمود می‌کند که پیش از حمله برای فرار به غیرنظامیان یمنی هشدار می‌دهد. براساس قوانین حقوق بین‌المللی آنها باید از تلفات غیرنظامی جلوگیری کنند. اما ادعای آنها همانند اسرائیل، از سوی سازمان ملل متحد رد می‌شود.»
انتهای پیام


 

درباره ما

  • انجمن یه‌حس‌خوب در اردیبهشت سال 1392 با هدف ایجاد یک شبکه اجتماعی شامل موضوعات سرگرمی، علمی، دانشگاهی، فناوری و ... شروع بکار کرد و بیش از یک دهه آنلاین است. این مجموعه کاربرمحور بوده و اعضای آن در طول این سال‌ها تجارب خود را برای شما بازدیدکنندگان عزیز به اشتراک گذاشتند. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد، از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری نمایند.

منوی کاربر