شناخت مکانیسم مرگ های ناشی از بی نظمی ضربان قلب

جام جم آنلاين: دانشمندان دریافته اند که چرا برخی بیماران جوان مبتلا به بی نظمی ضربان قلب در معرض خطر مرگ ناگهانی قرار دارند. محققان بر این باورند که یافته های فوق می تواند منجر به شناخت داروهای جدید برای بر خی انواع آریتمی یا بی نظمی ضربان قلب شود.
آریتمی عبارت است از یک ضربان قلب غیر طبیعی است کهک از هر گونه تغییر ، انحراف یا عملکرد نا مناسب در سیستم الکتریکی قلب ناشی می شود. آریتمی ممکن است بصورت ضربان تند غیر طبیعی (تاکی کاردی) یا ضربان کند غیر نرمال (برادی کاردی) و برخی از این موارد (مانند فیبریلاسیون بطنی) ممکن است کشنده باشند.
در تحقیقات جدید مکانیسم ملکولی که می تواند باعث سندرم آریتمی شود که در برخی افراد جوان به مرگ ناگهانی می انجامد. طبق نتایج مطالعه فوق ، این حالت بوسیله یک جهش که قادر به تخریب جریان ورودی و خروجی مواد شیمیایی مهم در سلولهای عضله قلب است ، ایجاد می شود.
محققان دریافته اند بیمارانی که دارای جهش ژنتیکی مربوط به یک پروتئین خاص (ankyrin-B) هستند در معرض مرگ ناگهانی ناشی از آریتمی قلبی قرار دارند. این پروتئین با سه پروتئین مختلف ترکیب شده تشکیل کمپلکسی را می دهد که ورود و خروج یون های مختلف را به خارج و داخل سلول موجب می شود.
این کمپلکس با حفظ سطوح نرمال یون های خاص که برای یک ضربان قلب نرمال ضروری هستند ، بعنوان یک دریچه ایمنی عمل می کند. جهش های ژنتیکی در برخی افراد باعث شکسته شدن این کمپلکس و منجر به آریتمی کشنده می شوند.
تعیین علت و ساختار این اختلال باید جامعه پزشکی را بر آن دارد تا در جهت ایجاد داروها و روشهای درمانی جدید بکوشند.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر