شباهت پسر افغانی به مسی فوتبالیست

Nafas

افتخاری
2014-03-18
687
697
0
تهــــــــــــران
به طور معمول شباهت دو انسان در دو جغرافیای متفاوت و دور از هم زودتر خبرساز میشود اما اگر در یک سوی این ماجرا، ستارهای چون لیونل مسی باشد، داستان فقط در حد خبر نمیماند.

جوانی که ۲۶ ساله است و در ماه ژوئن سال ۱۹۸۷ در هرات در غرب افغانستان به دنیا آمده؛ دقیقا همان ماه و سالی که مسی متولد شده است اما در آن سر دنیا و در آرژانتین.

انسانهای شبیه به هم معمولا در فیلمها و داستانها بیشتر دیده میشوند.

در دنیای واقعی به باور بسیاری از دانشمندان علم ژنتیک، شباهت افرادی که هیچ رابطه خونی با هم نداشته باشند بسیار نادر است.اما یکی از همین موارد بسیار نادر، اینجا در هرات در غرب افغانستان، زندگی یک نفر را زیر و رو کرده است.

به طور معمول شباهت دو انسان در دو جغرافیای متفاوت و دور از هم زودتر خبرساز میشود اما اگر در یک سوی این ماجرا، ستارهای چون لیونل مسی باشد، داستان فقط در حد خبر نمیماند.




'مسی مسلمان شده است'

همه چیز از حدود یکماه پیش شروع شد؛ زمانی که یک پزشک هراتی در یک میهمانی جوانی را دید که شباهتی باورنکردی با لیونل مسی آرژانتینی، ستاره فوتبال جهان داشت. او با موبایلش عکسی از این جوان گرفت و در صفحه فیسبوکش منتشر کرد و دقیقا پس از آن بود که شایعه مسلمان شدن لیونل مسی و دیده شدنش در یک مسجد، به سرعت در شبکههای اجتماعی پخش شد و از مرزهای افغانستان گذشت.

البته این جوان هراتی هم که نامش عبدالکریم است از این شباهت چهره و بعضی ویژگیهای دیگر او با لیونل مسی ستاره فوتبال جهان و آرژانتین بینصیب نمانده و سوژه شبکههای اجتماعی شده است . جوانی که ۲۶ ساله است و در ماه ژوئن سال ۱۹۸۷ در هرات در غرب افغانستان به دنیا آمده؛ دقیقا همان ماه و سالی که مسی متولد شده است اما در آن سر دنیا و در آرژانتین.

'استاد مسی'

عبدالکریم در یک مدرسه ابتدایی در شهر هرات جغرافیا درس میدهد. هیچ کدام از دانشآموزان این مدرسه نام و یا نام خانوادگی او را نمیدانند و از همان روزهای اولی که عبدالکریم به این مدرسه آمد، او را 'استاد مسی' صدا کردند. مسئولان اداری و دیگر آموزگاران مدرسه هم به او 'استاد مسی' میگویند.

حتی دانشآموزان به جای اینکه بگویند ساعت بعد درس جغرافیا داریم، میگویند "ساعت بعد استاد مسی میآید."

مزیت یا دردسر؟

در ماههای اخیر شباهت عبدالکریم با مسی، مزیتها و دردسرهای فراوانی برای او به دنبال داشته است. وقتی برای خرید به بازار میرود، فروشندگانی که طرفدار دوآتشه مسی هستند با او ارزانتر حساب میکنند. برخورد آنهایی که از بارسلونا و لیونل مسی دل خوشی ندارند هم قابل پیشبینی است.

حالا دیگر هراتی های علاقمند به فوتبال و ستاره آرژانتینی، با عبدالکریم عکس یادگاری میگیرند.

عبدالکریم از اینکه به او مسی میگویند و با او عکس میگیرند خوشحال است اما در عوض بسیار پیش میآید که در محافل عروسی و یا در میان جمع احساس راحتی نمیکند.از اینکه همه به او خیره میشوند، ناراحت است. پیش از این عبدالکریم راحتتر میتوانست در محافل شادی برقصد و یا آواز بخواند. عبدالکریم به فوتبال هم علاقه دارد و عضو یک تیم محلی در هرات است.

عبدالکریم مانند مسی متاهل است، مثل او یک فرزند دارد و تنها فرزندش نیز پسر است. از همه مهمتر اینکه اندام، چهره و رنگ پوستش نیز به صورت خیره کنندهای به مسی شباهت دارند. تنها عبدالکریم حدود ۳ سانتی متر از لیونل مسی بلندتر است. او مانند مسی در پست مهاجم بازی میکند و در رد کردن توپ از مدافعان حریف هم مهارت دارد.

خودش پیش از آنکه به دلیل شباهت با مسی به شهرت برسد و در کانون توجه دیگران قرار بگیرد، از طرفداران سرسخت تیم فوتبال بارسلونای اسپانیا و از علاقمندان مسی بود. او حالا تقریبا همه بازیها لالیگا را بخاطر مسی و تیمش دنبال می کند.

نگاهش به بارسلونا و ستاره مورد علاقهاش هم کاملا دگرگون شده تا جایی که میگوید اگر توان مالی میداشت، حتما به دیدار مسی میرفت.

زمانی فرانسوا برونیلی عکاس مشهور فرانسوی ۲۰۰ عکس از افرادی تهیه کرده بود که بی هیچ رابطه ژنتیکی، شباهت زیادی با هم داشتند. ولی نیم نگاهی به آن عکسها نشان میدهد که شباهت عبدالکریم هراتی و لیونل مسی آرژانتینی بسیار بیشتر از آن افرادی است که برونیلی از آنها عکس گرفته بود.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Sina

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر