سرور ایده ال خود را بیابید : کدام پکیج سرور جهت استفاده شما مناسب است !

sheyda69

New member
2016-07-11
14
6
0
iran
vps-hosting.jpg


امروزه «جهان میزبانی وب »به عنوان بخش مهمی از گرداننده شغل های جهان ست که تا هشتاد درصد شغل ها تا پنجاه درصد نیاز خانواده ها را در برمی گیرد. دیگر آن روزها رفته اند که مقایسه هاست با هاست دیگر کار شاقی به نظر می رسید! یا حتی نمی توانستید پکیج های هاست یک کمپانی را با مقایسه بکنید و گیج می شدید !

زمانی که هاست میزبانی را گزینش می بکنید چه این گزینش جهت پروگرام فرد دی های مهم و حیاتی مجموعه بزرگ و چه برای وب سایت ساده شخصی خودتان باشد بخش اعظمی از سخت افزار نرم افزار سرور در این دو گزینش یکسان خواهند بود. ولی یک فرق عمده و مهم بین پکیج های هاست و میزبانی وجود دارد آن سوالی است که باید از درمورد مقیاس اندازه سرور بپرسید . انتخاب یک پکیج که به اندازه کافی بزرگ باشد جهت حفظ سرعت وب سایت شما در موقع اوج ترافیک یا به اصطلاح پیک وب وب سایت خیلی مهم ضروری است البته یا گران نیز خیلی تعیین کننده در انتخاب شماست .

جهت درک کامل این مسئله در ادامه با ما همراه باشید تا شاخصه های خیلی مهم سرور را به اتفاق مرور کنیم:

سخت افزار سرور: ایجاد یک بنیان مناسب

باور داشته باشید یا نه به هر حال شما هـر روز بوسیله جهان ی سرورها محاصره شده اید.از سرور شرکت های کوچک گرفته که مدیریت شبکه های چاپگر را به عهده دارند تا سرورهای ذخیره سازی اطلاعات متصل به شبکه که بسياري از مردم جهت پشتیبان گیری از داده هایشان استفاده می کنند . سرورها تمام در اطراف شما هستند ! اما اکثر سرورها به گونه ای طراحی شده اند که به تعداد اندکی مجوز اتصال همزمان به سرور را می دهند و بسیار زیاد قدرتمند تر از دسکتاپ رایانه شما نیستند. برای وب سایتتان شما نیاز به سروری دارید که بتواند صدها یا( {هزاران |هزارها) اتصال را در یک وقت برقرار نماید بتوانید با آن بدون وقفه نامحدود کار بکنید .

اندازه سرور

وقتی شما سروری را انتخاب می بکنید می بایست به دنبال سه شاخصه مهم سخت افزار باشید که تعیین بکنید کدام سرور مناسب کار شماست!

۱)پزدازنده :


مغز سرور شماست اکثر سرورها حاوی پردازنده های چند هسته ای هستند پس می توانند با سرعت و کارایی بالا به بهتر ی از عهده کارهای محاسباتی بربیایند . در مجموع هر چقدر که پردازنده شما قوی تعداد نخ (Thread) اختصاص داده شده به سرور شما بیشتر باشد پروگرام های پیچیده و نرم افزار های شما بهتر اجرا خواهند شد.

۲)RAM :

«حافظه» جهت عملیات سرور حیاتی است . چون اجازه دسترسی به اطلاعات را بدون اعمال فشار عملیات خواندن/نوشتن به درایوهای حافظه سرور فراهم می نماید . حتی یک بلاگ شخصی نیز نیاز به هم حافظه مناسب دارد . که بایستی از CMS های چون وردپرس که زیاد محبوب شده اند به خاطر رعایت مسئله حافظه تشکر کرد.در سرور اختصاصی ۴GB حداقل میزان حافظه ای است که می بایست در نظر بگیرید.

۳)محیط هارد :

سرانجام فضای هارد سرور شما با اهمیت زیاد است به اینکه محدودیت هارد و میزان ی که می توانید اطلاعات را بر روی سرورتان ذخیره بکنید تعیین می نماید . از تصاویر گرفته تا فایل های HTML وب وبسایت شما نیاز به تنفس دارد . مفهوم این حرف در این مخفی است که جهت مثال چنانچه شما وب وبسایت مثل وبسایت تجاری با صدها محصول دارید این ضرورت وجود دارد و نیازمند به یک محیط بزرگ هستید . اگر در شرکت ی که مسئولیت میزبانی وب سایت شما با آن است مورد درایو SSD وجود داشته باشد اینها سريع تر و قابل اعتماد تر از درایوهای قدیمی می باشند .

رفع اشکالات پشتیبانی


در حالیکه قدرت و سرعت سخت افزار جهت دسترسی روز به روز به سرور خیلی مهم است شما باید سخت افزار و پروگرام مربوط به سرور خود را جهت اطمینان از حفاظت داده ها در نظر داشته باشید . جهت مثال سرورهای بسياري دیسک های را دو نسخه ای می کنند اجرای دو دیسک بر روی « رید ۱ » جهت اطمینان از این است که چنانچه یکی از دیسک ها خراب شدند کل سیستم از بین نخواهد رفت . رید ۱ ، ۵ و ۶ مورد های افزونه ای محبوبی جهت این کارکرد می باشند . اما نیازمند چندین درایو هستند و می توانند باعث بیشتر شدن خیلی قیمت سرور شما شوند در حالیکه در دراز مدت به شما آرامش خاطر می دهند.

اوج ترافیک «آغوش مرگ»

هر وبسایتی استرس درباره اوج ترافیک دارد : تعداد کاربر انی که تلاش خواهند کرد تا در لحظه بیشترین محبوبیت وب وب سایت به آن دسترسی داشته باشند. برای وب وبسایت های شرکـت این حالت اکثرا ٌ بعد از انشار خبرنامـه مهم اتفاق می افتد.

خطرات ناشی از نا آماده بودن


اگر وب سایت شما از عهده یک اوج ترافیک بالا برنیاید در میزان خزیدن نماید شده و یا به صورت کامل آفلاین خواهد شد. این برای صاحبان وبسایت بسیار زیاد زیاد مخرب است و به همین دلیل باید با دقت انجام شود . چون به این مفهوم است که سایت در اوج محبوبیت قطع و غیرقابل دسترس است . قطع بودن سایت شما در زمانی که مردم انتظار دارند به محتوای نو سایت شما دسترسی داشته باشند غیر پیشرفته به نظر می آید باعث می شود وب سایت های دیگر محتوای وب سایت شما را آپلود کرده از ویژگی ها ی ترافیک برای اهداف خودشان استفاده کنند.

انتخاب میزبان مناسب برای از عهده برآمدن اوج ترافیک

در حالیکه سیسـتم های تحویل محتوای طرف سوم هم وجود دارند که با هدف تقویت وب وبسایت در زمان اوج ترافیک به میدان می آیند معیار واقعی توانایی وب سایت شما برای حفظ سطح بالایی از اوج ترافیک به پکیج های میزبانی شما برمی گردد. خیلی شبیه به به این نحوه که شما وقتی روزی جهت داشتن خانواده برنامه ریزی می بکنید یک خانه را با اتاق خواب اضافی خرید می بکنید باید پکیج های میزبانی وب را با پهنای باند بالا گنجایش سرور مناسب برای میزبانی وب سایت خود خریداری نمایید .
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر