سامسونگ گلکسی نوت Edge معرفی شد : اسمارت فونی متفاوت با صفحه‌نمایش خمیده دو طرفه

mahdi km

افتخاری
2013-10-30
603
892
0
تهران
[FONT=font1_katana]
[/FONT]

سامسونگ گلکسی نوت Edge معرفی شد : اسمارت فونی متفاوت با صفحه‌نمایش خمیده دو طرفه


امروز خانواده سامسونگ از دومین فبلت خود رونمایی کرد: Samsung Galaxy Note Edge. بر خلاف دیگر نام های محصولات سامسونگ، این نامگذاری تصادفی نیست و بنا به دلیلی خاص صورت گرفته است: لبه های کناری در قسمت سمت راست گوشی به طور خمیده تا پایین قاب آن کشیده شده و لبه های کناری را پوشانده اند که ویژگی منحصر به فردی را برای این گوشی پدید آورده است. بنابراین بر خلاف شایعات، صفحه نمایش سه طرفه صحت ندارد اما همین صفحه نمایش با دو لبه خمیده به اندازه کافی منحصر به فرد است.

Galaxy Note Edge از لحاظ سخت افزار داخلی دقیقاَ بر پایه ی گلکسی نوت ۴ طراحی شده است. با این وجود تنها تفاوت میان آنها به صفحه نمایش ختم نمی شود. لبه کناری ۱۶۰ پیکسل به صفحه نمایش اضافه نموده تا رزولوشن آن را به ۱۶۰۰ در ۲۵۶۰ برساند که بالاترین رزولوشن در بین دستگاه هایی است که در جیب جا می شوند. البته با این فرض که شما گلکسی نوت را هم جزء آنها بدانید! با این روزولوشن، Galaxy Note Edge کمی عریض تر از همزاد خود یعنی گلکسی نوت ۴ خواهد بود.


سامسونگ به اندازه کافی هوشمندی را در لبه کناری صفحه نمایش Galaxy Note Edge بکارگرفته تا حتی بصورت اتفاقی هم مشکلی برای شما به وجود نیاورد.هنگامی که صفحه نمایش تلفن قفل است لبه خمیده صفحه نمایش می‌تواند اطلاعات مورد نظر شما مانند ساعت و هشدارها را نمایش دهد.

هنگامی که صفحه نمیاش را روشن می کنید، لبه کناری ناتیفیکیشن‌ها را برای قابلیت‌های مختلف به نمایش در می آورد؛ همچون میانبرهای تایمر و چراغ‌قوه و حتی خط‌کش اندازه‌گیر که به طرز شگف انگیزی با این لبه خمیده به خوبی کار می کند.

با باز کردن قفل صفحه نمایش، گزینه های در دسترس سه برابر می شوند و شما می توانید میانبرهایی را در کناره نگه دارید و یا از لبه خمیده گوشی برای نمایش سریع اطلاعات استفاده کنید(مانند فید توئیتر) و یا می توانید از همین لبه خمیده برای افزایش قابلیت مولتی تسکینگ و جابجایی بین چندین صفحه مختلف( مانند یک دسکتاپ مجازی) استفاده نمایید. قابلیت جا به جایی بین صفحات homescreen یا برنامه ها توسط این لبه خمیده امکان پذیر خواهد بود.همچنین برنامه‌های خاصی می توانند برای دسترسی سریع تر در این لبه خمیده قرار گیرند که باعث می‌شوند صفحه اصلی شما خلوت و به دور از درهم ریختگی باقی بماند. هر دو برنامه دوربین و پخش ویدئو کنترلرهای خود را در این لبه خمیده قرار داده اند تا صفحه نمایش به یک منظره‌یاب و یا جستجوی ویدئو تبدیل شود. همچنین سامسونگ یک API‌ برای استفاده توسعه دهندگان جهت بکارگیری هر چه بهتر قابلیت های لبه خمیده را به زودی ارائه خواهد داد.


همانطور که حدس زده‌اید بیشترین تجربه استفاده از این گوشی شامل لبه خمیده آن خواهد بود . بعلاوهGalaxy Note Edge یک گلکسی نوت ۴ با پردازنده اسنپ دراگون ۸۰۵ و یا پردازنده اگزینوس ۵۴۳۳ ، اندروید ۴.۴ ، سنسور ۱۶ مگاپیکسلی دوربین با فناوری OIS و قلم هوشمندS Pen است. Note Edge از باتری با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی آمپر بهره می برد که نسبت به باتری ۳۲۲۰ میلی آمپری نوت ۴ ظرفیت آن کمتر است. همچنین پورت USB آن هم از نوع قدیمی یعنی USB2.0 است.
اگر پیش بینی های ما درست از آبدربیاید، احتمالاً تا اواخر سال جاری شاهد عرضه Galaxy Note Edge خواهیم بود.
منبع:
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: سحریی و Sina

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر