ساخت نخستین شنل نامرئی صوتی سه‌بعدی جهان

روشنک m

مدیر تالار اسرار خانه داری
2013-12-01
1,103
1,110
0
ساخت نخستین شنل نامرئی صوتی سه‌بعدی جهان



مهندسان دانشگاه دوک با استفاده از چند ورقه پلاستیکی و متامواد، نخستین شنل نامرئی صوتی سه‌بعدی جهان را ارائه داده‌اند که اشیا را در برابر صوت پنهان می‌کند.

به گزارش جی تاک به نقل از سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ابزار جدید امواج صوتی را برای خلق این احساس که شنل و هر آنچه زیر آن است، وجود ندارند، مجددا مسیردهی می‌کند.

متامواد پیش‌تر برای خلق شنل‌های نامرئی و «شنل‌های موقتی» به کار رفته‌اند و اکنون دانشمندان دانشگاه دوک از آن‌ها برای ساخت شنل صوتی سه‌بعدی استفاده کرده‌اند. به همان طریق که شنل‌های نامرئی از متامواد برای مسیردهی مجدد نور حول یک شی استفاده می‌کنند، شنل صوتی نیز با امواج صوتی به گونه‌ای تعامل برقرار می‌کند گویی ابزار و اشیای پنهان در زیر آن وجود ندارد.

ابزار جدید در تمامی سه بعد و صرف‌نظر از مسیر ورود صوت یا مکان مشاهده‌گر عمل می‌کند و پتانسیل کاربردهای آتی مانند اجتناب از سونار و آکوستیک معماری را در خود دارد.

جزئیات این شنل در مجله Nature Materials منتشر شد.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: سحریی و Melika

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر