ساختمانی که آب شهر آمستردام را تصفیه می‌کند + عکس

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,710
2,901
113
چابکســـر
اداره «Waternet» در ساحل رودخانه آمستل آمستردام، یک ساختمان دو لایه است که می‌تواند 100 درصد آب مورد نیاز پایتخت هلند را تامین می‌کند.این ساختمان توسط هرمان هرتزبرگر طراحی شده و دارای ساختمان اداری، رستوران، سالن همایش و کافی شاپ است.

«Waternet» تنها سازمان در هلند است که با همه چرخه های آب طبیعی (از آب باران گرفته تا آبهای سطحی و زیرزمینی) مرتبط بوده و آب تصفیه شده و تازه را برای کل شهر آمستردام فراهم می کند.


این ساختمان به گونه ای طراحی شده که دو پل در طبقه هشتم و نهم دارد و دو برج را به هم متصل می کند.


سقف سرسبز این ساختمان که روی اتاق های پائینی را فرا گرفته به ارائه عایقی برای اتاق ها، مکانی سرسبز برای افراد و محیطی برای حشرات و گل ها پرداخته است.


اداره مذکور بر روی چند پایه قرار گرفته و اطراف آن را آبی احاطه کرده که برای استفاده خود ساختمان و همچنین کل شهر آمستردام بازیافت می شود.


سازندگان تضمین کرده اند که علاوه بر آب تصفیه شده، سطوح آب اولیه در رودخانه ها و کانال ها ثابت باقی بماند و اینکه اقداماتی برای جلوگیری از وقوع سیل در دست انجام است.



در داخل این ساختمان اداری باز و منعطف، فضاهای اجتماعی برای بحث و گفت وگو در مورد بهترین آینده ممکن برای مردم و منابع آبی آمستردام فراهم شده است.(ایسنا)
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر