زندگی جنسی پس از به دنیا آمدن نوزاد

Nafas

افتخاری
2014-03-18
687
697
0
تهــــــــــــران
به دنیا آمدن نوزاد تجربه فوق العاده و تجربه ای است که زندگی را تغییر می دهد. اما هر قدر هم که نوزاد خود را دوست بدارید باز هم نوزاد و مراقبت از او باعث وقفه در زندگی جنسی می شود. گیل سالتز ام دی روانپزشک در مرکز پزشکی بیمارستان پرسترین ویل در نیویورک می گوید: به صراحت بگویم کودکان از بین برنده رابطه جنسی هستند. سالتز متخصص درمان مشکلات جنسی و نویسنده کتاب «اثر موجی: چگونه رابطه جنسی خوب باعث زندگی بهتر می شود » است او بیان می دارد: هر چند بازگشت دوباره به زندگی جنسی مشکل است اما زوجین باید در جهت رسیدن به آن تلاش کنند. او می گوید این امر دشوار ولی ممکن است البته تا مادامی که فرد انتظارات معقولانه ای از خود و نوزاد خود دارد.
زندگی جنسی پس از به دنیا آمدن نوزاد
برای رابطه جنسی از پزشک خود کسب اجازه کنید
پس از تولد نوزاد حتما برای رابطه جنسی از پزشک خود کسب اجازه کنید
پس از گذشت چهار یا شش هفته پس از تولد نوزاد بسیاری از پزشکان به خانم ها اجازه رابطه جنسی را می دهند. قبل شروع دوباره رابطه جنسی باید ازعدم وجود ترشحات واژن اطمینان یافت. همه خانم ها چند هفته پس از زایمان این ترشحات را دارند چه زایمان طبیعی داشته باشند چه سزارین. اگر قبل از توقف ترشح این ماده رابطه جنسی انجام شود خانم ها در خطر ابتلا به عفونت قرار می گیرند. بعلاوه در صورت وجود بخیه زیاد برای داشتن رابطه جنسی باید بیشتر صبر نمود.
زندگی جنسی پس از به دنیا آمدن نوزاد
هنگامی که بی خوابی شبانه ادامه یابد مادر تبدیل به ماشین غذادهی می شود بدون هیچ احساس و میل جنسی.
مادرها- کم خوابی میل جنسی شما را از بین می برد
برای مادران خستگی شدید بزرگترین مانع در برابر بروز احساس جنسی است. به خصوص در ابتدا نوزاد معمولا بیدار می شود تا هر دو یا سه ساعت غذا بخورد و این الگو ماه ها ادامه می یابد. بر اساس بنیاد ملی خواب حدود ۳۰ درصد نوزادان تا نه ماهگی شب ها نمی خوابند . هنگامی که بی خوابی شبانه ادامه یابد مادر تبدیل به ماشین غذادهی می شود بدون هیچ احساس و میل جنسی.
زندگی جنسی پس از به دنیا آمدن نوزاد
کمبود خواب میل جنسی پدر را از بین می برد
پدرها- کمبود خواب میل جنسی شما را از بین می برد
پدر هم خسته می شود. اما با این وجود آقایان باز هم مایل به رابطه جنسی هستند. سالتز به وب ام دی می گوید برای آقایان رابطه جنسی راهی است برای رفع خستگی و احساس نزدیکی به همسر. بعلاوه قبل از رابطه آقایان نیازی به دست گرمی ندارند. بر عکس بسیاری از خانم ها که نیاز به صحبت وعشقبازی نیاز دارند تا تحریک شوند.
زندگی جنسی پس از به دنیا آمدن نوزاد
برای آقایان رابطه جنسی
خستگی
سالتز توصیه می کند:اگر خستگی فرد را از زندگی جنسی دور نگاه می دارد اولین کار این است که او با شریک زندگی خود در این باره صحبت نماید. این عمل راهی عاقلانه در جهت حل این مشکل است. سالتز همچنین توصیه می کند مادر باید از شریک زندگی خود بخواهد تا از نوزاد نگهداری کند تا او کمی استراحت کند و حالش سر جا بیاید. همچنین صبح زود هنگامی که زوجین وقت دارند کمی استراحت کنند فرصت مناسبی برای انجام رابطه جنسی است. بعلاوه باید از اعضای خانواده یا دوستان یا از پرستار درخواست نمود تا از کودک نگهداری کنند تا زوجین بتوانند مدتی را بدون وجود کودک سپری کنند. یا هنگامی که کودک در خواب است میتوان زمانی را بدون نوزاد سپری نمود. البته کودک ممکن است در بدترین زمان ممکن از خواب بیدار شود یعنی هنگامی که زوجین اتاق خواب را به آتش کشیده اند.
زندگی جنسی پس از به دنیا آمدن نوزاد
پس از بارداری هورمون های استروژن پایین می آید
هورمون های پس از بارداری و رابطه جنسی
هورمون ها هم بخشی از مشکل در برابر رابطه جنسی است. پس از بارداری هورمون های استروژن پایین می آید. این امر باعث کوتاهی مرحله تر بودن واژن شده و باعث می شود رابطه جنسی دردناک و بدون لذت باشد.
راه حل ساده: استفاده از کرم های موضعی در هنگام رابطه جنسی
زندگی جنسی پس از به دنیا آمدن نوزاد
تغییرات هورمونی که پس از تولد نوزاد رخ می دهد با بروز افسردگی در ارتباط است
الیزا راس
جراح زنان و زایمان در کلینیک کلیویج می گوید: البته پس از دوره شیر دهی و پس از بازگشت دوباره دوره قاعدگی مشکل استفاده از کرم حل می شود. تغییرات هورمونی که پس از تولد نوزاد رخ می دهد با بروز افسردگی در ارتباط
است و افسردگی مانعی در برابر میل جنسی است. پس از بارداری احساس اندوه، اضطراب، تحریک پذیری وغم ممکن است هفته ها یا حتی ماه ها به طول انجامد. اگر این احساسات را دارید با پزشک خود صحبت کنید به خصوص اگر این احساسات بدتر شد و یا اگر شما دایم احساس ناامیدی یا غم می کنید
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: zahra

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر