روبرتو کاوالی در تهران

alijenab

New member
2014-12-10
42
17
0
طهران
به مناسبت افتتاح شعبه روبرتو کاوالی در ایران و تهران (بزودی) این شعبه ای که قرار افتتاح بشه تنها نمایندگی رسمی کاوالی در ایران خواهد بود که خبر و تایید اون از طریق سایت کاوالی اعلام شده…
روبرتو کاوالی طراح مد ایتالیایی است که در ۱۵ نوامبر ۱۹۴۰ در توسکانی، منطقه ای در فلورانس ایتالیا، به دنیا آمد.
شرح حال و زندگی
روبرتو کاوالی(ROBERTO CAVALLI) در توسکانی متولد شد. پدرش، جوزفه رزی، یکی از اعضای جنبش ماکچیایلی (Macchiaioli movement) بود که هم اکنون کارهایش در موزه ی هنری یوفیزی گالری (Uffizi Gallery) نمایش داده می شود. کاوالی پس از ثبت نام در یک انستیتوی هنری در نزدیکی محل زندگی خود تصمیم گرفت تا تمرکز خود را برروی چاپ پارچه قرار دهد. کاوالی در زمان دانشجوئی اش طرح های بسیاری را برای طرح روی لباس های بافتنی ارائه داد و همین امر سبب شد تا توجه کارخانه های بزرگ صنایع کش بافت ایتالیا به او جلب شود.
کاوالی در دهه ی ۱۹۷۰ یک شیوه ی انقلابی طراحی بر روی چرم را ابداع کرد و پس از کسب جواز و انجام کارهای لازمه در مورد ثبت و فروش این اثر، تکه دوزی برروی مواد مختلف را شروع کرد. در پاریس او در مورد تکنیک های جدید خود جلساتی را برگزار کرد و طولی نکشید که از کمپانی هایی نظیر هرمس و پیر کاردین پیشنهادات کار را دریافت کرد
roberto_cavalli_horizontal_a_l.jpg

شرح حال و زندگی
روبرتو کاوالی در توسکانی متولد شد. پدرش، جوزفه رزی، یکی از اعضای جنبش ماکچیایلی (Macchiaioli movement) بود که هم اکنون کارهایش در موزه ی هنری یوفیزی گالری (Uffizi Gallery) نمایش داده می شود. کاوالی پس از ثبت نام در یک انستیتوی هنری در نزدیکی محل زندگی خود تصمیم گرفت تا تمرکز خود را برروی چاپ پارچه قرار دهد. کاوالی در زمان دانشجوئی اش طرح های بسیاری را برای طرح روی لباس های بافتنی ارائه داد و همین امر سبب شد تا توجه کارخانه های بزرگ صنایع کش بافت ایتالیا به او جلب شود.
کاوالی در دهه ی ۱۹۷۰ یک شیوه ی انقلابی طراحی بر روی چرم را ابداع کرد و پس از کسب جواز و انجام کارهای لازمه در مورد ثبت و فروش این اثر، تکه دوزی برروی مواد مختلف را شروع کرد. در پاریس او در مورد تکنیک های جدید خود جلساتی را برگزار کرد و طولی نکشید که از کمپانی هایی نظیر هرمس و پیر کاردین پیشنهادات کار را دریافت کرد.
کاوالی در سن ۳۰ سالگی اولین مجموعه کارهایش را تحت عنوان لیبل کاوالی در سالن هنری Pret-a-porter پاریس به نمایش درآورد. او همچنین این طراحی ها را به دیگر سالن های نمایش مد از قبیل Salsa Bianca که در پالازو پیتی ِ فلورانس قرار دارد وارد کرد، و چندی بعد نیز از طرح های خود که شامل طرح های چرم اینتارسا (Intarsia) و طرح هایی از جنس پارچه های زربافت و رنگ های پر حرارت بود در محصولات جین ِMilano Collezioni استفاده کرد. پس از آن کاوالی در سال ۱۹۷۲ اولین بوتیک خود را در سنت تروپز فرانسه افتتاح کرد.در سال ۱۹۸۰ روبرتو کاوالی با Eva Duringer ازدواج کرد. همسری که تا به امروز در عرصه ی زندگی و کار به عنوان یک شریک واقعی همواره در کنارش ظاهر شده است. کاوالی همچنین در سال ۱۹۴۴ اولین مجموعه ی جین خود را با طرح سنگ شور در میلان عرضه کرد. در دسامبر همان سال او بوتیک هایی را در سنت بارث (Saint Barth) و به دنبال آن ونیز و سنت تروپز افتتاح کرد..

Eva-and-Roberto-Cavalli..jpg

علاوه بر خط تولید اصلی این برند که محصولات آن در بیش از ۵۰ کشور به فروش می رسند، رابرتو کاوالی در RC Menswear و Just Cavali – از دیگر بخش های این کمپانی – وظیفه ی طراحی را بر عهده دارد. گفتنی است که تمرکز خط تولید Just Cavali بر روی قشر جوان بازار قرار دارد. این بخش در سال ۱۹۹۸ افتتاح شد و هم اکنون از بخش های مختلفی نظیر پوشاک مردانه و زنانه و الحاقیات آن، عینک، ساعت، عطر و ادکلون و البسه ی زیر و مایو تشکیل شده است. همچنین مجموعه های دیگری وجود دارد که به این به ترتیب می باشد:
مجموعه ی Angels & Devils Children، خط تولید البسه ی شیک با نام The Class Line، دو مجموعه که شامل انواع مختلفی از لباس زیر می باشد، مجموعه های کفش، ساعت، عینک و در نهایت عطر و ادکلون.


کاوالی در سال ۲۰۰۲ برای اولین بار یک رستوران در فلورنس افتتاح کرده و آن را با طرح هایی از حیوانات آراسته کرد. پس از مدتی کوتاه دومین رستوران او با نام Just Cavalli دربرج برنکا (Torre Branca) میلان افتتاح کرد و به دنبال آن یک بوتیک دیگر در Via Della Spiga باز کرد.
گزاراشات به دست آمده در سال ۲۰۰۸ حاکی از آن بود که کاوالی قصد فروش کمپانی خود را دارد. او همچنین در یکی از فستیوال های بانوی برتر سال که در سال ۱۹۷۷ برگزار شد به عنوان داور ایفای نقش می کرد. در آنجا بود که کاوالی همسر آینده ی خود را ملاقات کرد که کسی نبود جز یکی از شرکت کنندگان مسابقه به نام Eva Duringer.
کاوالی او را به عنوان برنده اعلام نکرد. Eva Duringer به جایگاه دوم در این مسابقه دست یافت. بانوی اول این مسابقه یک زن سیاه پوست بود و این اولین باری بود که یک سیاه پوست جایزه ی اول این مسابقات را می برد. در جولای ۲۰۱۱ مجموعه کارهای او در نمایش شوی برندری (Brandery) بارسلونا به روی صحنه آمد.

Eva-Cavalli-Roberto-Cavalli-Runway-Milan-Fashion-3qedGZ7eOl0l.jpg

اگه ورود این برندهارو با دید مثبت نگاه کنیم خیلی به پیشرفت صنعت فشن کشور کمک خواهد کرد به امید روزی که برندهای داخلی در سطح جهان نامی برای خودشون دست و پا کنند به امید اون روز.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر