رفع مشکل عدم نمایش دستگاه آندرویدی در My Computer

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,710
2,901
113
چابکســـر
خیلی برای من اتفاق افتاده که دوستانم از من می‌پرسند چرا دستگاه آندرویدی‌ام در File Explorer یا همان My Computer خودمان نمایش داده نمی‌شود. اگر شما نیز با چنین مشکل مواجه شده‌اید پیشنهاد می‌کنم حتماً این مقاله را مطالعه کنید. اگر حتی دستگاه اندرویدی ندارید نیز پیشنهاد می‌شود این مقاله را مطالعه کنید؛ چرا که مطمئناً روزی با این سوال مواجه خواهید شد!
بصورت نرمال و طبیعی، هنگامی که دستگاه اندرویدی خودمان را به کامپیوتر وصل می‌کنیم، ویندوز آن را بعنوان MTP یا همان Media Transfer Protocol خواهد شناخت و درایو آن را در File Explorer نمایش خواهد داد.




از این طریق شما خیلی راحت می‌توانید که به فایل‌های دستگاه خود دسترسی داشته باشید، موزیک و عکس‌هایتان به آن اضافه کنید و کارهای دیگری که خودتان در جریان آن هستید.
اما اگر شما درایو اندرویدی خود را در My Computer پیدا نمی‌کنید (در واقع نمایش داده نمی‌شود) چه؟
[h=2]راه‌حل: نحوه اتصال USB را از طریق دستگاه اندرویدی خود بررسی کنید[/h] اگر که دستگاه اندرویدی شما در File Explorer نمایش داده نمی‌شود، اولین قدم بررسی تنظیمات دستگاه شماست؛ معمولاً مشکلات نیز از همین قسمت ناشی می‌شوند.
Settings گوشی خودتان را باز کرده و سپس وارد بخش Storage شوید و گزینه موجود در گوشه بالا سمت راست را انتخاب کرده و USB Computer Connetion باز کنید.




در این صفحه، می‌بایست که گزینه اول یعنی Media Device (MTP) حتماً انتخاب شده باشد.




با تنظیم این گزینه‌ها، مشکل شما می‌بایست که حل شود. اگر مشکل همچنان پابرجاست، پس درایورهای کامپیوتر شما مشکل دارند.
از System Tray آیکون Safely remove hardware and eject media را انتخاب کرده و ببینید که دستگاه شما در این قسمت وجود دارد یا نه! در صورتی که دستگاه شما موجود است، پس با خیال راحت می‌توانیم بگوییم که کامپیوتر شما دستگاه را می‌بینید اما نمی‌تواند آن را تشخیص دهد!



از طریق Control Panel، وارد Printers and Devices شوید. اگر دستگاه خودتان را در زیرمجموعه Unspecified می‌بینید، پس آستین‌های خود را کمی بالا بزنید چرا که کار داریم!





  • درایور خود را از طریق Device Manager آپدیت کنید.
ابتدا وارد Device Manager شده (در ویندوز ۸ کلیدهای Win Key + X را بفشارید و وارد این قسمت شوید)
به‌دنبال دستگاهتان که با عنوان ADB است بگردید. بر روی آن راست-کلیک کرده و روی Update Driver Software کلیک کنید.



در پنجره Update Driver Software گزینه browse my computer for driver software را انتخاب کرده و وارد قسمت بعد شوید.




در این بخش، گزینه Let me pick from a list of device divers … را انتخاب کنید.




در نهایت، در این صفحه MTP USB Device را انتخاب کرده و بر روی next کلیک کنید.




ویندوز اقدام به نصب درایور مورد نیاز خواهد کرد و پس از آن خواهید دید که دستگاه شما با موفقیت شناخته شده است.




حال اگر که File Explorer را باز کنید، خواهید دید که دستگاهتان را جزو لیست درایو آورده و می‌توانید به راحتی از آن استفاده نمایید.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر