راه اندازی خبرنامه رایگان با feedburner گوگل

mehranmardani68

New member
2015-11-11
3
1
0
بهترین راه بروز نگاه داشتن خوانندگان و بازدیدکنندگان وب سایت و بازگرداندن آن‌ها به وب سایت استفاده از خبرنامه است. همچنین یکی از نکات کلیدی بهینه سازی وب سایت (SEO) استفاده از این ابزار است.
آیا دوست دارید هر روز به بازدیدکنندگان وب سایت خود خبرنامه ارسال کنید؟ خوب، راه‌های مختلف برای انجام این کار وجود دارد. شما می‌توانید از ایمیل وب سایت خود استفاده کنید یا با پرداخت هزینه به شرکت‌هایی که در زمینه ارسال ایمیل فعالیت می‌کنند، ارسال‌های خود را انجام دهید.
اگر از روش اول که‌‌ همان ارسال از طریق ایمیل وب سایت (ایمیل‌های اختصاصی وب سایت) استفاده کنید، هنگامی که لیست ارسالی شما زیاد شود، آدرس ایمیل شما توسط فیل‌تر کننده‌های اسپم مسدود شده و یا ایمیل‌های شما به پوشه اسپم یا جانک بازدیدکننده گان ارسال می‌گردد و هدف شما از ارسال ایمیل برآورده نمی‌شود. اگر هم از شرکت‌های حرفه‌ای بخواهید کمک بگیرید هزینه زیادی را می‌بایست صرف این کار کنید. البته این شرکت‌ها معمولا در ابتدا برای فعالیت‌های کم، سرویس‌های رایگانی را ارائه می‌دهند ولی پس از مدتی که فعالیت شما توسعه پیدا کرد و وابسته به آن‌ها شدید، هزینه‌های سنگینی را متقبل خواهید شد.
من راه سومی را پیشنهاد می‌کنم که ممکن است برای شما خوشایند باشد. چون کاملا رایگان بوده و به راحتی در سایت ساز تنظیم می‌گردد. شما می‌توانید از سرویس FeedBurner گوگل برای ارسال خبرنامه‌های خود استفاده کنید.
مانند هر چیز دیگری FeedBurner نیز مزایا و معایبی دارد. معایب FeedBurner آنقدر بزرگ نیست که از این سرویس چشم پوشی کنیم. بهتر است در ابتدا بدانیم FeedBurner چیست؟ و چه مزایا و معایبی دارد؟.
FeedBurner مدیریت انتشار مطالب وب سایت را بعهده دارد. شما می‌توانید فید (خوراک: اصطلاحا به لیست کل مطالب که دارای ساختار مشخصی است گفته می‌شود) مطالب وب سایت خود را به FeedBurner معرفی کنید و با استفاده از ماژول اخبار، مطلب یا خبر جدیدی به سایت اضافه می‌کنید و FeedBurner اخبار را بررسی می‌کند و متوجه می‌شود مطلب جدیدی اضافه شده و عنوان این مطلب بهمراه خلاصه آن را به کسانی که عضو خبرنامه شده‌اند ارسال می‌کند و آن‌ها را مشتاق می‌کند تا با کلیک بر روی ادامه مطلب به سایت شما آمده و متن کامل مطلب را مطالعه کنند.


مزایای FeedBurner:
سرویسی کاملا رایگان است.
می‌توانید بصورت مستقیم سایت خود را معرفی کنید، چونکه در آدرس و عنوان ایمیل ارسالی نام و مشخصات وب سایت شما درج شده است.
FeedBurner سرویس گوگل است و بهمین خاطر نگران اسپم شدن ایمیل‌ها نباشید و مطمئنا به اینباکس مخاطبین ارسال می‌گردد.
معایب FeedBurner:
محدودیت‌های سفارشی کردن که در نتیجه نمی‌توانید ظاهر خیلی پیشرفته‌ای برای خبرنامه خود درست کنید.
آمار خیلی پیشرفته‌ای نمی‌توانید از ارسال خود داشته باشید.
شما می‌توانید خبرنامه‌های ساده را هر زمان که دوست داشتید ارسال کنید. ولی ابزار پاسخوگوی خودکار مناسبی وجود ندارد.
در کل نیاز نیست خبرنامه خیلی پیچیده باشد، هیمن قدر که کاربران مطلع شوند مطالب جدیدی در سایت قرار گرفته و آن‌ها را به وب سایت هدایت کنیم برای اکثر ما کفایت می‌کند و وب سایت‌های بزرگ که حتی بیش از ۱۰، ۰۰۰ بازدید روزانه دارند نیز از این ابزار استفاده می‌کنند. پس بهتر است به سراغ راه اندازی خبرنامه برای وب سایت خود با استفاده از FeedBurner برویم.
تنظیم و راه اندازی FeedBurner
راه اندازی FeedBurner در ۴ مرحله ساده خلاصه می‌شود:
۱. عضویت در گوگل: در ابتدا می‌بایست شما عضو کاربران گوگل شوید. با عضویت در گوگل از تمامی سرویس‌های آنکه شامل Google+، Gmail، WebMaster، Analytics و FeedBurner و کلی سرویس رایگان دیگر است می‌توانید استفاده کنید. پس اگر قبلا عضو گوگل نبودید همین حالا اقدام کنید. لینک عضویت در گوگل:
https: //accounts. google. com/NewAccount
۲. ثبت درFeedBurner: پس از عضویت در گوگل می‌بایست در FeedBurner ثبت شوید. توجه کنید شما باید آدرس فید مطالب خود را ثبت کنید نه آدرس وب سایت. لینک ثبت فید در FeedBurner:
http: //feedburner. google. com/fb/a/myfeeds
آدرس فید شما در سایت ساز:
http: //www. mywebsite. com/modules/news/feed. ashx
newsletter-feedburner1.png

توجه داشته باشید که در لینک بالا می‌بایست mywebsite. com را با نام وب سایت خود عوض کنید.
ثبت آدرس فید در feedBurner
پس از ثبت آدرس فید وب سایت خود در FeedBurner در صفحه بعدی باید عنوان فید و آدرس آن را در FeedBurner مشخص کنید. سپس با زدن دکمه Next مراحل را دنبال کرده تا وارد پنل کاربری خود شوید.
newsletter-feedburner2.png



راه اندازی feedburner
۳. دریافت کد لینک عضویت در خبرنامه: ابتدا بر روی Publicize در تب‌های بالا و سپس Email Subscriptions در سمت چپ کلیک کرده و سپس جهت فعال شدن سرویس و دریافت کد بر روی دکمه Activate کلیک کنید. حالا شما باید به صفحه Subscription Management بروید. کد لینک عضویت در خبرنامه را کپی کنید.
توجه داشته باشید که در این صفحه ۲ تا کد وجود دارد، شما می‌بایست کد لینک که دومین کد و کمتر است را کپی کنید (مانند تصویر).
feedburner کپی لینک
newsletter-feedburner4.png

۴. قرار دادن کد در سایت ساز: وارد پنل مدیریت وب سایت شده و در مدیریت صفحات، صفحه‌ای که می‌خواهید لینک عضویت در آن قرار داده شود را ویرایش کنید. سپس با کلیک بر روی محتوا از لیست برنامه‌ها یک محتوای جدید در صفحه اضافه می‌شود، وارد تنظیمات محتوا (با کلیک بر روی دکمه سبز رنگ در بالای باکس محتوای ایجاد شده) شده، حالا در پائین صفحه ویرایشگر بر روی گزینه HTML کلیک کنید و کد خود را که کپی کرده بودید، در اینجا Paste کنید. پس از قرار دادن کد در قسمت HTML مجدد به حالت Design برگشته و متن لینک را می‌توانید تغییر دهید و یا تصویری در وسط متن قرار دهید. پس از اعمال تغییرات محتوای خود را ذخیره کنید.، دقت کنید کل متن را پاک نکنید، چونکه حالت لینک خود را از دست می‌دهد.
ذخیره لینک در سایت ساز
newsletter-feedburner5.png


منبع:
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر