راهکار های آپلود تصاویر حجیم در سایت های وردپرسی

danielhj

New member
2016-01-29
23
10
0
یکی از مشکلاتی که عموم وبمستر ها پس از طراحی سایت با آن مواجه می شوند این است که قادر نیستند تصاویر حجیم خود را در سایت خود آپلود کنند. خب قبل از هر چیزی باید یادآوری کنیم که حجیم بودن تصاویر موجب سنگین شدن سایت شده و در نهایت سرعت سایت شما را پایین می آورد. بنابراین همیشه سعی کنید کاهش حجم تصاویر را در اولویت خود قرار داده تا بازدید کنندگان از کندی سرعت لود سایت شما خسته نشوند. با این حال اگر به هر دلیلی نیاز دانستید از تصاویر حجیم در سایت خود استفاده نمایید ما راه حل های موجود برای انجام این کار را پیش روی شما قرار می دهیم.
برای آن که راه حل مشکلی را پیدا کنیم اول باید با خود مشکل آشنا شویم. پس برای آپلود تصاویر حجیم در سایت باید اول دلیل آپلود نشدن را بفهمیم.

دلایل عدم آپلود تصاویر حجیم در سایت های وردپرسی و راه حل های آن

یکی از دلایلی که باعث می شود آپلود تصاویر حجیم به بن بست خورده و نا موفق بماند این است که تنظیمات سرور های هاست شما به گونه ای باشد که برای تصاویر حجم محدودی در نظر گرفته باشد. به طور مثال این اجازه را داشته باشید تا تصاویری که حجم آن ها حداکثر ۲ مگابایت است در سایت وردپرسی خود آپلود نمایید. برای آن که محدودیت حجم تصاویر قابل آپلود را در وردپرسی خود مشاهده نمایید کافیست برای آپلود تصویر از قسمت “رسانه” در پنل مدیریتی خود اقدام نمایید. پایین تر از گزینه “گزینش پرونده ها” در قالب توضیح محدودیت حجم ذکر شده است. در صورتی که بخواهید تصویری آپلود کنید که حجمش بیش از این محدودیت باشد وردپرس با اعلام خطای “اندازه example.jpg از حد تعیین شده برای بارگزاری پرونده ها در این سایت بزرگتر است” عملیات را ناموفق اعلام می دارد.

یکی دیگر از دلایلی که اغلب را با مشکل مواجه می سازد محدودیت استفاده از حافظه است. فرض کنید سایت شما اجازه استفاده مقدار معینی حجم را دارد و یک اسکریپت در سایت شما برای مدت طولانی اجرا شده باشد و از تمام این حجم استفاده کرده باشد. در این صورت شما قادر نخواهید بود به آپلود تصاویر حجیم در سایت خود اقدام نمایید.

حل مشکل عدم آپلود تصاویر حجیم در وردپرس

برای آن که این مشکل را از سر راه خود بردارید باید محدودیت حجم تعیین شده برای سایت وردپرسی خود را تغییر دهید. برای این کار شما باید قطعه کد زیر را در فایل function.php موجود در هاست خود اضافه نمایید.
@ini_set( ‘upload_max_size’ , ’64M’ );​
@ini_set( ‘post_max_size’, ’64M’);​
@ini_set( ‘max_execution_time’, ‘300’ );​
با اضافه کردن این کد شما محدودیت حجم تصاویر را به ۶۴ مگابایت تغییر می دهید. یعنی در واقع برای آپلود تصاویر حجیم و تا سقف ۶۴ مگابایت مشکلی نخواهید داشت. همچنین محدودیت زمان اجرای اسکریپت را به ۳۰۰ ثانیه افزایش داده اید که باعث خواهد شد زمان کافی برای آپلود در اختیار شما قرار گیرد. در صورتی که با اضافه کردن این کد ها هنوز قادر به آپلود تصاویر حجیم نبودید باید در فایل .htaccess سایتتان هم قطعه کد زیر را اضافه نمایید:
php_value upload_max_filesize 64M​
php_value post_max_size 64M​
php_value max_execution_time 300​
php_value max_input_time 300​
در صورتی که باز هم تغییرات ایجاد شده دردی از مشکل شما دوا نکرد یک فایل ini با نام php بسازید. روش ساخت فایل بسیار ساده است. کافیست یک فایل txt ایجاد کرده و آن را rename کرده و به نام آن را به php.ini تغییر دهید. دقت داشته باشید سیستم شما پسوند ها را نمایش می دهد. در صورتی که سیستم شما پسوند فایل ها را نمایش نمی دهد به قسمت folder and search option رفته و در تب view تیک گزینه “Hide extensions for known types” را بردارید و ok را بزنید. در واقع شما باید پسوند txt را به ini تغییر دهید. فایل php.ini را با notepad یا NotePad++ باز کرده و قطعه کد زیر را در آن کپی کرده و آن را ذخیره نمایید.
upload_max_filesize = 64M​
post_max_size = 64M​
max_execution_time = 300​
پس از آن که فایل با مشخصات بالا ایجاد شد آن را در ریشه سایت وردپرسی تان آپلود نمایید. امیدواریم این مطلب آموزشی گره کار شما را بگشاید. در صورتی که با اعمال این تغییرات هنوز هم با آپلود تصاویر حجیم مشکل دارید احتمالاً مشکل شما جزء مشکلات یاد شده نیست. شاید جای دیگری از سایت شما مشکل دارد. در واقع پیدا کردن مشکل مهم ترین امر برای حل آن است.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر